Visa utbildning.se som: Mobil

Kundservice som imponerar - Företagsanpassad

Framfot företagsutbildning
Kort om utbildningen
2 dagar
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Skapa ett kundteam som lämnar varje kund med ett leende

Kursens mål är att ge dig färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang. Du lär dig också vända besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje till att kunden blir imponerad. Du får självförtroende att bjuda på dig själv och skapa en glad och öppen atmosfär så företagets varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande.

Är ni tio eller fler deltagare får ni även tillgång till tjänsten Mystery Shopper, som utvärderar kundens upplevelse i kontakten med er. Tjänsten ger er konkreta och färska exempel på hur ni upplevs jämfört med hur ni vill upplevas.  

Kursen tydliggör skilda tankekartor, vilket uppdrag du har i rollen som anställd, hur och varför du arbetar i grupp, självkänslan, målstyrningen, motivationen och hur du kan effektivisera ditt arbete för att gör kunden nöjdare. Din personliga och säljande service blir den gyllene inramning som företagets produkter eller tjänster förtjänar.  

”Det smittar av sig på kundens syn på företaget.”

PATRIK TÖRNQVIST, SHAEFFLER, SVERIGE

Föreberedelser innan kursen:

Före kursen tar vi reda på individuella behov och förutsättningar för att kunna anpassa kursen till dig och de andra deltagarna. Anmäler du fem eller fler deltagare gör vi en nätbaserad kundundersökning och sätter ramen för er kundservice utifrån era affärsmål.

Innehåll:

  • Kundservice
  • Ansvar för kunden
  • Kundens syn på ert samarbete
  • Intern & extern kommunikation
  • Intern förbättring
  • Hantera missnöjda kunder
  • Reklamationsövningar
  • Argumentation
  • Professionellt och personligt bemötande
  • Självinsikt och självkänsla
  • Kundpsykologi
  • Förstärk kundens upplevda värde
  • Merförsäljning
  • Ta reda på vad kunden vill
  • Anpassa budskapet
  • Kroppsspråk och röst
  • Få kunden att fatta beslut
  • Skaffa dig supernöjda referenser
  • Kompetensportalen™
  • Digitalt Ledarnätverk™
  • Litteratur, mallar och checklistor

Video

Framfot Sprint

Efter kursen

Vid anmälning av fem eller fler deltagare ingår en workshop på plats hos er efter kursen. Tillsammans med medarbetare och chefer skapar och förankrar vi en gemensam struktur och samsyn på ert kundbemötande utifrån det ni lärt er. Endast vår resekostnad tillkommer.

I utbildningen ingår ett års tillgång till Kompetensportalen där du kan hämta mallar och fylla på med kunskap när du behöver. Genom portalen får du tillgång till ett Digitalt Ledarnätverk™ som ger möjlighet till utbyte med kompetenta utbildare och andra deltagare som gått utbildning hos oss.

Investering

Kursen företagsanpassas. Skriv in i fritextfältet att ni är intresserade av en anpassad lösning när du gör en intresseanmälning för att få prisuppgifter.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice som imponerar - Företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Framfot företagsutbildning

Framfot företagsutbildning


Vi vet att all kunskap finns där ute och det mesta har du redan i dig. Hos oss får du därför möjlighet att träna och utvecklas tillsammans med en riktigt vass sparringpartner. Du lär dig nya verktyg och metoder, tränar...


Läs mer om Framfot företagsutbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Framfot företagsutbildning

Rålambsvägen 17, 19 tr
11259 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Kundservice som imponerar - Företagsanpassad!

Arrangörsrecensioner
(4,8)
Baseras på 857 recensioner.
Alla recensioner för arrangören