Visa utbildning.se som: Mobil
Visar 1-25 av 29 träffar
12

Mer om Kundbemötandeutbildning

Med en utbildning i kundbemötande får du de viktigaste verktygen för att hantera olika kundsituationer. Nöjda kunder lägger grunden för merförsäljning och långvariga kundrelationer.

Kundservice

Kundbemötandet är ett av framtidens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden.

Dagens kunder är krävande. I den hårda konkurrensen kan det vara service och bemötande som gör att kunden väljer just ditt företag. Du som arbetar med kundservice har en mycket viktig roll. Det är du som ska bidra till att skapa en positiv image av företaget och som verkligen har möjlighet att generera merförsäljning.

En utbildning i kundbemötande ger dig kunskaper i kundservice, kommunikation, samarbete och interkulturell kommunikation – kunskaper som kan vara avgörande i valet mellan ditt företag och ett annat. Du lär dig bland annat att:

  • Ge exceptionell service till kunder så att det märks och ger resultat
  • Använda beprövade tekniker för kundservice som ger kunderna en positiv upplevelse
  • Maximera mervärdet för kunden vid personliga möten, telefonkontakter eller webbkontakter
  • Effektivt hantera besvärliga kunder och vända klagomål till möjligheter
  • Bidra till en kundfokuserad kultur och samtidigt uppnå personlig tillfredställelse och kundnöjdhet
  • Visa en positiv, självsäker och professionell inställning i interna och externa kundmöten

Att ge utmärkt kundservice är ofta skillnaden mellan att få och behålla en kund eller att mista kunden. Kursen ger dig verktyg för att bygga upp och underhålla ömsesidigt fördelaktiga kundrelationer. Detta leder till att de blir lojala förespråkare för dig och din organisation.

Utbildningarna vänder sig till dig som behöver skapa positiva relationer med externa eller interna kunder personligen, i telefon eller via webben. Det omfattar help desk, teknisk support, call center och personal som möter kunden personligen. Chefer och teamledare som vill hjälpa sin personal att bli mer kundfokuserad har också nytta av utbildningarna.

Så här går du vidare

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Jämför utbildningar
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av det senaste inom kompetensutveckling!
Mer inom området
Reportage
Vanessa Eriksson är idag en PMP-...
"Utbildaren gjorde ett underbart jobb som fick mig att förstå hela kedjan"

Vanessa Eriksson Manager, Global Master Data Management TeliaSonera är idag en PMP® certifierad projektledare. Hon gick utbildningen via Mindset.

Läs mer
"Ny som chef" hos Mindset
Utbildningen började redan innan första kursdagen

Carl Carlsson, Systemutvecklarchef Multisoft Consulting, har gått kursen Ny som chef. 

Läs mer om vad Carl tyckte om kursen
Modern och förstklassig retorik ...

utbildning.se har pratat med den retorikkunniga Berndt Sundsten, kursledare på Retorikhuset. Vi har skrapat ytan på en över 20 år lång karriär inom retorik, kommunikation och försäljning. I intervjun berättar Berndt om varför han tycker att retorik är viktigt, hur det hjälper dig att kommunicera bättre och varför en retorikkurs hjälper dig i din karriär.

Läs mer
Retorik – konsten att övertyga h...
Jag kände att jag utvecklades successivt

Christie Jansson Bussiness Practic Lead Human Recourse, Ericsson har gått kursen Retorik – konsten att övertyga.  

Läs mer om vad Christie tyckte om kursen