Visa utbildning.se som: Mobil

Att ge kundservice i världsklass

Hjärtum Utbildning
Kort om utbildningen
Längd: 1 dag
Pris: 5 980 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2018-10-18 - Stockholm
Ort: Stockholm
Kommande starter
Stockholm
2018-10-18  
5 980 SEK
2018-11-22  
5 980 SEK

Kursbeskrivning

Få ett försprång med utmärkande god kundservice Kundservice i världsklass!

Utveckla din professionella yrkesroll som servicegivare och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden!

Rätt service och bemötande = ökad lönsamhet

Denna kurs lär dig vad kundservice egentligen är och ger dig bl a:

• Frågetekniker för effektiva samtal
• Att agera professionellt
• Det goda kundsamtalet
• Hjälp med ordval och kroppsspråk
• Minskad stress i mötet med besvärliga kunder
• Förhållningssätt till andras negativa attityder

Välkommen till en kurs i kundservice som säkerställer att du levererar kvalitet i mötet med kunden - samtidigt som du har roligt på jobbet!

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som möter kunder och som vill lära dig att ge service utöver det vanliga. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support.

Innehåll

Vad är, och består, service av egentligen?

  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
  • Vad uppskattar våra kunder?
  • Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
  • Det lilla extra som gör den stora skillnaden

Att agera professionellt

  • Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
  • Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
  • Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
  • Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den

Det goda kundsamtalet

  • Att inleda positivt
  • Att styra samtalet
  • Frågeteknik för ett effektivt samtal
  • Att hantera svåra frågor från våra kunder

Kommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?

  • Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
  • Kroppsspråkets betydelse
  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet

Vårt team som arbetar tillsammans

  • Vi som arbetar i serviceteamet
  • Hur får vi alla i teamet med oss?
  • Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
  • Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?

Din attityd och inställning

  • Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
  • Din syn på kunderna och deras sätt att vara
  • Din syn på dina kollegor
  • Att lära sig välja attityd

Att orka vara motiverad och positiv i längden

  • Att arbeta med att vara positiv i arbetet
  • Att inte påverkas av andras negativa attityd
  • Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
  • Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna

Investering

5.980 kr per person inklusive lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation. Moms tillkommer.

Tips! Är ni flera från samma företag kan det vara fördelaktigt att genomföra denna kurs som en företagsanpassad utbildning. Använd gärna formuläret längre ned på sidan, så kontaktar vi dig!

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: Att ge kundservice i världsklass.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Skicka mig gärna information om liknande kurser!

Recensioner

May Yousif, administrativ assistent, Huddinge K...   |   2017-11-29
Utbildningen var jättebra. Förläsaren var väldigt tydlig med sina förklaringar och exempel.
          (5)
Tove karlsson, kundtjänsmedarbetare, Ryds bilglas   |   2017-11-29
5 av 5
          (5)
Elin Fritz, kundtjänstmedarbetare, Ryds Bilglas   |   2017-11-29
Helt fantastisk utbildning. Är så glad att jag fick möjlighet att gå på denna. Verkligen imponerad av föreläsare. Helheten och upplägget var toppen. Rolig och jag lärde mig mycket.
          (5)

Hjärtum Utbildning

Hjärtum utbildning

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder öppna kurser och utbildningar inom ledarskap, kundservice och kundbemötande, arbetsrätt, entreprenadjuridik, ekonomi mm. Vi är det lilla utbildningsföretaget med det stora nätverket av professionella utbildare och föreläsare. Vi månar...


Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Hjärtum Utbildning

Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

 Visa telefonnummer