Visa utbildning.se som: Mobil

Support Center Analyst

BiTA Service Management
Kort om utbildningen
2 dagar
14 200 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2020-04-20 - Göteborg
Göteborg, Stockholm, Sundsvall
Öppen utbildning
Kommande starter
Göteborg
2020-04-20  
14 200 SEK
2020-06-15  
14 200 SEK
Stockholm
2020-04-23  
14 200 SEK
2020-06-08  
14 200 SEK

Kursbeskrivning

Bli expert inom IT-support och helpdesk!

Certifierande kurs för dig som arbetar med IT-support och helpdesk

Kursen Support Center Analyst är en certifierande kurs
Kursen och certifieringen för Support Center Analyst är en vidareutvecklad kurs jämfört med den tidigare certifieringen Helpdesk Analyst som Support Services Institute erbjudit. Skillnaderna mellan kurserna ligger framför allt i att fler processer som är kopplade till funktionen Service Desk ingår i Support Center Analyst.

Kursen genomförs i samarbete med Support Services Institute (SSI). Support Services Institute är ett inspirerande och kompetenshöjande nätverk för personer som arbetar med IT-support och service.

Kursinnehåll
Utveckligen inom Support Center
• Utvecklingen inom Support Center
• Den nya rollen för dig som Support Analyst
• Support Centers roll i företaget eller organisationen

Support Centers strategiska roll i företaget
• Det strategiska perspektivet inom support
• Service Level Agreements (SLAs)
• Standard Operating Procedures (SOPs)
• Anpassning till övriga företaget

Service Delivery metoder och teknologier
• Service Delivery Methods
• Telephony Systems
• Service Management Systems

Support Center processser och Operations
• IT Service Management
• Incident och Problem Management
• Change Management
• Security Management
• Knowledge Management
• Quality Assurance

Rutiner för hur du hanterar telefonsamtal
• Total Contact Ownership
• Procedures for Call Handling

Lär dig att kommunicera effektivt
• Kommunikationsprocessen
• Hantera skillnader i kulturer
• Rösten som verktyg
• Aktivt lyssnande
• Vad dokumentering av incidenter krävs?
• Hur du använder e-post och chat effektivt i ditt arbete

Hur du löser användarnas problem och felsöker
• Tankemodeller för problemlösning
• Frågeteknik
• Hantera ärenden med IMPACT
• Additional Strategies
• Problem Management and RCA

Maximera din egen effektivitet
• Vilka psykologiska behov har din kund?
• Hantera konflikter på ett vinnnade sätt
• Hur hanterar du besvärliga kunder?
• Lär dig at hantera stressiga situationer
• Planera och styr hur du använder din tid
• Karriärplanera för din egen framtid

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om denna utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Vem ska gå på kursen?
Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med support vid ett supportcenter eller en helpdesk. Kursen ger dig som redan arbetat en tid med support en utmärkt möjlighet att bli en expert inom ditt område.

Förkunskaper
För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.

Upplägg

Kurs på svenska
Undervisningen sker på svenska med svensk lärare. Utbildningsmaterialet är på engelska.

Investering

Pris: 14200 kr (ex moms)

Certifieringskostnad: 1750 kr (ex moms)

Examen, diplom m.m.

Certifierad Support Center Analyst
En certifiering ger dig ett intyg på att dina kunskaper uppfyller internationella standarder. Det är också ett sätta höja hela teamets kvalitet och stärka supportens roll i företaget. Kursen är ett viktigt steg för att försäkra dig om mer avancerade arbetsuppgifter och en positiv löneutveckling.

Utbildningen ger dig de kunskaper du behöver för att klara HDIs certifieringsprov för Support Center Analyst.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Support Center Analyst, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

BiTA Service Management

BiTA Service Management

Våra kursledare och vårt presentationsmaterial är oslagbara - det är inte vi som säger detta, det är våra kursdeltagare! En anledning är att våra kursledare har många års erfarenhet i konsultuppdrag och deras erfarenhet och kompetens, gör att du som...


Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

BiTA Service Management

Gamla Brogatan 11
111 20 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Support Center Analyst!

Arrangörsrecensioner
(4,1)
Baseras på 178 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar