Visa utbildning.se som: Mobil

Att ge kundservice i världsklass

Hjärtum Utbildning
Kort om utbildningen
   
Ort: Rikstäckande
Typ: Företagsanpassad utbildning

Kursbeskrivning

Kundservice i världsklassKundservice-Företagsanpassad kurs-Hjärtum Utbildning | Anpassad kurs

Ett professionellt kundbemötande är helt avgörande för en organisations framtid. För dig som arbetar med kundservice finns det höga krav. Hur kunden bemöts första gången han/hon besöker ett företag kan helt avgöra en poteniell affärsuppgörelse.

Under kursen kommer vi bl.a. gå igenom frågetekniker för effektiva samtal, du kommer få hjälp med ordval och kroppspråk, hur du förhåller dig till andras negativa attityder, hur minskar du stressen när du möter besvärliga kunder m.m

Hjärtum erbjuder kursen som skräddarsydd intern utbildning, helt anpassad efter er organisation. En företagsanpassad utbildning har flera fördelar, bl a ni kan själva bestämma datum för utbildningen så att det stämmer överens med er verksamhet, sekretessen på företaget bibehålls då inga utomstående deltar, hela arbetsgrupper får aktuell information och kunskap på en och samma gång.

Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan!

Ur innehållet

Nedan följer innehållet i vår ordinarie kurs i kundservice. Beställ den i sin helhet eller välj de delar som passar er.

Vad är, och består, service av egentligen?

  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
  • Vad uppskattar våra kunder?
  • Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
  • Det lilla extra som gör den stora skillnaden

Att agera professionellt

  • Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
  • Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
  • Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
  • Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den

Det goda kundsamtalet

  • Att inleda positivt
  • Att styra samtalet
  • Frågeteknik för ett effektivt samtal
  • Att hantera svåra frågor från våra kunder

Kommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?

  • Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
  • Kroppsspråkets betydelse
  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet

Vårt team som arbetar tillsammans

  • Vi som arbetar i serviceteamet
  • Hur får vi alla i teamet med oss?
  • Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
  • Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?

Din attityd och inställning

  • Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
  • Din syn på kunderna och deras sätt att vara
  • Din syn på dina kollegor
  • Att lära sig välja attityd

Att orka vara motiverad och positiv i längden

  • Att arbeta med att vara positiv i arbetet
  • Att inte påverkas av andras negativa attityd
  • Att påverka sin omgivning  positivt och sprida arbetsglädje
  • Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna

Intresseanmälan

Vill du få mer information om Att ge kundservice i världsklass? Fyll i formuläret så blir du kontaktad av utbildningsarrangören.

Recensioner

NilsonGroup   |   2017-03-24
Många positiva kommentarer från alla deltagare. Imponerande att han höll igång gruppen hela dagen utan någon egentlig svacka på oss deltagare. Upplevde honom genuin och kunde konkretisera många av hans exempel med egenupplevda situationer.
          (5)
Emil Forsberg, It-avd, telefonist, Sbs Ljusdal   |   2015-11-24
Helnöjd!  
          (5)
Joakim Eklund, kundtjänstmedarbetare, SBS   |   2015-11-24
Hela upplevelsen var kanon. Verkligen inga negativa punkter finns att ta upp.
          (5)

Hjärtum Utbildning

Hjärtum utbildning

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder öppna kurser och utbildningar inom ledarskap, kundservice och kundbemötande, arbetsrätt, entreprenadjuridik, ekonomi mm. Vi är det lilla utbildningsföretaget med det stora nätverket av professionella utbildare och föreläsare. Vi månar...


Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Hjärtum Utbildning

Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Att ge kundservice i världsklass
Kursrecensioner
          (4,8)
Baseras på 7 recensioner
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
          (4,9)
Baseras på 637 recensioner
Alla recensioner för arrangören
Reportage
Vässa kompetensen med Hjärtum Ut...

”Bästa utbildning jag varit på, alla kategorier.”

"Nyvunnen kunskap, nya verktyg, bra exempel, dialog, balansen teori-praktik."

 Vilka säger så och om vad?

Läs mer
Mer inom området