Beskrivning av: Kundbemötande och kundservice
Investera i kundbemötande så väljer kunderna (med nöje) ditt företag!
Detta är en kundserviceutbildning för företag som vill imponera med sitt kundbemötande. Hur kunder blir bemötta i ett tidigt stadie är ofta nyckeln till fortsatta goda affärsrelationer. Bättre bemötande föder mer lojalitet och ökar på sikt lönsamheten för företaget.
Kursen i kundbemötande och service hjälper dig och din personal att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt och strukturerat sätt.
Kommande kursstarter
Kursinnehåll
Positiva kundrelationer
- Kundens grundläggande förväntningar - Hur man minst uppfyller dessa.
- Förutseende kundbemötande - Att förstå och förutse vad kunden både behöver och vill ha.
- Kundrespekt - Respektera kundens tid mer än din egen.
- Kundförståelse - Visa att du bryr dig om kunden. Håll koll på din fakta om kunden.
- Merförsäljning - Alla som har kontakt med kunder kan bidra till ökad lönsamhet och nöjdare kunder med merförsäljning. Om det utförs på rätt sätt!
Professionell kommunikation
- Kommunikation via telefon. Tonläge, ordval, tydlighet samt förmåga att lyssna och förstå.
- Skriftlig kommunikation - Hur du skriver tydliga och effektiva mejl. Formuleringar, fraser och ordval.
- Personliga möten - Hur du bäst tar hand om kunden och dennes behov.
- Konflikthantering - Lär dig hantera negativa kunder och hur du vänder dem till en positiv kund.
- Uppföljning - Hur du bäst följer upp och har naturlig- och kontinuerlig kontakt med kunden.
Kursens mål
Som deltagare kommer du att få lära dig att bättre förstå kunderna och deras behov, samt hur du skapar långvariga relationer med kunden. Dessutom kommer du kunna hjälpa till att styra kunden i rätt riktning.
Allt på ett positivt, personligt och professionellt sätt! Gott självförtroende ger bättre relationer!
Målgrupp
Utbildningen i kundbemötande är riktad till dig som idag har återkommande kundkontakter. Du vill få bättre självförtroende i ditt yrke, förståelse för merförsäljning och dessutom lära dig mer om hur man med ett leende underhåller redan goda relationer till kunden.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Jag är så nöjd med utbildningen! Bra, strukturerat och tydligt upplagt.Kursen var intressant och jag har lärt mig mycket. Fanstastiskt intressant!
Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!
Redan för 35 år sedan började GMS International att skapa utbildningslösningar och tjänster för företagsmarknaden. Men eftersom alla företag har helt olika behov och önskemål stod det tidigt klart att vi behövde vara flexibla och verkligen lyssna på våra kunder....
Upplägg var mycket genomtänk, då vår organisation hade stora behov för denna kurs.