Visa utbildning.se som: Mobil

Kundservice som imponerar - Företagsanpassad

Framfot företagsutbildning
Kort om utbildningen
2 dagar
Nästa tillfälle: Vi anpassar datum efter er - Distans
Distans, Rikstäckande
Företagsanpassad utbildning
Kommande starter
Distans
Vi anpassar datum efter er

Sverige
Vi anpassar datum efter er

Kursbeskrivning

Skräddarsydd utbildning som ger resultat 

Med avstamp i en kostnadsfri behovsanalys hjälper vi dig att skapa en praktisk plan som tar er från nuläge till önskat läge. Tillsammans säkerställer vi att er kompetensutveckling blir både rolig och hållbar – vilket på sikt ger ökad lönsamhet, delaktiga medarbetare och större trivsel. Här följer ett exempel på vår öppna utbildning, som kan skräddarsys helt efter era behov. Våga ta steget och bli bäst på det ni gör.

Utbildning i kundservice för dig som vill bygga framgångsrika kundrelationer med ett leende

Kundservice som imponerar är utbildningen där du får färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang.

Lär dig hantera besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje på ett sätt som imponerar på kunden. Som bonus får du självförtroende att bjuda på dig själv och skapa en glad och öppen atmosfär.

Resultatet blir att företagets varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande. Anmäler du tio eller fler deltagare får du dessutom tillgång till tjänsten Mystery Shopper, som utvärderar kundens upplevelse i kontakten med ditt företag. Det ger dig insyn i hur kunden upplever kundservicen i dag, ett konkret underlag att jämföra med målbilden.

Gå utbildning utan att lämna hemmet

Alla Framfots utbildningar är tillgängliga både fysiskt och på distans. Med vår distanslösning Digiflex får du ta del av precis samma utbildningsinnehåll, dialoger och praktiska case som när du går utbildning på plats hos oss. Under utbildningsdagarna träffar du din utbildare och dina kurskamrater antingen i våra lokaler eller via videolänk. Nyttjar du Digiflex ingår dessutom möjlighet att delta vid ett fysiskt utbildningstillfälle längre fram i tid när det passar dig – om du känner behov av det. Kontakta oss för mer information!


”Det smittar av sig på kundens syn på företaget.”

PATRIK TÖRNQVIST, SHAEFFLER, SVERIGE

Just nu: räntefri avbetalning i upp till 24 månader för privatkunder.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Föreberedelser innan kursen:

Före kursen tar vi reda på individuella behov och förutsättningar för att kunna anpassa kursen till dig och de andra deltagarna. Anmäler du fem eller fler deltagare gör vi en nätbaserad kundundersökning och sätter ramen för er kundservice utifrån era affärsmål.

Innehåll:

  • Kundservice
  • Ansvar för kunden
  • Kundens syn på ert samarbete
  • Intern & extern kommunikation
  • Intern förbättring
  • Hantera missnöjda kunder
  • Reklamationsövningar
  • Argumentation
  • Professionellt och personligt bemötande
  • Självinsikt och självkänsla
  • Kundpsykologi
  • Förstärk kundens upplevda värde
  • Merförsäljning
  • Ta reda på vad kunden vill
  • Anpassa budskapet
  • Kroppsspråk och röst
  • Få kunden att fatta beslut
  • Skaffa dig supernöjda referenser
  • Kompetensportalen™
  • Digitalt Ledarnätverk™
  • Litteratur, mallar och checklistor

Efter kursen

Vid anmälning av fem eller fler deltagare ingår en workshop på plats hos er efter kursen. Tillsammans med medarbetare och chefer skapar och förankrar vi en gemensam struktur och samsyn på ert kundbemötande utifrån det ni lärt er. Endast vår resekostnad tillkommer.

I utbildningen ingår ett års tillgång till Kompetensportalen där du kan hämta mallar och fylla på med kunskap när du behöver. Genom portalen får du tillgång till ett Digitalt Ledarnätverk™ som ger möjlighet till utbyte med kompetenta utbildare och andra deltagare som gått utbildning hos oss.

Video

Framfot Sprint

Investering

Kursen företagsanpassas. Skriv in i fritextfältet att ni är intresserade av en anpassad lösning när du gör en intresseanmälning för att få prisuppgifter.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice som imponerar - Företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Framfot företagsutbildning

I våra utbildningar får du träna praktiskt på det just du behöver för att nå framgång.

Alla Framfots utbildningar är tillgängliga både fysiskt och på distans. Vi vet att all kunskap finns där ute och det mesta har du redan i dig. Hos oss får du därför möjlighet att träna och utvecklas tillsammans med en riktigt...


Läs mer om Framfot företagsutbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Framfot företagsutbildning

Rålambsvägen 17, 19 tr
11259 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Kundservice som imponerar - Företagsanpassad!

Arrangörsrecensioner
(4,8)
Baseras på 1159 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Kundservice som imponerar - Företagsanpassad från Framfot företagsutbildning, fyll i dina uppgifter:

Liknande utbildningar