BiTA Success story

BiTA Success Story

Wise IT ger BiTA ett uppdrag att ta fram ett utbildningsprogram för Servicedesk agenter – Ett mycket lyckat samarbete!

                                                                                                                       

”Vi valde BiTA för att de har väldigt lång erfarenhet av den här typen av
utbildningar och i branschen känner många till BiTA sedan tidigare. Viktigt var
också att de tillsammans med etablerade partners kunde samordna och erbjuda
alla delarna i utbildningen”


Projektansvarig Michaela Pettersson Wise IT

                                                                                                                       

Tanken med utbildningen är att täcka upp en behovsbrist på marknaden. Genom urval och intervjuer identifierar Wise IT en grupp personer med rätt personlighet och inställning, men utan tidigare erfarenhet av liknande arbete och ger dem möjligheten att gå utbildningen. För att sedan direkt efter programmet erbjuda dem anställning och uppdrag.

BiTAs uppdrag var således att göra dem redo för detta. Det innebar att sy ihop ett utbildningsprogram som innefattade alla delar som krävs för att klara arbetet som Servicedesk agent, det som Wise kallar ”Tech agent”, mer eller mindre självgående från dag 1, trots avsaknad av tidigare erfarenhet från yrket. Under fyra intensiva veckor i mars utbildades 13 ambitiösa studenter i programmet i BiTAs lokaler.

I utbildningen varvas mjuka och teoretiska ämnesområden, så som samtalsteknik, kundkommunikation, kunskapshantering, arbetssätt och metoder med praktiska moment av olika teknikdelar, så som operativsystem, applikationer och nätverk.

Programmet var mycket lyckat och både Wise IT, studenterna, vi själva och våra partners tycker att samarbetet fungerat mycket bra och utbildningsprogrammet nådde målsättningen att göra studenterna redo för uppdrag.

                                                                                                                       

”Det som jag tycker var det bästa med utbildningen var att studenterna verkligen
får med sig alla delarna och att det finns en röd tråd genom hela utbildningen.”


Projektansvarig Michaela Pettersson Wise IT

                                                                                                                       

Vi på BiTA tackar Wise IT för den här möjligheten och ser nu vidare på att ta fram liknande program för andra roller hos Wise och för andra organisationer.

Läs mer om just det här caset här.

Om ni är intresserade av att sätta upp ett eget utbildningsprogram eller har behov av att utbilda just Servicedesk agenter kontakta Annica Forsgren på 08-410 320 00.

                                                                                                                       

”Fantastiskt stort tack för ett trevligt bemötande av alla utbildare och personal
som tagit hand om oss under den tid vi spenderat hos er”

”Allt var ju nyttigt och perfekt och användbart på arbetsmarknaden.”

” Kursen uppfyllde alla förväntningar.”

Kommentarer från studenterna

                                                                                                                       



Läs mer om BiTA Service Management

Beställ mer information


Beställ information

Fyll i formuläret om du vill komma i kontakt med BiTA Service Management och veta mer om deras utbildningar.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.