
Kursbeskrivning
Få ett försprång med utmärkande god kundservice!
Utveckla din professionella yrkesroll inom kundservice, och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden!
Denna kurs lär dig vad kundservice egentligen är och ger dig bl a:
- Frågetekniker för effektiva samtal
- Att agera professionellt i kundbemötandet
- Det goda kundsamtalet
- Hjälp med ordval och kroppsspråk
- Minskad stress i mötet med besvärliga kunder
- Förhållningssätt till andras negativa attityder
Välkommen till en kurs i kundservice som säkerställer att du levererar kvalitet i mötet med kunden!
Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?
Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.
För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.
Målgrupp
Denna kurs i kundservice vänder sig till dig som möter kunder och som vill lära dig att ge service utöver det vanliga. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support.
Innehåll
Vad är kundservice av egentligen?
- Små ordval som hjälper eller stjälper kundsamtalet
- Vad uppskattar våra kunder?
- Vad är skillnaden mellan bra och dålig kundservice?
- Det lilla extra som gör den stora skillnaden
Att agera professionellt
- Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
- Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge kundservice
- Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
- Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den
Det goda kundsamtalet
- Att inleda positivt
- Att styra samtalet
- Frågeteknik för ett effektivt kundsamtal
- Att hantera svåra frågor från våra kunder
Kundkommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?
- Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
- Kroppsspråkets betydelse
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet med kunden
Vårt team som arbetar tillsammans med kundservicen
- Vi som arbetar i serviceteamet
- Hur får vi alla i teamet med oss?
- Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
- Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?
Din attityd och inställning till att ge service
- Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
- Din syn på kunderna och deras sätt att vara
- Din syn på dina kollegor
- Att lära sig välja attityd
Att orka vara motiverad och positiv i längden
- Att arbeta med att vara positiv i arbetet
- Att inte påverkas av andras negativa attityd
- Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
- Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna
Investering
Klassrumskurs: 5.980 kr per person inklusive lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation.
Distanskurs: 4.480 kr per person inklusive dokumentation.
Moms tillkommer.
Tips! Är ni flera från samma företag kan det vara fördelaktigt att genomföra denna kundservicekurs som en företagsanpassad utbildning. Använd gärna formuläret längre ned på sidan, så kontaktar vi dig!
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Baseras på 43 recensioner.Hjärtum Utbildning

Hjärtum Utbildning
Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder kurser inom ledarskap, kundservice, juridik, ekonomi, Office, administration mm. En lista över våra kurser ser du längre ner på sidan. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför kurser som utvecklar...
Kontaktuppgifter
Hjärtum Utbildning
För att få mer information om utbildningen Att ge kundservice i världsklass från Hjärtum Utbildning, fyll i dina uppgifter:

”Bästa utbildning jag varit på, alla kategorier.”
"Nyvunnen kunskap, nya verktyg, bra exempel, dialog, balansen teori-praktik."
Vilka säger så och om vad?
Läs mer