Visa utbildning.se som: Mobil

Skriftlig kundservice via chat, email och sociala nätverk

Conferator Kompetens
Kort om utbildningen
1/2-1-2 dagar
Nästa tillfälle: Välj omfattning och startdatum. - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande
Svenska

Kursbeskrivning

Skriftligt kundbemötande via chat, email, tickets och sociala nätverk

Professionellt kundbemötande online med effektiv och empatisk kommunikation via skrift. Med rätt verktyg och övning kan ni korta ned långa ineffektiva konversationstrådar, minska ledtider och förbättra kundupplevelsen.

Med dagens höga krav på tillgänglighet och bemötande är din service avgörande för att bygga förtroende för dig och din organisation. Ditt sätt att ge svar, lösa ett kundproblem eller "bara" guida en besökare rätt är centralt både för hur det aktuella mötet avlöper men även för att bygga en långsiktig positiv relation.

Känslan för kunden (eller medborgaren, invånaren, patienten, webbesökaren etc) och din yrkesskicklighet är avgörande för hur tillfredsställd och långsiktig personen blir för dig och din organisation. Konsten att bygga mikrorelationer med kunden ger utrymme både för att positivt hantera svårare ärenden samt för att proaktivt föra in nya förslag och styra samtalen.

Vill du utveckla ditt sätt att lyssna, vägleda och övertyga för att era kunder inte bara ska bli nöjda, utan era bästa ambassadörer?

Vare sig det gäller grundläggande kundservice eller kundbemötande med komponenter som klagomålshantering, konflikthantering, engelska, merförsäljning eller effektivare samtalsteknik mm har vi lång erfarenhet och utbildare i toppklass. Våra kunder möter oss på våra öppna kurser eller så kommer vi hem till er med ett skräddarsytt upplägg för maximal effekt.

Varmt välkomna att bolla idéer och förutsättningar!

Målgrupp

Alla som möter kunder, invånare, patienter via skrift och önskar bli bättre på att kommunicera skriftligt på ett effektivt och relationsskapande sätt.

Kursinnehåll

Att ge skriftlig kundservice och support

  • Första intrycket via text – se till att hamna rätt direkt
  • Att effektivt föra ärenden framåt, besvara frågor, bemöta klagomål och ge information skriftligt.
  • Vad skiljer skriftlig kommunikation jämfört med telefon/besök?
  • Skillnad i kommunikation per kanal (email, chat, sociala medier, blogg etc.)
  • Att proaktivt arbeta med språket
  • Att proaktivt kommunicera för att minska antal "ordväxlingar" 
  • Välja rätt ton och tilltal
  • Hur visa engagemang och intresse i skrift?
  • Effektiv "tangentbordsteknik" hur du snabbt fångar ärendets kärna för internt bruk
  • Vanligaste fallgroparna vid skriftlig kommunikation

Video

Conferator

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Skriftlig kundservice via chat, email och sociala nätverk, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Sandy
(5)
Utbildaren var mycket pedagogisk. Jag reflekterade över mitt skriftliga bemötande med kund
Karin
(5)
Övningarna var särskilt användbara då de var anpassade till vår verksamhet. Utbildaren var mycket pedagogisk och jag fick med mig verktyg att jobba med i mitt arbete.  Ger en 5a!
Maria
(4)
Jag fick en bra repetition. Önskade mer samlad dokumentation

Conferator Kompetens

Conferator Kompetens

”Helt underbar utbildning! Dagen efter kursen när jag kom tillbaka till jobbet gick jag på utvecklingssamtal. Måndagen efter var det ett spontant lönesamtal. Med kursen i ryggen kände jag ett mycket större självförtroende och blev inte nervös som jag tidigare...


Läs mer om Conferator Kompetens och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Conferator Kompetens

Tegeluddsvägen 31 4tr
115 41 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Skriftlig kundservice via chat, email och sociala nätverk
Kursrecensioner
(4,5)
Baseras på 18 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,6)
Baseras på 304 recensioner.
Alla recensioner för arrangören