Kurser i kundbemötande

Kurser i kundbemötande

Här hittar du utbildningar i kundbemötande för dig i arbetslivet. Utbildningarna går att sortera på ort, längd, pris och typ av utbildning. Om du vill ha mer information om en specifik utbildning kan du kontakta respektive utbildningsarrangör genom att göra en intresseanmälan.

Kundbemötande
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Stockholm
Kundbemötande är en utbildning för dig som vill att kunderna ska gilla dig och er verksamhet så mycket att de...
Kundbemötande på apotek, Distans
Lernia
3 veckor helfart eller 6 veckor halvfart
Distans
Ett bra kundbemötande är en fördel för både kund, medarbetare och arbetsgivare och därför en viktig egenskap hos en eftertraktad...
Säljande och inspirerande kundmöten
Mercuri Kongress
         
(1)
1 dag
4 800 SEK
Flera orter (2)
Det handlar om god service, kundmedvetenhet, samarbete, professionellt och säljande kundbemötande och vett & etikett på kontoret.  Bli en kundservicemedarbetare...
Telefonister och receptionister i världsklass
Mercuri Kongress
         
(2)
2 dagar
8 900 SEK
Flera orter (3)
I ditt dagliga arbete finns det ett antal tillfällen när du skulle vilja känna dig mer professionell. Du vet att...
Att ge kundservice i världsklass
Hjärtum Utbildning
         
(5)
1 dag
4 980 SEK
Stockholm
Utveckla din professionella yrkesroll som servicegivare och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden! Denna kurs...
Klagomålshantering
Diploma Utbildning
2 timmar
2 100 SEK
Stockholm
Den här utbildningen riktar sig till dig som vill utveckla missnöjda kunder till lönsamma kundrelationer. I utbildningen får du lära...
Att bemöta Besvärliga kunder
Hjärtum Utbildning
         
(6)
1 dag
4 980 SEK
Stockholm
De går att hantera!  Du har säkert stött på de där påfrestande kunderna som kan vara nedlåtande, arga eller arroganta....
Professionellt bemötande
Företagsuniversitetet
         
(3)
1 dag
5 500 SEK
Stockholm
Kundfokus som ger framgång. En kurs för dig som vill utveckla ett professionellt och välkomnande bemötande som stärker verksamhet och...
Professionella telefonister och receptionister
Conferator Kompetens
         
(3)
2 dagar
6 980 SEK
Stockholm
Service i världsklass – så når du dit! Telefonteknik – hur lyckas med varje samtal? Så hanterar du besvärliga samtal...
Bemöta besvärliga kunder
Conferator Kompetens
1 dag
4 980 SEK
Flera orter (2)
• Bli säker i dig själv i obekväma situationer • Lär dig bemästra positiv påverkan • Lär dig att lugnt...
Bemötande för offentlig sektor
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Stockholm
Den här utbildningen vänder sig till anställda inom kommun eller myndighet som har daglig kontakt med medborgare. Utbildningen tar upp...
Lean Six Sigma
Chalmers Professional Education
3 dagar
14 900 SEK
Göteborg
Lean Six Sigma (yellow belt) metodik för att leda kontinuerlig förbättring Lean Six Sigma är förbättringsledarens trumfkort. En modern strukturerad...
Engelskakurs för telefonister och receptionister
Mercuri Kongress
2 dagar
8 900 SEK
Stockholm
Till de flesta företag rings det allt fler samtal där den uppringande förväntar sig att bli bemött på något annat...
Lönsamma kundrelationer
Mindset
         
(3)
2 dagar
14 500 SEK
Flera orter (2)
Vill du vara med och skapa affärer som bidrar till din och företagets framgång? Vill du ta mer initiativ i...
Kund- och kravpsykologi
UC Business School
2 dagar
11 750 SEK
Stockholm
Vi kan dagligen konstatera att betalningsmoralen försämras i Sverige. Detta gäller såväl stora som små kunder. Oftast är det snarare...
Företagsanpassad utbildning
Att ge kundservice i världsklass
Hjärtum Utbildning
         
(7)
Rikstäckande
Ett professionellt kundbemötande är helt avgörande för en organisations framtid. För dig som arbetar med kundservice finns det höga krav. Hur...
Anpassad försäljning för icke-säljare
Conferator Kompetens
Anpassat
Rikstäckande
• Utveckla dina säljkunskaper utifrån just din yrkesroll • Steg för steg beskrivningar • Samtalsmallar och checklistor Innehåll • Försäljning...
Anpassad Kundservice och Merförsäljning
Conferator Kompetens
1 - 4 dagar beroende av behov
Rikstäckande
Varje tillfälle en kund kontaktar dig är ett gyllene tillfälle till försäljning oavsett om skälet till kontakten är missnöje eller...
Professionell kundservice
Conferator Kompetens
         
(1)
1 - 4 dagar beroende av behov
Rikstäckande
Professionalism i mötet med kund har aldrig varit viktigare än vad det är idag…   I dagens tuffa affärsklimat är bra...
Föreläsare
Kundbemötande i Världsklass
Lars-Göran Karlsson
Kontakta oss för mer information
Rikstäckande
Lars Göran Karlsson talar om ett kundbemötande i världsklass, något som är lika giltigt för företag som för offentliga organisationer....
Kundbemötande och kundvård
Eva Gyllensvaan
Kontakta oss för mer information
Rikstäckande
Kundbemötande/kundvård handlar bland annat om att veta hur man utvecklar kundbemötandet, hur man bemöter olika typer av kunder och hur...
Service, kommunikation och kundbemötande
Magnus Hedberg
Rikstäckande
Här är några exempel på områden som Magnus Hedberg tar upp i sin föreläsning: Inställning till kunden är ofta det...
WOW! - Så får du dina kunder att rekommendera dig!
Tomas Lydahl
Kontakta oss för mer information
Rikstäckande
Vill du dubbla din försäljning? Enkelt!   Kundbemötandet i USA är på en helt annan nivå än i Sverige, menar...
Pål Burman är kommunikatören som vet hur man bemöter kunder
Pål Burman
Kontakta oss för mer information
Rikstäckande
Pål Burman är en van kommunikatör som ger en helt unik inblick i möten med missnöjda kunder. Från orsaker, till...
Etik för sannare möten
Angelica Frithiof
Kontakta oss för mer information
Rikstäckande
Angelica Frithiof utbildar människor i etik och bemötande. Hon erbjuder föreläsningar, halv och heldagsseminarier och flerdagarskurser. Dessa kan skräddarsys efter...
Fantastisk kundvård i praktiken
Joachim Due-Boje
Kontakta oss för mer information
Rikstäckande
Joachim Due Boje är VD för bilserviceverkstäder och expert på kundvård . Hans kunder kör 100 extra mil för att...
Skapa framgångsrika kundrelationer - Birgitta Jansson
Birgitta Jansson
Kontakta oss för mer information
Rikstäckande
Birgitta Jansson arbetar mycket med att stärka individen och gruppen. Det kan vara personer som vill bli bättre i sin...
E-learning
Kundbemötande
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Stockholm
Kundbemötande är en utbildning för dig som vill att kunderna ska gilla dig och er verksamhet så mycket att de...
Klagomålshantering
Diploma Utbildning
2 timmar
2 100 SEK
Stockholm
Den här utbildningen riktar sig till dig som vill utveckla missnöjda kunder till lönsamma kundrelationer. I utbildningen får du lära...
Bemötande för offentlig sektor
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Distans
Den här utbildningen vänder sig till anställda inom kommun eller myndighet som har daglig kontakt med medborgare. Utbildningen tar upp...
Kundservice för ökad försäljning – utbildning i 4 steg
CHART Learning Solutions
         
(1)
4 dagar
14 950 SEK
Distans
Distansutbildning med personlig coach! Utbildning i din egen takt! Det är ingen tillfällighet att utmärkt kundservice kommer från en högt...
  • = = Reportage kopplat till arrangören
  • = = Film
Visar 1-31 av 31 träffar
 

Mer om Kurser i kundbemötande

Med en utbildning i kundbemötande får du de viktigaste verktygen för att hantera olika kundsituationer. Nöjda kunder lägger grunden för merförsäljning och långvariga kundrelationer.

Kundservice

Kundbemötandet är ett av framtidens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden.kundservice

Dagens kunder är krävande. I den hårda konkurrensen kan det vara service och bemötande som gör att kunden väljer just ditt företag. Du som arbetar med kundservice har en mycket viktig roll. Det är du som ska bidra till att skapa en positiv image av företaget och som verkligen har möjlighet att generera merförsäljning.

En utbildning i kundbemötande ger dig kunskaper i kundservice, kommunikation, samarbete och interkulturell kommunikation – kunskaper som kan vara avgörande i valet mellan ditt företag och ett annat. Du lär dig bland annat att:

  • Ge exceptionell service till kunder så att det märks och ger resultat
  • Använda beprövade tekniker för kundservice som ger kunderna en positiv upplevelse
  • Maximera mervärdet för kunden vid personliga möten, telefonkontakter eller webbkontakter
  • Effektivt hantera besvärliga kunder och vända klagomål till möjligheter
  • Bidra till en kundfokuserad kultur och samtidigt uppnå personlig tillfredställelse och kundnöjdhet
  • Visa en positiv, självsäker och professionell inställning i interna och externa kundmöten

Att ge utmärkt kundservice är ofta skillnaden mellan att få och behålla en kund eller att mista kunden. Kursen ger dig verktyg för att bygga upp och underhålla ömsesidigt fördelaktiga kundrelationer. Detta leder till att de blir lojala förespråkare för dig och din organisation.

Utbildningarna vänder sig till dig som behöver skapa positiva relationer med externa eller interna kunder personligen, i telefon eller via webben. Det omfattar help desk, teknisk support, call center och personal som möter kunden personligen. Chefer och teamledare som vill hjälpa sin personal att bli mer kundfokuserad har också nytta av utbildningarna.