Gör vår undersökning om kompetensutveckling för chansen att vinna en helt gratis utbildning från Keystone Production!

Kundservice i telefon och skrift - företagsanpassad

Längd
1-4 dagar beroende av behov
Längd
1-4 dagar beroende av behov
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

kommunikation

Effektiva metoder och verktyg som är ett måste för organisationer som vill erbjuda wowservice

Idag räcker det inte längre med att ge bra service. Att gå från bra till wow i kundmötet har aldrig varit viktigare och serviceproffset Emilie Loman lär er hur ni gör det i telefon och skrift. 

Detta är ett utbildningsupplägg för företag, organisationer eller grupper som är redo att ta steget från bra till wow, som vill höja servicenivån ytterligare och ge medarbetarna en gemensam grund och samma förutsättningar att kunna ge wowservice till era kunder.

I denna utbildning har vi paketerat det ni behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och för att undvika att de sprider vidare en dålig upplevelse. Vi fyller på verktygslådan med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer, bland annat verktyg vi har med oss från Disney i Orlando. 

Det här är en utbildning som bidrar till:
- Högre kundnöjdhet och lojalitet.
- En boost och nytändning.
- En ökning i stolthet, motivation och engagemang.

Välkommen till en utbildning i kundservice som säkerställer att du levererar wow i mötet med kunden oavsett kanal!

Målgrupp

Denna utbildning i wowservice vänder sig till dig som möter kunder och som vill lära dig att ge service som wowar kunden och ger lojala ambassadörer. Den riktar sig till dig som arbetar inom kundservice, support eller har kundkontakt på annat sätt, som medarbetare, ledare, coach eller utbildare. 

Kursinnehåll

Exempel på kursinnehåll för våra kunder:

Vad är wowservice?
- Vad vill kunderna ha för service 2024?
- Från bra service till wowservice och varför.
- Servicens viktigaste byggstenar.

Din roll som serviceproffs.
- Din inre och yttre spelplan.
- Hur ditt mindset påverkar din kommunikation och ditt resultat och hur du kan påverka ditt mindset.
- Service som mindset.
- Ditt kommunikationssätt - dina styrkor och överdrivna styrkor. 
  Du får göra ett test från Disney.

Kundmötet.
Hur du blir flexibel genom att kommunicera anpassat till person och situation och till hur vår hjärna fungerar.
- De vanligaste kommunikationspreferenserna och hur du når fram till dem. 
-  5 kommunikationsvanor för att kunna ge wowservice och samtidigt vara effektiv.
- Vinnande skriftlig kommunikation och vilka delar som behöver vara med.
- Ord och meningar att använda och att undvika.
- Hur du disponerar information i skrift för att nå så många som möjligt.
- Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika i skriftlig kommunikation.
- Tillval: Sälj som service.
Du kan välja till sälj som service om du har en säljande kundservice idag, om du vill börja sälja eller merförsälja eller bara vill ha inspiration om sälj och kundservice.

Effektiva verktyg för:
- Att känna igen olika kommunikationssätt och anpassa din kommunikation till mottagaren.
- Att nå fram till så många som möjligt samtidigt.
- Att paketera negativa budskap positivt.
- Effektivare och snabbare ärendehantering.
- Hur du kan göra det lilla extra.
- Att hantera missnöjda kunder.
- Hur du kan arbeta med att utveckla organisationen med hjälp av kundinsikter.

Vad händer sedan?
Efter utbildningstillfällena får ni:
- Övningar att göra i vardagen.

- Checklista för effektiv skriftlig kommunikation så medarbetarna kan coacha sig själva.

- Vinnande vanor när du arbetar med service och kundbemötande.

- Utbildningsmaterial för onboarding av nya medarbetare och coachning av befintliga medarbetare.

- Sammanställd dokumentation från alla utbildningstillfällen som kan lägga till grunden till er egna unika servicekultur.

- Dokument med förslag på enkel och effektiv uppföljningsmetodik.

Mål med utbildningen

Målet är att du som deltagare ska kunna bemöta och ge wowservice till kunder på ett situations- och personanpassat sätt så det höjer servicenivå och kundnöjdhet. Du kommer lära dig undvika de vanligaste krockarna som skapar missnöje och hur du hanterar missnöjda kunder.

Under kursen varvas teori med riktiga case och praktiska övningar och efter avslutad utbildning får du övningar att göra i vardagen.

Upplägg

Upplägget skräddarsys utifrån ditt företags eller din organisations behov och förutsättningar. 

Startdatum är flexibla och vi kan hjälpa dig att identifiera var fokus behöver ligga för utbildningarna.

Kursledare

Emilie Loman håller i de flesta utbildningar själv men har ibland med konsulter som är experter på kompletterande områden.

Emilie har jobbat med service i många olika roller och branscher. Allt från snabbköpskassörska och på restaurang till att bygga upp mobiloperatören 3s kundservice i sociala medier och 3 Företags Service Akademi, ta fram utbildningsprogram för olika företag och att coacha medarbetare i service och bemötande.

Hon är utbildad pedagog, NLP-coach, skriftlig kommunikatör, säljare och serviceproffs.

Examen, diplom m.m.

Deltagaren får ett diplom efter avslutad utbildning.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice i telefon och skrift - företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 6 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
5/5
Mari Nygander, Telenor
17 mar 2024

Telenor tog hjälp av Serviceproffsen för att göra en förflyttning i vår kundservice, vi hade nått en serviceplatå och vi behövde få hjälp att utmana det vi gjorde och få hjälp a...

Visa mer
5/5
Linda Öhling, IHM
01 jan 2024

Känslan av en riktigt bra kundupplevelse, den gör att kunder stannar kvar, köper mer och rekommenderar företaget till andra. 
Känslan av en riktigt bra gästföreläsare, den gör a...

Visa mer
5/5
Emma Söderström, Diös Fastigheter
13 jun 2023

Toppenbra från första kontakt till uppföljning! Wowservice var det självklara valet när vi bestämde oss för att bli bättre på att kommunicera med våra kunder. Emilie har på ett ...

Visa mer
Serviceproffsen Wowservice AB
Högbergsgatan 40
118 26 Stockholm

Emilie Loman är en serviceexpert med över 20 års erfarenhet av att ha arbetat med kundservice, kundupplevelser och kommunikation i olika positioner och olika branscher.Sedan 2016 driver hon Serviceproffsen Wowservice AB med visionen är att höja statusen på serviceyrket och...

Läs mer om Serviceproffsen Wowservice AB och visa alla utbildningar.

Highlights