Ledarskapsutbildning – Kommunikativt ledarskap
-
Flera orter (5)
-
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning, Onlineutbildning
-
Från 14 900 SEK
-
Flera starter (2)
Ledarskapsutbildning - Utvecklande & Kommunikativt ledarskap
-
Flera orter (3)
-
Företagsanpassad utbildning, Onlineutbildning, Öppen utbildning
-
Från 14 900 SEK
-
Flera starter (2)
Kommunikativt ledarskap
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 15 900 SEK
-
2024-10-01
Effektivt ledarskap - uppdrag mellanchef
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 1 400 SEK
Strategiskt och kommunikativt ledarskap
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
-
Från 16 900 SEK
Kommunikativt ledarskap
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 2 585 SEK
Kommunikativt ledarskap
-
Sundsvall
-
Öppen utbildning
-
Från 53 500 SEK
Kommunikativt ledarskap med Elaine Eksvärd
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
-
Från 9 900 SEK
-
Flera starter (2)
Ledarskapsutbildning - Effektiva team
-
Flera orter (4)
-
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
-
Från 16 900 SEK
-
Flera starter (2)
Allt inom Ledarskap | Företagsanpassade kurser
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Introduktion till coachande ledarskap - kostnadsfri
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 0 SEK
-
Flera starter (4)
Framgångsrikt ledarskap
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Arbetsledning steg 2 - Kommunikativt ledarskap
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
-
Från 17 900 SEK
-
Flera starter (6)
Chef i offentlig sektor
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Chef i äldreomsorgen
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Skapa effektiva team
-
Flera orter (3)
-
Öppen utbildning
-
Från 16 900 SEK
Bättre kommunikation på arbetsplatsen
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 1 599 SEK
Projektledarutbildning 3 - Projektets ledarskap
-
Flera orter (5)
-
Öppen utbildning, Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
-
Från 14 900 SEK
-
2024-11-13
Ledarskap för projektledare
-
Flera orter (5)
-
Öppen utbildning, Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
-
Från 14 900 SEK
-
2024-11-13
Vad innebär kommunikativt ledarskap?
Du som befinner dig i en ledande roll, med ansvar över anställda, vet om att du som ledare i många fall måste kunna motivera och inspirerar för upprätthålla en effektiv arbetsplats. Kommunikativt ledarskap är en av de viktigaste färdigheterna för dig som befinner dig i en ledande position. För att du ska kunna leverera känsliga beslut, ge feedback och skapa en bra kommunikation på din avdelning gäller det att du själv vet hur du ska kommunicera.
Ett företag är aldrig bättre än vad deras anställda presterar. Vill du att din avdelning ska uppnå nya höjder och är du redo att ta nästa steg för att bli en bättre ledare – då ska du se till att din kommunikativa förmåga är på topp. Addera en allt mer komplex ledarrol där kontorsarbete förändrats till hemmakontor och digitala möten. Dina kunskaper som ledare kommer ställas på prov för eller senare och då gäller det för dig att veta hur du ska hantera varje kommunikativ situation.
Vad får du lära dig på en utbildning?
Som ledare kommer du stöta på olika möten och interaktioner som skiljer sig i tonläge och innebörd. Du kan gå från ett möte som handlat om att leverera ett tungt besked för att sedan gå vidare i en ny interaktion där det förväntas att du inspirerar och motiverar. Det gäller därför att du står förberedd för alla sorters samtal.
Vanligt förekommande innehåll i utbildningar inom kommunikativt ledarskap:
- Lär dig motivera andra.
- Konstruktiv feedback
- Psykisk ohälsa
- Svåra samtal
- Argumentationsteknik
- Kroppsspråk
- Konflikthantering
En utbildning tar i regel några dagar att genomföra och du hittar utbildningar både i klassrum, företagsanpassade och på distans. Du får tillfälle att reflektera över ditt egna ledarskap. Vad du är bra på och vad du vill utveckla. En utbildning i kommunikativt ledaskap ger dig praktiska verktyg och träning som kommer att göra det tydligt hur du medvetet kan arbeta med kommunikation i det dagliga ledarskapet.
Vad är en bra kommunikativ ledare?
En kommunikativ ledare är också öppen för att prata om problem och utmaningar som kan uppstå på arbetsplatsen och söker lösningar tillsammans med sina medarbetare. De uppmuntrar också en öppen dialog och ger sina medarbetare möjlighet att delta i delar av beslutsfattandt och förändringar på arbetsplatsen. Som ledare kommer du att ha medarbetare som kan ge värdefull input från nya perspektiv.
På detta sätt skapas en bra kommunikativ ledare och en positiv inkluderande arbetsmiljö där alla medarbetare kan känna sig respekterade och värderade. Det kan också leda till ökad motivation, produktivitet och lojalitet hos medarbetarna – ett företag är aldrig bättre än vad sina anställda presterar.