Kursbeskrivning

Kundservice i världsklass | Anpassad kurs
Ett professionellt kundbemötande är helt avgörande för en organisations framtid. För dig som arbetar med kundservice finns det höga krav. Hur kunden bemöts första gången han/hon besöker ett företag kan helt avgöra en potentiell affärsuppgörelse.
Under kursen kommer vi bl a gå igenom frågetekniker för effektiva samtal, du kommer få hjälp med ordval och kroppsspråk, hur du förhåller dig till andras negativa attityder, hur minskar du stressen när du möter besvärliga kunder m.m
Hjärtum erbjuder kursen som skräddarsydd intern utbildning, helt anpassad efter er organisation. En företagsanpassad utbildning har flera fördelar, bl a ni kan själva bestämma datum för utbildningen så att det stämmer överens med er verksamhet, sekretessen på företaget bibehålls då inga utomstående deltar, hela arbetsgrupper får aktuell information och kunskap på en och samma gång.
Ni kan även gå utbildningen online!
Det enda ni behöver är dator, internet och gärna också hörlurar. Ni behöver inte ha någon speciell programvara för att kunna delta och ni får instruktioner från kursledaren för hur allt går till innan utbildningen startar.
Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan!
Varför välja Hjärtum Utbildning?
Kursledare med branschexpertis
Centralt läge
Eftertraktad utbildning
Ur innehållet
Nedan följer innehållet i vår ordinarie kurs i kundservice. Beställ den i sin helhet eller välj de delar som passar er.
Vad är, och består, service av egentligen?
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
- Vad uppskattar våra kunder?
- Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
- Det lilla extra som gör den stora skillnaden
Att agera professionellt
- Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
- Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
- Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
- Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den
Det goda kundsamtalet
- Att inleda positivt
- Att styra samtalet
- Frågeteknik för ett effektivt samtal
- Att hantera svåra frågor från våra kunder
Kommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?
- Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
- Kroppsspråkets betydelse
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
Vårt team som arbetar tillsammans
- Vi som arbetar i serviceteamet
- Hur får vi alla i teamet med oss?
- Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
- Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?
Din attityd och inställning
- Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
- Din syn på kunderna och deras sätt att vara
- Din syn på dina kollegor
- Att lära sig välja attityd
Att orka vara motiverad och positiv i längden
- Att arbeta med att vara positiv i arbetet
- Att inte påverkas av andras negativa attityd
- Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
- Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,9
Dynamisk kursledare, blandat lugn och energi. Lyssnade in, anpassade ämne utefter våra diskussioner varvat med att styra oss mot nästa ämne. Har fått verktyg att hitta hur jag k...
Bra att det låg centralt. Fina, frächa lokaler! Mkt bra! Bra kunskap som man även kan använda privat.
Hjärtum Utbildning
Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. En lista över våra utbildningar ser du längre ner på sidan. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens...
Väldigt engagerad och kunnig utbildningsledare!