Visa utbildning.se som: Mobil

Kundserviceutbildning

kundservice och administration - kurser

Kundservice är att förmedla en känsla och ett mervärde. Med rätt utbildning skapar du förutsättningarna för ett bemötande i allra högsta klass. Lär dig hantera alla sorters personligheter med yrkesmässig professionalitet.

Bemöta besvärliga kunder
Rekommenderad Conferator Kompetens
         
(18)
1 dag
5 480 SEK
Flera orter (2)
• Bli säker i dig själv i obekväma kundbemötandesituationer • Lär dig bemästra positiv påverkan i kundservicesammanhang • Lär dig...
Öppen utbildning
Kundservice på telefon
Advantum Kompetens AB
2 dagar
13 600 SEK
Stockholm
Effektiv kundkommunikation är grunden för att skapa nöjda kunder. Att underlätta för kunden i alla situationer, att överträffa förväntan samt...
Kundservice som imponerar
Framfot företagsutbildning
         
(7)
2 dagar
11 900 SEK
Stockholm
Kundservice som imponerar är utbildningen där du får färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning...
Att ge kundservice i världsklass
Hjärtum Utbildning
         
(26)
1 dag
5 980 SEK
Stockholm
Utveckla din professionella yrkesroll som servicegivare och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden! Denna kurs...
Affärsmannaskap och kundservice för icke säljare
Säljkompetens
         
(7)
2 dagar
11 900 SEK
Stockholm
För att skapa nöjda kunder räcker det inte med enbart expertkunskap. Ett representativt beteende och säljande tillvägagångssätt är en självklar grund för att...
Professionella kundkontakter
Företagsutbildarna
2 dagar
8 900 SEK
Flera orter (2)
Att ge utmärkt kundservice är ofta skillnaden mellan att få och behålla en kund eller att mista kunden. Att skapa...
Att ge service per telefon - Telefonbemötande
Hjärtum Utbildning
         
(11)
1 dag
5 980 SEK
Stockholm
Kursen i telefonbemötande lär dig att ge riktigt professionell kundservice per telefon! Du lär dig allt från den viktiga inledningen...
Att ge service via mejl & chatt
Hjärtum Utbildning
         
(7)
1 dag
5 980 SEK
Stockholm
Lär dig att ge suverän kundservice via mejlen och chatten! Kursen visar dig hur du uttrycker dig professionellt, snabbt och...
Kundbemötande i teknisk service
STF Ingenjörsutbildning AB
2 dagar
13 900 SEK
Stockholm
Har du mycket kundkontakt och jobbar med teknik? Vill du bli säkrare i ditt möte med kunden? Här får du...
Professionella kundservicemedarbetare
Conferator Kompetens
         
(5)
2 dagar
7 980 SEK
Stockholm
Vägen till framgångsrik kundservice Gyllene regler för klagomålshantering 3 checkfrågor för alla kundkontakter Finn din motivation i jobbet Så lyckas...
Service i toppklass
Diploma Utbildning
2 timmar
2 100 SEK
Flera orter (2)
Den här kursen lär dig som i din yrkesroll möter många människor att ge service i världsklass. För att leverera...
Telefonister och Receptionister i världsklass steg 2
Mercuri Kongress
2 dagar
8 900 SEK
Stockholm
Du är serviceinriktad och duktig på att hantera även besvärliga samtal, men du vill fortsätta att utvecklas. Du har gått...
Telefonister och receptionister i världsklass
Mercuri Kongress
         
(3)
2 dagar
9 400 SEK
Stockholm
I ditt dagliga arbete finns det ett antal tillfällen när du skulle vilja känna dig mer professionell. Du vet att...
Coachande Ledarskap – utbildning för dig som är chef eller ledare
Service Inside AB
2 dagar
11 995 SEK
Stockholm
När, var och hur ska du coacha ditt team? När, var och hur ska du leda dina medarbetare? Under två...
Säljande och inspirerande kundmöten
Mercuri Kongress
         
(2)
1 dag
4 800 SEK
Stockholm
Det handlar om god service, kundmedvetenhet, samarbete, professionellt och säljande kundbemötande och vett & etikett på kontoret.  Bli en kundservicemedarbetare...
Att bemöta Besvärliga kunder
Hjärtum Utbildning
         
(12)
1 dag
5 980 SEK
Stockholm
Du har säkert stött på de där påfrestande kunderna som kan vara nedlåtande, arga eller arroganta. Vad kan du göra...
Kommunicera med "besvärliga" människor
Företagsuniversitetet
2 dagar
14 000 SEK
Stockholm
Vänd jobbiga samtal till positiva Samtalsteknik för det goda samtalet Förstå din egen påverkan och andras reaktioner Förutse och hantera...
Klagomålshantering
Diploma Utbildning
2 timmar
2 100 SEK
Flera orter (2)
Den här utbildningen riktar sig till dig som vill utveckla missnöjda kunder till lönsamma kundrelationer. I utbildningen får du lära...
Kundbemötande
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Flera orter (2)
Kundbemötande är en utbildning för dig som vill att kunderna ska gilla dig och er verksamhet så mycket att de...
DU VINNER! Bemöda dig om att bemöta
Hexanova Academy
3 timmar
795 SEK
Flera orter (3)
Bemötandekoden som guidar dig till ett bemötande som både du själv och alla andra omkring dig blir gladare av! Vad...
Professionella assistenter och sekreterare
Conferator Kompetens
         
(1)
2 dagar
7 980 SEK
Stockholm
Så får du alla att lyssna och ta till sig dina argument Lär dig skriva bättre brev och protokoll Effektiv...
Bemöta besvärliga kunder
Conferator Kompetens
         
(18)
1 dag
5 480 SEK
Flera orter (2)
• Bli säker i dig själv i obekväma kundbemötandesituationer • Lär dig bemästra positiv påverkan i kundservicesammanhang • Lär dig...
Bemötande för offentlig sektor
Diploma Utbildning
2 timmar
1 900 SEK
Flera orter (2)
Den här utbildningen vänder sig till anställda inom kommun eller myndighet som har daglig kontakt med medborgare. Utbildningen tar upp...
Diplomerad HR-koordinator
Sensus studieförbund
         
(3)
80 timmar
34 900 SEK
Flera orter (8)
  Du som arbetar eller kommer att arbeta med HR-frågor behöver en helhetsbild av HR-rollen och vad den innebär. Du...
Kundbemötande på apotek
Lernia
3 veckor heltid/6 veckor halvtid
 
Distans
Ett bra kundbemötande är en fördel för både kund, medarbetare och arbetsgivare och därför en viktig egenskap hos en eftertraktad...
Att administrera och koordinera
Kunskapsgruppen
2 dagar
7 990 SEK
Flera orter (2)
Det här är kursen för dig som arbetar mitt i stormens öga. Du som blir tillagd i alla mailtrådar och...
Projektledning för administratörer
Mercuri Kongress
         
(1)
2 dagar
10 800 SEK
Stockholm
Du vill kunna använda projektarbetsformen när du ser utvecklings- och förändringsmöjligheter på din arbetsplats/alt. får i uppdrag att leda ett...
Service och säkerhet i reception och kundmottagning
Företagsuniversitetet
         
(1)
2 dagar
12 900 SEK
Stockholm
Förena god service med hög säkerhet Agera snabbt och korrekt i säkerhetslägen Bra kundmottagande ger förtroende och trygghet Lär dig...
Stora Servicedagen
Företagsuniversitetet
1 dag
4 500 SEK
Stockholm
...
Lönsamma kundrelationer
Mindset
         
(16)
2 dagar
15 500 SEK
Flera orter (2)
Vill du vara med och skapa affärer som bidrar till din och företagets framgång? Vill du ta mer initiativ i...
Professionella telefonister och receptionister
Conferator Kompetens
         
(3)
2 dagar
7 980 SEK
Stockholm
Service i världsklass – så når du dit! Telefonteknik – hur lyckas med varje samtal? Så hanterar du besvärliga samtal...
Professionellt bemötande
Företagsuniversitetet
         
(3)
1 dag
5 500 SEK
Stockholm
Ett välkomnande som stärker företagets varumärke Kundbemötandet -ditt viktigaste konkurrensmedel Utveckla din kommunikativa förmåga Lär dig lyssna, bemöta och förklara...
Service och kundrelationer i fastighetsbranschen
Plus
2 dagar
 
Stockholm
Det omtänksamma fastighetsföretaget sätter människan i centrum och dagens fastighetsförvaltning bygger till stor del på goda relationer....
Skriva för kundtjänst
Företagsuniversitetet
1 dag
5 900 SEK
Stockholm
Hjälp kunden via mejl och chatt Kommunicera kort men trevligt i mejl, sms och chatt Bli proffs på att möta...
Engelska i reception och telefonväxel
Professional English
         
(11)
1 dag
4 980 SEK
Stockholm
Receptionen eller telefonväxeln är ofta en besökares första möte med din organisation. Därför är det extra viktigt att du som...
Engelskakurs för telefonister och receptionister
Mercuri Kongress
2 dagar
9 400 SEK
Stockholm
Front Line English.  A few words… till dig som vill känna dig säkrare och mer professionell när du talar engelska...
Grundkurs Löneadministration
Hogia Institutet
2 dagar
7 800 SEK
Flera orter (4)
Att känna till de löneadministrativa grunderna samt aktuella lagar, regler och avtal är ett måste för att kunna sköta lönehanteringen...
Internatkurs - Personlig kompetensutveckling
Mercuri Kongress
         
(2)
2 dagar
 
Stockholm
Insikt om mänskligt beteende i allmänhet, i synnerhet ditt egna. Medvetenhet om din kommunikativa kompetens och personliga framtoning. Tillit till...
Business Relationship Management Professional (BRMP®), Classroom Education
IIL – International Institute for Learning
3 dagar
2 150 EUR
Flera orter (2)
The Business Relationship Management Professional (BRMP)® training and certification program provides a comprehensive foundation for Business Relationship Managers at every...
Företagsanpassad utbildning
Kundservice
Mindset
Anpassat
 
Rikstäckande
Utbildningen inom kundservice fokuserar på att skapa förutsättningar för deltagarna att hantera varje situation med kunden på ett professionellt sätt,...
Professionell kundservice
Conferator Kompetens
         
(1)
1 - 4 dagar beroende av behov
 
Rikstäckande
Professionalism i mötet med kund har aldrig varit viktigare än vad det är idag…   I dagens tuffa affärsklimat är bra...
Kundservice & Kriskommunikation
Kunskapskontoret
1 dag
4 900 SEK
Flera orter (2)
Utbildningen hjälper dig/er utveckla de verktyg som ni behöver för att starta upp en väl fungerande kundservice, eller för att...
Allt inom Kundservice | Företagsanpassade kurser
Hjärtum Utbildning
         
(21)
   
Rikstäckande
Ett av era bästa konkurrensmedel är den kundservice och det bemötande som ni ger era kunder. Exceptionellt god kundservice fungerar...
Anpassad Kundservice och Merförsäljning
Conferator Kompetens
1 - 4 dagar beroende av behov
 
Rikstäckande
Varje tillfälle en kund kontaktar dig är ett gyllene tillfälle till försäljning oavsett om skälet till kontakten är missnöje eller...
Att ge kundservice i världsklass
Hjärtum Utbildning
         
(7)
   
Rikstäckande
Ett professionellt kundbemötande är helt avgörande för en organisations framtid. För dig som arbetar med kundservice finns det höga krav. Hur...
Kundservice som imponerar - Företagsanpassad
Framfot företagsutbildning
2 dagar
 
Rikstäckande
Kursens mål är att ge dig färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik,...
Anpassad serviceutbildning
Miller Heiman Group
2 dagar
 
Rikstäckande
Bli Service Ready genom att välja en serviceträning som är baserad på den senaste forskningen inom kundupplevelser och speciellt anpassad...
Customer Service för Service Desk
Academy GMS
2 dagar
 
Rikstäckande
Skilj er från konkurrenterna med kundservice i världsklass. Behöver du hjälp med att bemöta kunder på ett bra och effektivt sätt?...
Vinn via Kundbemötande!
Service Inside AB
 
16 000 SEK
Rikstäckande
Service Insides utbildning i service och bemötande vänder sig till en organisation främsta led, dvs de medarbetare som har den...
Anpassad försäljning för icke-säljare
Conferator Kompetens
Anpassat
 
Rikstäckande
• Utveckla dina säljkunskaper utifrån just din yrkesroll • Steg-för-steg-beskrivningar • Samtalsmallar och checklistor Innehåll • Försäljning som en naturlig...
Academy GMS English for Customer Service®
Academy GMS
         
(2)
Anpassad
 
Rikstäckande
Det är viktigt att man bemöter engelskspråkiga med samma service och självförtroende som när man talar sitt modersmål. Detta gäller...
  • = Reportage kopplat till arrangören
  • = Film
Visar 1-50 av 73 träffar
12
Visa nästa 23 kurser

Mer om Kundserviceutbildning

Utbildning i Kundservice

God kundservice handlar inte om att tillfredsställa kunden, det handlar om att imponera kunden! Följ kundens önskemål, gör det som förväntas och gör samtalet till en roligare upplevelse.

Kundservice är en viktig faktor dagens näringsliv. Nästan alla företag verkar förstå precis hur viktig kundservice är och många har börjat att hitta sätt att förbättra och mäta kundservicen. De kurser som du hittar på utbildning.se tittar mycket på vad kundservice är och inte är och har som mål att identifiera hur man kan förstå och ge god kundservice .

Många företag har såklart som mål att uppnå just "god kundservice " - för tillfället är detta en smältdegel av internutbildningar och visioner men samtidigt fokuseras det allt mer på kundens perspektiv. Vill du satsa på ett fortsatt samarbete med ett företag som ger dålig kundservice? Förmodligen inte! Du och alla andra vill ha bättre kundservice, och det är en av de drivande krafterna bakom konsumenters val att handla på ett ställe och inte en annan.