Visa utbildning.se som: Mobil

Allt inom Kundservice | Företagsanpassade kurser

Hjärtum Utbildning
Kort om utbildningen
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Anpassade kurser inom kundserviceKundservice-anpassad kurs-Hjärtum Utbildning

Ett av era bästa konkurrensmedel är den kundservice och det bemötande som ni ger era kunder. Exceptionellt god kundservice fungerar som den bästa reklamen, men det krävs kunskap för att kunna ge det bemötande som verkligen ger resultat.

Genom att beställa en företagsanpassad kurs kan ni få de delar som just ni behöver för att kunna ge den bästa kundservicen. T ex kan ni kombinera en halvdag om klagomålshantering med en halvdag om telefonbemötande. Eller ta en heldag om hur ni gör för att leverera kundservice i världsklass.

Varianterna är många - ni bestämmer!

Fördelarna med en företagsanpassad kurs

•    Innehåll, upplägg och nivå anpassas till era specifika behov
•    Ni bestämmer själva datum så det stämmer med företagets verksamhet
•    Sekretessen bibehålls när inga utomstående deltar
•    Deltagarna kan utbyta erfarenheter och kunskaper inom den egna organisationen
•    Hela arbetsgrupper får samma kunskaper samtidigt

Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan!

Innehåll

Exempel på våra kurser inom kundservice

Nedan följer några exempel på öppna kurser som ökar servicenivån. Beställ hem dem till företaget som de är eller anpassa dem efter era behov.

Besvärliga kunder | Vilka är orsakerna till att en del kunder uppfattas som jobbiga? Kursen lär dig varför du reagerar som du gör när du möter en otrevlig kund och lär dig ett lösningsfokuserat sätt att arbeta. Resultatet blir kontroll över besvärliga kundsituationer och ökad möjlighet till samförstånd.

Service via mejl och chatt | Att ge service i mejlen, chatten, på Facebook osv är speciellt utmanande. Du ska både behärska professionell, snabb och korrekt skrift och dessutom uttrycka dig trevligt och kundorienterat. Hur gör du egentligen för att lyckas med att ge suverän service i skrift?

Kundservice i världsklass | Kursen som lär dig vad kundservice egentligen innebär. Få kunskap om skillnaden mellan bra och dålig service, lär dig mycket effektiva frågetekniker, få hjälp med ordval, inse attitydens betydelse för servicenivån och minska stressen när kunderna är jobbiga och besvärliga.

Telefonbemötande | Kurs för dig som ofta möter kunder per telefon. Du lär dig använda telefonen som verktyg på ett optimalt sätt och hur du möter kundens förväntningar. Du får även kunskap om hur du bäst hanterar klagomål per telefon och hur du tar hand om rösten för att orka i längden.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Allt inom Kundservice | Företagsanpassade kurser, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Kursdeltagare
(5)
Det var mycket bra att få möjlighet att diskutera i gruppen under föreläsningen. Tiden gick väldigt fort, det gör den när det är en bra föreläsning. Fick hjälp att sätta ord på vad som händer i besvärliga situationer. Jag har jobbat med kundservice i 40 år och har mycket rutin och försöker varje dag att fundera vad som jag kan göra bättre. Med ...
Visa mer
Anna-Karin Liljeqvist, vårdsystemsamordnare, Region Uppsala
(5)
Bra utbildning där Christer tog många bra exepel! Vitaminfraserna kommer jag försöka att använda dagligen.
Kursdeltagare
(5)
Väl upplagd och lätt att ta till sig. Tydlig, pedagogisk och energisk. Väldigt bra som föreläsare

Hjärtum Utbildning

Hjärtum utbildning

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder öppna kurser och utbildningar inom ledarskap, kundservice, kundbemötande, arbetsrätt, entreprenadjuridik, ekonomi mm. Vi är det lilla utbildningsföretaget med det stora nätverket av professionella utbildare och föreläsare. Vi månar om...


Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Hjärtum Utbildning

Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,9)
Baseras på 29 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 746 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Reportage
Vässa kompetensen med Hjärtum Ut...

”Bästa utbildning jag varit på, alla kategorier.”

"Nyvunnen kunskap, nya verktyg, bra exempel, dialog, balansen teori-praktik."

 Vilka säger så och om vad?

Läs mer