Visa utbildning.se som: Mobil

Har covid-19 påverkat dina planer på att läsa en utbildning? Svara på vår korta undersökning och hjälp oss att hjälpa dig!

INDIVIDUELL COACHNING ONLINE – MINDFULNESS VID STRESS/GRUNDKURS

Mindfulnesscenter
Kort om utbildningen
12 veckor
4 200 SEK exkl. moms
   
Distans

Kursbeskrivning

Vi erbjuder individuell handledning med 6 träffar á 45 min / träff och träning över ca 12 veckors period. Här kan vi anpassa till ett individuellt upplägg men vi utgår i detta förslag från Mindfulness vid stress eller Mindfulness grundkurs.

Start- och avslutningsdatum: efter individuellt upplägg
Individuell handledning/coachning: 6 träffar – 45 min / träff ca: varannan vecka
Pris: 5 250,- inkl. moms (875,- inkl. moms/träff)

Coach/lärare: Jenny Törnblom

E-kurs: Mindfulness vid stress/grundkurs

Träna mindfulness under hösten för att kunna leva ditt liv med ökat lugn och ökad medvetenhet. Kunna göra kloka val utifrån en starkare grund av närvaro.

Med mindfulnessträning ökar du din förmåga att uppleva, förstå och njuta av livet. Att vara mer fokuserad på det du gör och minska påverkan av distraktioner och tankevandring. Du mår bättre, sover bättre och fungerar bättre. I träningen lär du dig bland annat att möta verkligheten som den är och tydligare se de vilka valmöjligheter vi har.

Mindfulness är väl beprövat vid stressproblematik, oro/ångest, sömnproblem och för att kunna hantera smärta och svårigheter i livet. Genom att införliva mindfulness i ditt liv på ett naturligt sätt så kan du också bättre ta tillvara det goda i livet.

Det är inte stress och tidspress som är problemet i vårt samhälle idag utan bristen på återhämtning. Träning i mindfulness ger återhämtning och påverkar också hjärnan i positiv riktning (hämmar stresshormon, stressreaktioner, kamp-flyktbeteende, rädslo-reaktioner och ältande m.m.)

Individuell handledning med 6 träffar á 45 min / träff och träning över ca 12 veckors period. I paketet ingår e-kurs med träning upplagt till 8 steg där varje steg innehåller olika mindfulnessövningar, vardagsövningar och råd.

Mellan handledningsträffarna tränar du på egen hand 2X10 min/dag 5-6 dagar i veckan via dator, läs-/surfplatta eller smartphone. E-kurserna innehåller även stresstest och mindfulnesstest som erbjuds före och efter avslutad träning i programmet samt en del övriga dokument till din hjälp.

Deltagaren behåller e-kursen i 6 månader efter avslutad handledning, och kan därefter välja att fortsätta eller avsluta abonnemanget.

Länk till mötesrum (Zoom) tilldelas efter anmälan och bokning och i god tid innan första coachträffen.

  • Utnyttja ditt friskvårdsbidrag
  • Ge bort kurs eller handledning i gåva tillnågon du känner eller köpa in till en medarbetare/anställd.
  • Ge kurs eller handledning till dig själv– som ett steg i personlig utveckling eller för att hantera vardagens stress och påfrestningar på ett mer fördelaktigt och klokt sätt.

Hur går träningen till?

Mindfulness vid stress är en e-kurs som innehåller 8 steg med formella mindfulnessövningar, vardagsövningar, råd och dokumentation. Stresstest och Mindfulnesstest som du kan välja att genomföra innan och efter programmet. Du kan göra personliga dagboksanteckningar samt välja intention inför varje övning.

Anmälan är bindande men kan överlåtas till annan person. 

Upplägg    

  • Du följer e-kursen online via vår app i mobilen, via dator eller läsplatta. E-kursen, Mindfulness vid Stress, är ett program som innehåller 8 steg (veckor). Träningen sker 2 gånger per dag 10 minuter varje gång. Du kan genomföra träningen i din mobiltelefon, på läsplatta eller i din dator.
  • Jenny kommer att coacha dig online via Zoom.

Mindfulnessövningar:
Kroppsscanning , Andningsankare, Medvetna rörelser, Sittande meditation

Vardagsövningar exempel:
Stilla tankebruset, Öka din koncentration

Mindfulness är en mänsklig förmåga till uppmärksamhet, medvetenhet och medkänsla med sig själv och andra.

Att vara mindful handlar om att vara uppmärksam på ett särskilt sätt:

  • med en tydlig avsikt
  • i ögonblicket här och nu
  • utan att värdera det

Att leva mera i NUET, d.v.s. att vara mer koncentrerade på det som sker just nu och grubbla mindre över det som redan skett eller oroa oss mindre för vad som kanske kan hända. Vi lär oss hitta en bättre balans mellan nuet, vad som varit och framtiden.

I vardagen lär du dig att vara uppmärksam på det som sker, ögonblick för ögonblick.

Du blir medveten om när uppmärksamheten far i väg, t.ex. på grund av ditt eget tankeflöde eller yttre stimuli som att en mobiltelefon ringer.

Du tränar dig i att ta tillbaka uppmärksamheten på det du vill när den far i väg, för det gör den.

Mindfulnessträningen hjälper dig även behålla uppmärksamheten där du vill ha den – under längre och längre perioder.

Vid bland annat stresshantering, avspänning och uppmärksamhetsträning är mindfulness ett viktigt hjälpmedel. Det används ofta inom psykologisk och medicinsk behandling för att t.ex. förbättra sömnen, hantera smärta och kronisk sjukdom samt öka livskvaliteten. I ditt vardagliga liv är mindfulness ett bra verktyg för  att hantera de svårigheter som vi alla möter i livet.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Hur går träningen till?

Upplägg    

  • Du följer e-kursen online via vår app i mobilen, via dator eller läsplatta. E-kursen, Mindfulness vid Stress, är ett program som innehåller 8 steg (veckor). Träningen sker 2 gånger per dag 10 minuter varje gång. Du kan genomföra träningen i din mobiltelefon, på läsplatta eller i din dator.
  • Jenny kommer att coacha dig online. Länk till mötesrum (Zoom) tilldelas efter anmälan och bokning och i god tid innan första coachträffen.

Upplägg

Träningsprogrammets upplägg    

Stresstest och Mindfulnesstest som du kan välja att genomföra innan och efter programmet.

Mindfulnessövningar:
Kroppsscanning , Andningsankare, Medvetna rörelser, Sittande meditation

Vardagsövningar exempel:
Stilla tankebruset, Öka din koncentration

Dokumentation där du kan läsa mer om stress samt fler enkla vardagsövningar.
Du kan under hela programmet följa din träning. Det finns möjlighet att skriva dagbok och välja olika intentioner med träningen.

Mindfulness är en mänsklig förmåga till uppmärksamhet, medvetenhet och medkänsla med sig själv och andra.

Att vara mindful handlar om att vara uppmärksam på ett särskilt sätt:

  • med en tydlig avsikt
  • i ögonblicket här och nu
  • utan att värdera det

Att leva mera i NUET, d.v.s. att vara mer koncentrerade på det som sker just nu och grubbla mindre över det som redan skett eller oroa oss mindre för vad som kanske kan hända. Vi lär oss hitta en bättre balans mellan nuet, vad som varit och framtiden.

I vardagen lär du dig att vara uppmärksam på det som sker, ögonblick för ögonblick.

Du blir medveten om när uppmärksamheten far i väg, t.ex. på grund av ditt eget tankeflöde eller yttre stimuli som att en mobiltelefon ringer.

Du tränar dig i att ta tillbaka uppmärksamheten på det du vill när den far i väg, för det gör den.

Mindfulnessträningen hjälper dig även behålla uppmärksamheten där du vill ha den – under längre och längre perioder.

Vid bland annat stresshantering, avspänning och uppmärksamhetsträning är mindfulness ett viktigt hjälpmedel. Det används ofta inom psykologisk och medicinsk behandling för att t.ex. förbättra sömnen, hantera smärta och kronisk sjukdom samt öka livskvaliteten. I ditt vardagliga liv är mindfulness ett bra verktyg för  att hantera de svårigheter som vi alla möter i livet.

Investering

Pris: 5250 kr ink moms

Kursledare

LÄRARE JENNY TÖRNBLOM

Jenny är Hälsovägledare och har arbetat med stresshantering, mentalträning, meditation, mindfulness och hälsa i helhetsperspektiv för individer, grupper och genom föreläsningar i över 20 år.

Jenny är utbildad mindfulnessinstruktör Steg 1 och 2, har påbyggnadsutbildningarna mindfulness i skola, arbetsplats, vid ångest och depression, vid smärta och sjukdom samt mindfulness och medkänsla.

Jenny har utbildning inom CFT (Compassion Fokuserad Terapi) och CCT (Compassion Cultivating Training).

Jenny utbildar också våra instruktörer inom påbyggnadsutbildningen Mindfulness i skolan.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om INDIVIDUELL COACHNING ONLINE – MINDFULNESS VID STRESS/GRUNDKURS, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Mindfulnesscenter

Mindfulnesscenter

Mindfulnesscenter

Varmt välkommen till oss på Mindfulnesscenter, Sveriges ledande utbildningsföretag inom mindfulness. Vi förser företag, organisationer skolor och föreningar med enkla, lättillgängliga och tidseffektiva verktyg för att reducera stress och öka välmående, på individ- grupp- och organisationsnivå. Mindfulnessträning stärker förmågan att...


Läs mer om Mindfulnesscenter och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Mindfulnesscenter

Strandvägen 78
234 31 Lomma

 Visa telefonnummer
www.mindfulnesscenter.se

Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen INDIVIDUELL COACHNING ONLINE – MINDFULNESS VID STRESS/GRUNDKURS från Mindfulnesscenter, fyll i dina uppgifter:

Recensioner
Bli den första att recensera INDIVIDUELL COACHNING ONLINE – MINDFULNESS VID STRESS/GRUNDKURS!

Liknande utbildningar