Visa utbildning.se som: Mobil

Att ge service per telefon - Telefonbemötande

Hjärtum Utbildning
Kort om utbildningen
1 dag
5 980 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2020-04-23 - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning

Så ger du professionell kundservice per telefonUtbildning i kundservice

Utbildningen i telefonbemötande vänder sig till dig som vill lära dig att ge suverän kundservice till era kunder i telefonen!

För att kunna ge professionell kundservice under ett telefonsamtal krävs att du snabbt lyssnar in vad kunden vill och identifierar dennes behov. Knepet är att både visa att du lyssnar på vad kunden har att säga, samtidigt som du undviker alltför långa samtal.

Den här utbildningen i kundservice via telefonen visar dig hur du använder olika kommunikationsstilar och hur du genom smarta ordval kan styra telefonsamtalet i önskad riktning.

Ringer det en missnöjd kund ibland? Kursen lär du dig att bemöta även de mindre nöjda kunderna och hur du hanterar klagomål på rätt sätt.

Det här lär du dig:

Efter denna utbildning i kundservice via telefonen har du lärt dig hur du ger ett utmärkt telefonbemötande, från starten till avslutningen av samtalet. Du har lärt dig vilka fraser som tillför samtalet vitalitet och för kommunikationen framåt. Du har även lärt dig vilka fraser som tar död på samtalet och som ska undvikas.

Du förstår skillnaden mellan öppna och stängda frågor och hur du arbetar med behovsinventering, lösningsförslag och acceptans.

Du har fått kunskap om rätt metoder att hantera klagomål och besvärliga kunder och du vet dessutom hur du ska vårda ditt viktiga telefonredskap; rösten.

Kort sagt: du har lärt dig hur du blir ett riktigt proffs på kundservice per telefon!

Sist men inte minst; kursledaren är en av 2019 års mest populära föreläsare, enligt oberoende nyhetssajten Eventeffect!

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder och som vill lära dig att ge professionell service per telefon. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support.

Program

Vill du att vi mailar programfoldern till dig?Telefonbemötande
Där kan du läsa mer om innehåll, föreläsare mm.
Gör en intresseanmälan så mailar vi dig!

Innehåll

INNEHÅLL - UTBILDNING I KUNDSERVICE VIA TELEFONEN

Telefonen som arbetsredskap

  • Utan kroppsspråk och mimik blir ord, tonfall och betoning allt
  • Kommunikationsstilar och attityd
  • Konsten att väcka intresse per telefon
  • Smarta ordval och effektiva sätt att uttrycka sig
  • Att styra samtalet med rätt typ av frågor
  • Hur du undviker missförstånd

Telefonbemötande i mästarklass

  • Vad innebär det egentligen att ge service per telefon?
  • Kundens förväntningar
  • Enkla svarstekniker som gör att kunden förstår att du verkligen lyssnar
  • Att snabbt identifiera kundens behov
  • Att uttrycka sig tydligt
  • Att ge service i mästarklass - så gör du!

Att hantera klagomål

  • Förväntningarna hos en missnöjd kund
  • Därför är även en missnöjd kund värdefull
  • Att hantera och klassificera klagomål
  • De rätta metoderna för att hantera besvärliga kunder

Vårda din röst

  • Påfrestningar på rösten vid upprepade samtal, hög ljud miljö och hårt arbetstempo
  • Undvik rösttrötthet - lär dig hantera din röst funktionellt
  • Din hållning och andning påverkar
  • Stress inverkar negativt på rösten
  • Rätt röstteknik underlättar ditt tal och gör det behagligare för kunden att lyssna

Investering

5.980 kronor per person inkl lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation. Moms tillkommer.

Tips! Är ni flera från samma företag kan det vara fördelaktigt att genomföra denna utbildning i kundservice via telefonen som en företagsanpassad utbildning. Använd gärna formuläret längre ned på sidan, så kontaktar vi dig!

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Att ge service per telefon - Telefonbemötande, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Linda, Customer Experience Specialist, Puls & Träning
(5)
Helt fantastisk föreläsare! Supertrevlig personal! Utbildningen var så otroligt givande.
Birgitta Edberg, personalkonsult
(5)
Man kände sig verkligen inspirerad efter utbildningen att delge sina arbetskamrater.
Kursdeltagare
(5)
Helt enkelt en bra utbildning där man får tips och bra verktyg att använda i yrkesroll och privat. Kan rekommendera den varmt. Glad, kunnig och medryckande föreläsare. Är väldigt nöjd och fick ny inspiration.

Hjärtum Utbildning

Hjärtum utbildning

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder öppna kurser och utbildningar inom ledarskap, kundservice, kundbemötande, arbetsrätt, entreprenadjuridik, ekonomi mm. Vi är det lilla utbildningsföretaget med det stora nätverket av professionella utbildare och föreläsare. Vi månar om...


Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Hjärtum Utbildning

Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,9)
Baseras på 16 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 756 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Reportage
Vässa kompetensen med Hjärtum Ut...

”Bästa utbildning jag varit på, alla kategorier.”

"Nyvunnen kunskap, nya verktyg, bra exempel, dialog, balansen teori-praktik."

 Vilka säger så och om vad?

Läs mer