Visa utbildning.se som: Mobil

Kurser i kundbemötande

Kurser i kundbemötande

Här hittar du utbildningar i kundbemötande för dig i arbetslivet. Utbildningarna går att sortera på ort, längd, pris och typ av utbildning. Om du vill ha mer information om en specifik utbildning kan du kontakta respektive utbildningsarrangör genom att göra en intresseanmälan.

Kundbemötande
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Flera orter (2)
Kundbemötande är en utbildning för dig som vill att kunderna ska gilla dig och er verksamhet så mycket att de...
Kundbemötande och service – höj kompetensen och gör kunderna nöjda!
Crevi Retorik
1 dag
4 900 SEK
Stockholm
Det handlar om det goda mötet med människor. Det handlar kunskaper, tekniker och insikter i att bemöta förväntningarna och överraska...
Kundbemötande i teknisk kundservice
STF Ingenjörsutbildning AB
0 SEK
Stockholm
Arbetar du med teknisk kundservice och vill bli säkrare i ditt möte med kunden? Här får du lära dig mer...
Att bemöta Besvärliga kunder
Hjärtum Utbildning
         
(9)
1 dag
4 980 SEK
Stockholm
Du har säkert stött på de där påfrestande kunderna som kan vara nedlåtande, arga eller arroganta. Vad kan du göra...
Säljande och inspirerande kundmöten
Mercuri Kongress
         
(1)
1 dag
4 800 SEK
Stockholm
Det handlar om god service, kundmedvetenhet, samarbete, professionellt och säljande kundbemötande och vett & etikett på kontoret.  Bli en kundservicemedarbetare...
Telefonister och receptionister i världsklass
Mercuri Kongress
         
(2)
2 dagar
8 900 SEK
Stockholm
I ditt dagliga arbete finns det ett antal tillfällen när du skulle vilja känna dig mer professionell. Du vet att...
Klagomålshantering
Diploma Utbildning
2 timmar
2 100 SEK
Flera orter (2)
Den här utbildningen riktar sig till dig som vill utveckla missnöjda kunder till lönsamma kundrelationer. I utbildningen får du lära...
Professionellt bemötande
Företagsuniversitetet
         
(3)
1 dag
5 500 SEK
Stockholm
Kundfokus som ger framgång. Det goda kundmötet stärker varumärket och kräver ett proffsigt bemötande och kunskap om hur man på...
Att ge kundservice i världsklass
Hjärtum Utbildning
         
(22)
1 dag
4 980 SEK
Stockholm
Utveckla din professionella yrkesroll som servicegivare och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden! Denna kurs...
Bemöta besvärliga kunder
Conferator Kompetens
1 dag
4 980 SEK
Flera orter (2)
• Bli säker i dig själv i obekväma situationer • Lär dig bemästra positiv påverkan • Lär dig att lugnt...
Bemötande för offentlig sektor
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Flera orter (2)
Den här utbildningen vänder sig till anställda inom kommun eller myndighet som har daglig kontakt med medborgare. Utbildningen tar upp...
Lean Six Sigma
Chalmers Professional Education
3 dagar
15 500 SEK
Göteborg
Lean Six Sigma (yellow belt)- metodik för att leda kontinuerlig förbättring Lean Six Sigma är förbättringsledarens trumfkort. En modern strukturerad...
Professionella telefonister och receptionister
Conferator Kompetens
         
(3)
2 dagar
6 980 SEK
Stockholm
Service i världsklass – så når du dit! Telefonteknik – hur lyckas med varje samtal? Så hanterar du besvärliga samtal...
Engelskakurs för telefonister och receptionister
Mercuri Kongress
2 dagar
8 900 SEK
Stockholm
Front Line English.  A few words… till dig som vill känna dig säkrare och mer professionell när du talar engelska...
Lönsamma kundrelationer
Mindset
         
(3)
2 dagar
15 500 SEK
Flera orter (2)
Vill du vara med och skapa affärer som bidrar till din och företagets framgång? Vill du ta mer initiativ i...
Företagsanpassad utbildning
Att ge kundservice i världsklass
Hjärtum Utbildning
         
(7)
Rikstäckande
Ett professionellt kundbemötande är helt avgörande för en organisations framtid. För dig som arbetar med kundservice finns det höga krav. Hur...
Customer Service för Service Desk
Academy GMS
2 dagar
Rikstäckande
Skilj er från konkurrenterna genom professionell kundservice. Behöver du hjälp med att bemöta kunder på ett bra och effektivt sätt?...
Anpassad försäljning för icke-säljare
Conferator Kompetens
Anpassat
Rikstäckande
• Utveckla dina säljkunskaper utifrån just din yrkesroll • Steg-för-steg-beskrivningar • Samtalsmallar och checklistor Innehåll • Försäljning som en naturlig...
Kundtjänst och merförsäljning utan att ”kränga”
Säljcoachen AB
Rikstäckande
Låt kundtjänst anpassa merförsäljningen i kundens Digitala köpresa.  90 % av alla kunder googlar innan köp. Därför är det viktigt...
Anpassad Kundservice och Merförsäljning
Conferator Kompetens
1 - 4 dagar beroende av behov
Rikstäckande
Varje tillfälle en kund kontaktar dig är ett gyllene tillfälle till försäljning oavsett om skälet till kontakten är missnöje eller...
Professionell kundservice
Conferator Kompetens
         
(1)
1 - 4 dagar beroende av behov
Rikstäckande
Professionalism i mötet med kund har aldrig varit viktigare än vad det är idag…   I dagens tuffa affärsklimat är bra...
E-learning
Kundbemötande
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Flera orter (2)
Kundbemötande är en utbildning för dig som vill att kunderna ska gilla dig och er verksamhet så mycket att de...
Klagomålshantering
Diploma Utbildning
2 timmar
2 100 SEK
Flera orter (2)
Den här utbildningen riktar sig till dig som vill utveckla missnöjda kunder till lönsamma kundrelationer. I utbildningen får du lära...
Customer Service Course – Building Rapport
CHART Learning Solutions
1 dag
4 995 SEK
Distans
Business Etiquette and Customer Care Understand the definition of rapport, how unconscious rapport affects relationships, the importance of rapport, differences...
Customer Service Course – Difficult Situations
CHART Learning Solutions
1 dag
4 995 SEK
Distans
Calming Upset/Irate Customers Distinguish the difference between a difficult situation and a difficult customer, understand what upset customers want, know...
Customer Service Course – Service Attitude
CHART Learning Solutions
1 dag
4 995 SEK
Distans
Positive Attitude Understand attitude success statistics for customer service work, evaluate your suitability in five areas for becoming an effective...
Kundservice för ökad försäljning – utbildning i 4 steg
CHART Learning Solutions
         
(1)
4 dagar
14 950 SEK
Distans
Distansutbildning med personlig coach! Utbildning i din egen takt! Det är ingen tillfällighet att utmärkt kundservice kommer från en högt...
Bemötande för offentlig sektor
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Flera orter (2)
Den här utbildningen vänder sig till anställda inom kommun eller myndighet som har daglig kontakt med medborgare. Utbildningen tar upp...
Customer Service Course – First Impressions
CHART Learning Solutions
1 dag
4 995 SEK
Distans
Greeting and Introductions Understand the influence of the primacy effect, know how to score more points in customer service, identify...
Customer Service Course – Service Questions
CHART Learning Solutions
1 dag
4 995 SEK
Distans
Overview of STeR Questions Understand the persuasive power of questions, apply two types of influential power, know when and how...
  • = Reportage kopplat till arrangören
  • = Film
Visar 1-30 av 30 träffar
 

Mer om Kurser i kundbemötande

Med en utbildning i kundbemötande får du de viktigaste verktygen för att hantera olika kundsituationer. Nöjda kunder lägger grunden för merförsäljning och långvariga kundrelationer.

Kundservice

Kundbemötandet är ett av framtidens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden.kundservice

Dagens kunder är krävande. I den hårda konkurrensen kan det vara service och bemötande som gör att kunden väljer just ditt företag. Du som arbetar med kundservice har en mycket viktig roll. Det är du som ska bidra till att skapa en positiv image av företaget och som verkligen har möjlighet att generera merförsäljning.

En utbildning i kundbemötande ger dig kunskaper i kundservice, kommunikation, samarbete och interkulturell kommunikation – kunskaper som kan vara avgörande i valet mellan ditt företag och ett annat. Du lär dig bland annat att:

  • Ge exceptionell service till kunder så att det märks och ger resultat
  • Använda beprövade tekniker för kundservice som ger kunderna en positiv upplevelse
  • Maximera mervärdet för kunden vid personliga möten, telefonkontakter eller webbkontakter
  • Effektivt hantera besvärliga kunder och vända klagomål till möjligheter
  • Bidra till en kundfokuserad kultur och samtidigt uppnå personlig tillfredställelse och kundnöjdhet
  • Visa en positiv, självsäker och professionell inställning i interna och externa kundmöten

Att ge utmärkt kundservice är ofta skillnaden mellan att få och behålla en kund eller att mista kunden. Kursen ger dig verktyg för att bygga upp och underhålla ömsesidigt fördelaktiga kundrelationer. Detta leder till att de blir lojala förespråkare för dig och din organisation.

Utbildningarna vänder sig till dig som behöver skapa positiva relationer med externa eller interna kunder personligen, i telefon eller via webben. Det omfattar help desk, teknisk support, call center och personal som möter kunden personligen. Chefer och teamledare som vill hjälpa sin personal att bli mer kundfokuserad har också nytta av utbildningarna.