Kundservice i världsklass - intensivkurs med diplomering

Towards, Distans (+1 orter)
Längd
En halvdag
Pris
1 995 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning, Onlineutbildning
Längd
En halvdag
Pris
1 995 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning, Onlineutbildning
Från 1 995 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Vill du att dina medarbetare ska leverera kundservice i världsklass?

Tidigare kursdeltagare rapporterar större trygghet i kundmötet, förståelse för hur de kan leverera det lilla extra och nya kunskaper som gör att de kan hantera arga och irriterade kunder professionellt. Resultatet? Ökad lönsamhet och gladare personal.

Denna digitala intensivkurs ger kursdeltagarna verktyg och kunskap direkt från erfarna kundserviceutbildare med mångårig erfarenhet från olika roller inom kundservice och kundbemötande, samt diplom när utbildningen är klar.

Eftersom utbildningen är helt webbaserad kan dina medarbetare gå den på distans. Det enda de behöver är en dator, en surfplatta eller en smartphone. Tack vare det smarta upplägget är kursen tidseffektiv och lätt att följa. Tidsåtgång är ungefär fyra timmar, och den motsvarar en hel dags fysisk utbildning.

Om din organisation har flera medarbetare som arbetar med kundservice och kundbemötande, rekommenderar vi att alla deltar i utbildningen, men den går självklart också bra att delta i som enskild medarbetare.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Börja när du vill

  • Onlineutbildning
  • Distans

Målgrupp

Kursen riktar sig till alla medarbetare med kundkontakter. Inga förkunskaper krävs.

Kursinnehåll

  • Kommunikation i dagens samhälle (varför är jag som enskild person så viktig för att skapa rätt bild av företaget).
  • Vad menas med kundservice i världsklass?
  • Du är viktig – hur du kan leda dig själv för att ge god service varje dag.
  • Vanliga fällor - Vad skall vi undvika under ett kundsamtal?
  • Röst, ordval och kroppsspråk för god kommunikation.
  • Hur hanterar vi arga och upprörda kunder? Vi går igenom Towards egenutvecklade modell för att vända en arg kund till en nöjd kund.
  • Klagomålshantering – ett sätt utveckla verksamheten.
  • Reflektionsdagbok med övningar och självstudiefrågor.

Video

Upplägg

Kursen är en digital självstudiekurs, och du tar del av avsnitten i din egen takt, när du vill och var du vill.

Kursledare

Kursledare är Caroline Murray Carlsson. Caroline är en av Towards delägare, och hon är en uppskattad föreläsare och kursledare i ämnen som projektledning, ledarskap, personlig effektivitet och kundbemötande.

Caroline har lång erfarenhet av ledarskap i olika roller och är också certifiera Teamcoach TCI och processledare.

Examen, diplom m.m.

Kursdeltagaren erhåller ett diplom efter avslutad kurs.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice i världsklass - intensivkurs med diplomering, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Towards

Towards utvecklar smarta, kostnadseffektiva och engagerande intensivkurser som hjälper människor att glänsa på jobbet. Det handlar till exempel om hur du blir säkrare i din mellanchefsroll, hur du blir bättre på att leda projekt och hur ditt företag kan leverera...

Läs mer om Towards och visa alla utbildningar.

Highlights