Support Center Analyst

Längd
2 dagar
Pris
17 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
22 maj, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
2 dagar
Pris
17 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
22 maj, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Från 17 500 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Bli expert inom IT-support och helpdesk!


För supporttekniker - Support Center Analyst

Bli en expert inom support. Du får alla kunskaper du behöver för att leverera support med hög kvalitet och uppnå nöjda kunder. Kursen ger dig som redan arbetat en tid med support en utmärkt möjlighet att ta steget upp till nästa nivå inom service.

Vill du uppnå, nöjdare kunder, kortare tid per ärende och färre eskaleringar?  Support Center Analyst ger dig verktygen för att nå målen.

Du lär dig:

  • Hela incident Management processen, registrering till stängning och dokumentation av ärendet
  • Analytisk felsökning för snabb lösning av ärenden
  • Vad total contact ownership innebär för din roll
  • Best practise för support
  • Effektivare kommunikation för att spara kundens tid
  • Hantera svåra kundsituationer med beprövade metoder för nöjda kunder
  • Bli bättre på att kommunicera med dina användare för att vara säker på att du kan överföra lösningen och få en hög
  • First Call Resolution


Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

22 maj, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Varför välja BiTA Service Management?

Bli certifierad

Utbildningar för just din roll

Lärare med praktisk erfarenhet

Antal deltagare & Språk


Kursens innehåll

Kursinnehåll

Utveckligen inom Support Center
• Utvecklingen inom Support Center
• Den nya rollen för dig som Support Analyst
• Support Centers roll i företaget eller organisationen

Support Centers strategiska roll i företaget
• Det strategiska perspektivet inom support
• Service Level Agreements (SLAs)
• Standard Operating Procedures (SOPs)
• Anpassning till övriga företaget

Service Delivery metoder och teknologier
• Service Delivery Methods
• Telephony Systems
• Service Management Systems

Support Center processser och Operations
• IT Service Management
• Incident och Problem Management
• Change Management
• Security Management
• Knowledge Management
• Quality Assurance

Rutiner för hur du hanterar telefonsamtal
• Total Contact Ownership
• Procedures for Call Handling

Lär dig att kommunicera effektivt
• Kommunikationsprocessen
• Hantera skillnader i kulturer
• Rösten som verktyg
• Aktivt lyssnande
• Vad dokumentering av incidenter krävs?
• Hur du använder e-post och chat effektivt i ditt arbete

Hur du löser användarnas problem och felsöker
• Tankemodeller för problemlösning
• Frågeteknik
• Hantera ärenden med IMPACT
• Additional Strategies
• Problem Management and RCA

Maximera din egen effektivitet
• Vilka psykologiska behov har din kund?
• Hantera konflikter på ett vinnnade sätt
• Hur hanterar du besvärliga kunder?
• Lär dig at hantera stressiga situationer
• Planera och styr hur du använder din tid
• Karriärplanera för din egen framtid

Introduktion till ITIL innehåll


Innehåll ITIL Lifecycle Service Transition


ITIL Lifecycle Service Operation innehåll


ITIL Lifecycle Service Design kursinnehåll


Språk


Innehåll i ITIL Foundation v3


Målsättning


Målsättning med ITIL Lifecycle Service Operation


Antal deltagare


IT-affärsskolan kursinnehåll


Målsättning med ITIL Capability Service Offerings and Agreements


Innehåll i ITIL Capability Service Offerings and Agreements


Målsättning:


Tillvägagångssätt ITIL Control IT Simulation


SLA (Service Level Agreement) innehåll


Kurslängd


CobiT Foundation kursinnehåll


Målgrupp

Målgrupp?
Du som är supporttekniker eller analyst i första eller andra linjen i servicedesk. Även du som är ansvarig för applikationer eller tjänster har stor nytta av kursen..

Förkunskaper
För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med suppor

Kursinnehåll


Fortsatta studier


Upplägg

Kurs på svenska
Undervisningen sker på svenska med svensk lärare. Utbildningsmaterialet är på engelska.

Tider för kursen:
Kl: 09.00-17.00

Kursmaterial
Kursmaterialet är pappersbaserat. Kursmaterialet finns på plats första kursdagen.

Tid & plats


Investering

Pris: 17 500 kr (ex moms)

Certifieringskostnad: 1950 kr (ex moms)

Mat & logi


Erbjudande


Kursens mål


Kursledare


Examen, diplom m.m.

Certifierad Support Center Analyst
En certifiering ger dig ett intyg på att dina kunskaper uppfyller internationella standarder. Det är också ett sätta höja hela teamets kvalitet och stärka supportens roll i företaget. Kursen kan vara ett viktigt steg för att t.ex. försäkra dig om mer avancerade arbetsuppgifter i framtiden.

Utbildningen ger dig de kunskaper du behöver för att klara HDIs certifieringsprov för Support Center Analyst. För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.

Kom ihåg att boka tid hos Support Services Institute för ett certifieringstest efter det att du har gått utbildningen.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Support Center Analyst, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
BiTA Service Management
Gamla Brogatan 11
111 20 Stockholm

BiTA Academy - vårt bidrag till positiv förändring och snabb nytta

Vi befinner oss i en tid då kompetensbehovet och förflyttning av organisationer är beroende av verksamheters förmåga att anpassa sig och utveckla sin kompetens. Ytterst handlar det om att kunna skapa kundnytta och samtidigt effektivisera och anpassa organisationen i en...

Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.

Highlights