Kursbeskrivning
Så ger du professionell kundservice per telefon
Utbildningen i telefonbemötande vänder sig till dig som vill lära dig att ge suverän kundservice till era kunder i telefonen!
För att kunna ge professionell kundservice under ett telefonsamtal krävs att du snabbt lyssnar in vad kunden vill och identifierar dennes behov. Knepet är att både visa att du lyssnar på vad kunden har att säga, samtidigt som du undviker alltför långa samtal.
Den här utbildningen i kundservice via telefonen visar dig hur du använder olika kommunikationsstilar och hur du genom smarta ordval kan styra telefonsamtalet i önskad riktning.
Ringer det en missnöjd kund ibland? Kursen lär du dig att bemöta även de mindre nöjda kunderna och hur du hanterar klagomål på rätt sätt.
Det här lär du dig:
Efter denna utbildning i kundservice via telefonen har du lärt dig hur du ger ett utmärkt telefonbemötande, från starten till avslutningen av samtalet. Du har lärt dig vilka fraser som tillför samtalet vitalitet och för kommunikationen framåt. Du har även lärt dig vilka fraser som tar död på samtalet och som ska undvikas.
Du förstår skillnaden mellan öppna och stängda frågor och hur du arbetar med behovsinventering, lösningsförslag och acceptans.
Du har fått kunskap om rätt metoder att hantera klagomål och besvärliga kunder och du vet dessutom hur du ska vårda ditt viktiga telefonredskap; rösten.
Kort sagt: du har lärt dig hur du blir ett riktigt proffs på kundservice per telefon!
Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan!
Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?
Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.
För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.
Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder och som vill lära dig att ge professionell service per telefon. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support.
Innehåll
INNEHÅLL - UTBILDNING I KUNDSERVICE VIA TELEFONEN
Telefonen som arbetsredskap
- Utan kroppsspråk och mimik blir ord, tonfall och betoning allt
- Kommunikationsstilar och attityd
- Konsten att väcka intresse per telefon
- Smarta ordval och effektiva sätt att uttrycka sig
- Att styra samtalet med rätt typ av frågor
- Hur du undviker missförstånd
Telefonbemötande i mästarklass
- Vad innebär det egentligen att ge service per telefon?
- Kundens förväntningar
- Enkla svarstekniker som gör att kunden förstår att du verkligen lyssnar
- Att snabbt identifiera kundens behov
- Att uttrycka sig tydligt
- Att ge service i mästarklass - så gör du!
Att hantera klagomål
- Förväntningarna hos en missnöjd kund
- Därför är även en missnöjd kund värdefull
- Att hantera och klassificera klagomål
- De rätta metoderna för att hantera besvärliga kunder
Vårda din röst
- Påfrestningar på rösten vid upprepade samtal, hög ljud miljö och hårt arbetstempo
- Undvik rösttrötthet - lär dig hantera din röst funktionellt
- Din hållning och andning påverkar
- Stress inverkar negativt på rösten
- Rätt röstteknik underlättar ditt tal och gör det behagligare för kunden att lyssna
Investering
För offert eller mer information om pris, kontakta Hjärtum Utbildning, via en intresseanmälan.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,9
Baseras på 16 recensioner.Hjärtum Utbildning

Hjärtum Utbildning
Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder kurser inom ledarskap, kundservice, juridik, ekonomi, Office, administration mm. En lista över våra kurser ser du längre ner på sidan. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför kurser som utvecklar...
Kontaktuppgifter
Hjärtum Utbildning
För att få mer information om utbildningen Att ge service per telefon - Telefonbemötande från Hjärtum Utbildning, fyll i dina uppgifter:

”Bästa utbildning jag varit på, alla kategorier.”
"Nyvunnen kunskap, nya verktyg, bra exempel, dialog, balansen teori-praktik."
Vilka säger så och om vad?
Läs mer