Allt inom Kundservice | Företagsanpassade kurser

Hjärtum Utbildning, Rikstäckande
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Utbildning kundservice bemötande av kunder

Kundservice ert bästa konkurrensmedel

Ett av era bästa konkurrensmedel är den kundservice och det bemötande som ni ger era kunder. Exceptionellt god kundservice fungerar som den bästa reklamen, men det krävs kunskap för att kunna ge det bemötande som verkligen ger resultat.

Anpassad utbildning tar upp de delar ni har behov av

Genom en företagsanpassad utbildning får ni kunskaper inom de delar som ni behöver för att kunna ge den bästa kundservicen. T ex kan ni kombinera en halvdag om besvärliga kunder med en halvdag om telefonbemötande. Eller ta en heldag om hur ni gör för att leverera kundservice i världsklass. Varianterna är många - ni bestämmer!

utbildning kundbemötande

Exempel på anpassad utbildning i att ge service

  • Att ge kundbemötande och service i världsklass - övergripande kurs som ger en bra grund att stå på
  • Hantera besvärliga kunder - lär er tekniker för att bemöta de jobbiga kunderna, både öga mot öga och i telefon
  • Service i chatten och mejlen - det är väl bara att skriva som vanligt.. eller? Att ge skriftlig service ställer högre krav än så och kursen visar vad ni behöver tänka på
  • Telefonbemötande - utbildning anpassad för er som mest hanterar kunder i telefonen
  • Klagomålshantering - en kurs som både lär er att bemöta klagomålen och att ta hand om dem och dra nytta av dem

Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan - vi svarar snabbt!

Varför välja Hjärtum Utbildning?

Kursledare med branschexpertis

Centralt läge

Eftertraktad utbildning

Innehåll

Exempel på innehåll i utbildningar i kundservice

Nedan följer några exempel på innehållet i utbildningar som ökar servicenivån. Beställ hem dem till företaget som de är eller anpassa dem efter era behov.

Besvärliga kunder | Vilka är orsakerna till att en del kunder uppfattas som jobbiga? Kursen lär dig varför du reagerar som du gör när du möter en otrevlig kund och lär dig ett lösningsfokuserat sätt att arbeta. Resultatet blir kontroll över besvärliga kundsituationer och ökad möjlighet till samförstånd.

Service via mejl och chatt | Att ge service i mejlen, chatten, på Facebook osv är speciellt utmanande. Du ska både behärska professionell, snabb och korrekt skrift och dessutom uttrycka dig trevligt och kundorienterat. Hur gör du egentligen för att lyckas med att ge suverän service i skrift?

Kundservice i världsklass | Kursen som lär dig vad kundservice egentligen innebär. Få kunskap om skillnaden mellan bra och dålig service, lär dig mycket effektiva frågetekniker, få hjälp med ordval, inse attitydens betydelse för servicenivån och minska stressen när kunderna är jobbiga och besvärliga.

Telefonbemötande | Kurs för dig som ofta möter kunder per telefon. Du lär dig använda telefonen som verktyg på ett optimalt sätt och hur du möter kundens förväntningar. Du får även kunskap om hur du bäst hanterar klagomål per telefon och hur du tar hand om rösten för att orka i längden.

Kursens genomförande

Utbildning online eller fysiskt i bemötande och service

Ni väljer om ni vill genomföra er anpassade utbildning fysiskt eller på distans. Båda delarna fungerar alldeles utmärkt.

Fysisk utbildning

Om ni vill ha en fysisk utbildning kommer vi till er och håller kursen. Om ni inte har tillgång till egna lokaler kan vi hjälpa till med att boka en lämplig utbildningslokal till er. Vi har avtal med många anläggningar runt om i landet och kan erbjuda bra priser.

Distansutbildning

En anpassad utbildning i kundservice går mycket bra att genomföra på distans. Det är speciellt bra om ni är utspridda över olika delar av landet. Ingen behöver resa och ni sparar både tid och pengar.  Våra digitala kurser är alla lärarledda och online. Det enda ni behöver är dator, internet och gärna också hörlurar. Ni behöver inte ha någon speciell programvara för att kunna delta och ni får instruktioner från kursledaren i hur allt går till innan kursen startar.

Upplägg

Ni bestämmer upplägg och innehåll

Fördelarna med en företagsanpassad utbildning är att ni har kontroll över såväl innehåll som upplägg. Andra fördelar är:

  • Nivån anpassas till er målgrupp och era specifika behov
  • Ni bestämmer själva datum så det stämmer med företagets verksamhet
  • Sekretessen bibehålls när inga utomstående deltar
  • Deltagarna kan utbyta erfarenheter och kunskaper inom den egna organisationen
  • Hela arbetsgrupper får samma kunskaper samtidigt
  • Ni slipper kostnader för personalens resor och övernattningar

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Allt inom Kundservice | Företagsanpassade kurser, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 52 recensioner
Skriv en recension
5/5
Kvartersvärd, AB Bostaden i Umeå
13 mar 2024

Toppenföreläsare, så engagerad och gjorde hela utbildningen så intressant!

5/5
Kursdeltagare
13 mar 2024

Väldigt bra innehåll och bra att ta till sig och bra att använda i mitt arbete och vardagen. Utbildaren väligt lättsam och lätt att lyssna på. Trevlig och pedagogisk. Kunnig! En...

Visa mer
5/5
Kursdeltagare
01 jan 2024

Underbart! Jag kan rekommendera till berörda.

Hjärtum Utbildning
Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens och engagemang.  Förutom våra öppna utbildningar tar vi även fram anpassade utbildningar,...

Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Highlights