Visa utbildning.se som: Mobil

Att ge kundservice i världsklass

Hjärtum Utbildning
Kort om utbildningen
1 dag
5 980 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2020-03-12 - Stockholm
Stockholm
Öppen utbildning
Kommande starter
Stockholm
2020-03-12  
5 980 SEK
2020-05-13  
5 980 SEK

Kursbeskrivning

Få ett försprång med utmärkande god kundservice!kundservice kundbemötande

Utveckla din professionella yrkesroll inom kundservice, och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden!

Denna kurs lär dig vad kundservice egentligen är och ger dig bl a:

  • Frågetekniker för effektiva samtal
  • Att agera professionellt i kundbemötandet
  • Det goda kundsamtalet
  • Hjälp med ordval och kroppsspråk
  • Minskad stress i mötet med besvärliga kunder
  • Förhållningssätt till andras negativa attityder

Välkommen till en kurs i kundservice som säkerställer att du levererar kvalitet i mötet med kunden!

Sist men inte minst; kursledaren är en av 2019 års mest populära föreläsare, enligt oberoende nyhetssajten Eventeffect!

Målgrupp

Denna kurs i kundservice vänder sig till dig som möter kunder och som vill lära dig att ge service utöver det vanliga. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support.

Innehåll

Vad är kundservice av egentligen?

  • Små ordval som hjälper eller stjälper kundsamtalet
  • Vad uppskattar våra kunder?
  • Vad är skillnaden mellan bra och dålig kundservice?
  • Det lilla extra som gör den stora skillnaden

Att agera professionellt

  • Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
  • Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge kundservice
  • Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
  • Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den

Det goda kundsamtalet

  • Att inleda positivt
  • Att styra samtalet
  • Frågeteknik för ett effektivt kundsamtal
  • Att hantera svåra frågor från våra kunder

Kundkommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?

  • Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
  • Kroppsspråkets betydelse
  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet med kunden

Vårt team som arbetar tillsammans med kundservicen

  • Vi som arbetar i serviceteamet
  • Hur får vi alla i teamet med oss?
  • Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
  • Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?

Din attityd och inställning till att ge service

  • Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
  • Din syn på kunderna och deras sätt att vara
  • Din syn på dina kollegor
  • Att lära sig välja attityd

Att orka vara motiverad och positiv i längden

  • Att arbeta med att vara positiv i arbetet
  • Att inte påverkas av andras negativa attityd
  • Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
  • Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna

Investering

5.980 kr per person inklusive lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation. Moms tillkommer. 

Tips! Är ni flera från samma företag kan det vara fördelaktigt att genomföra denna kundservicekurs som en företagsanpassad utbildning. Använd gärna formuläret längre ned på sidan, så kontaktar vi dig!

Erbjudande

Erbjudande för vår kurs Kundservice i världsklass:

Gå 4 - betala för 3!

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Att ge kundservice i världsklass, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 41 recensioner.

Matilda Börjesson, kundtjänstmedarbetare, Uponor Infra AB
(5)
Utbildningen var långt över förväntan. Christer är en fantastisk och skicklig föreläsare som får en så engagerad och intresserad. Han lyckas hålla liv i varje enskild människas närvaro från början till slut. Riktigt imponerad av vilken utstrålning han har. Han gjorde ett väldigt positivt avtryck och jag lär aldrig glömma honom. Tack Christer! ...
Visa mer
My Hansson, Auto Logik
(5)
Jag hade en helt underbar dag med både skratt, nyttig information och många tankeställningar. Kommer rekommendera kursen för alla.
Marija Hildemar, kundservice, Tessin Nordic AB
(5)
Väldigt värdefull utbildning med tips och råd att ta till sig både i yrkeslivet och i det privata livet. Gillade starkt föreläsarens sätt att få med oss alla som deltog, hans passion för ämnet och förmåga att få allas röster hörda i en grupp. Är mer än nöjd över kursen!

Hjärtum Utbildning

Hjärtum utbildning

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder öppna kurser och utbildningar inom ledarskap, kundservice, kundbemötande, arbetsrätt, entreprenadjuridik, ekonomi mm. Vi är det lilla utbildningsföretaget med det stora nätverket av professionella utbildare och föreläsare. Vi månar om...


Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Hjärtum Utbildning

Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,9)
Baseras på 41 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 792 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Reportage
Vässa kompetensen med Hjärtum Ut...

”Bästa utbildning jag varit på, alla kategorier.”

"Nyvunnen kunskap, nya verktyg, bra exempel, dialog, balansen teori-praktik."

 Vilka säger så och om vad?

Läs mer