Proffsigt bemötande och bra service

Kunskapsgruppen, i Göteborg (+3 orter)
Längd
1 dag
Pris
4 990 - 5 990 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
16 april, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Längd
1 dag
Pris
4 990 - 5 990 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
16 april, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Från 4 990 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Proffsigt bemötande och bra service

Du kanske borde gå en kurs i trevligt bemötande…

Inte för att du inte redan är ett proffs på det gör. Utan för att få ny inspiration och en boost i vardagen. För visst är det så att det är lätt att bara köra på i gamla hjulspår? Och göra som man alltid har gjort. Men ibland behöver man lyfta blicken och skaffa ny kunskap och inspiration. Annars blir arbetet lätt en tråkig rutin, och det kan spilla över på besökarna.

För dig som måste vara både skådespelare, förhandlare och ambassadör
Det här är kursen för dig som i din yrkesroll möter människor som är glada, rasande, tacksamma, besvikna och allt däremellan och lite till. Oavsett om du kallar de du möter för kunder, besökare, patienter, elever, låntagare eller något annat så är ditt bemötande avgörande för hur personen kommer att uppfatta er verksamhet. På så sätt är din roll väldigt viktig. Och inte alltid lätt. Du måste kunna variera mellan att vara pedagog, skådespelare, förhandlare, säljare och organisationens ambassadör på en och samma gång! Under utbildningen kommer du att få lära dig hur du kan bli bättre på alla de här bitarna. Så att till och med de mest missnöjda och besvärliga ”kunderna”, förutom att bli nöjda, också blir verksamhetens beundrare!

Ta inte bara hand om andra – ta hand om dig själv också
Kursens sista pass handlar om något som är minst lika viktigt som att ta hand om besökarna. Att du tar hand om dig själv. Här kommer du att lära dig hur du skapar balans och välmående så att du orkar ge bra service till andra.

Detta blir kul!
Och vet du vad? Det kommer att bli en lustfylld dag där du kan fylla på batterierna, träffa likasinnade från andra verksamheter och få nya idéer och ny input. Bra både för dig och din arbetsgivare!

Kommande kursstarter

Välj mellan 4 kursstarter

16 april, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

15 maj, 2024

  • Onlineutbildning
  • Distans

28 maj, 2024

  • Öppen utbildning
  • Göteborg

Kontakta oss för mer information

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Varför välja Kunskapsgruppen?

98% rekommenderar

Finns i 28 städer och online

Centralt läge

Målgrupp

Kursen passar dig som jobbar i:
Receptionen, i kundtjänst, på biblioteket, på vårdcentralen, tandläkarmottagningen, badhuset, skolan eller i en butik m.m.

Kursledare

Christer Isehag

Christer Isehags stora passion är människor och hur vi fungerar i vardagen. Hur vi kommunicerar, vad vi säger vid olika tillfällen, hur våra mönster präglar vårt agerande och hur vi i största allmänhet beter oss i stort och smått.

Det som knyter två människor samman, är kommunikation, för det är något vi gör dagligen och i stort sett hela tiden. Oavsett om vi pratar med kunder, med kollegor, med vänner eller med nära och kära så är det samma fällor vi kliver i som förstör och samma enkla verktyg som kan göra att vi når fram så mycket enklare och bättre.
Det spelar ingen roll hur bra vi är så går det alltid att bli en smula bättre, lite smidigare och med det får vi fler att lyssna på oss på ett positivt sätt.

Med en träffsäkerhet, enkelhet och med humor och
värme förmedlar Christer insikter och aha-upplevelser. Att han även trampar på några ömma tår får du också vara förberedd på.
Sedan 1998 har Christer arbetat som föreläsare och mött människor över hela landet och föreläst om bland annat kundservice, klagomålshantering, ledarskapsfrågor och personlig utveckling.

Christer har även valts in på listan över Sveriges 100 populäraste föreläsare i fem år i rad.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Proffsigt bemötande och bra service, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Kunskapsgruppen
Göteborg

Vi erbjuder utbildningar inom bland annat ledarskap, ekonomi, data, administration och kommunikation. Målet när vi startade Kunskapsgruppen var att göra utbildningar i toppklass till sådana som är som oss; vetgiriga – men inte fullärda. Vi vill göra det enkelt att...

Läs mer om Kunskapsgruppen och visa alla utbildningar.

Highlights