Visa utbildning.se som: Mobil

Kundfokus och merförsäljning

Nercia Utbildning AB
Kort om utbildningen
Anpassad
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Kundfokus och merförsäljning – företagsanpassad


Sannolikheten att deltagarna kommer att ändra på sina beteenden är 400 % större om de har någon att återkoppla till, därför är återkopplingen en av de viktigaste delarna i hela förändringsprocessen. Var och en kommer att få en aha-upplevelse gällande sina hinder och få insikt om sina ”tidstjuvar” och flyktvägar. Varje enskild deltagare får verktyg till att hjälpa sig själv och kommer att ta sig an prospekteringen med en helt ny inställning till det som de tidigare har tyckt varit jobbigt, men som de inte har kunnat sätta fingret på.

Exempel på innehåll


Steg 1

Man väljer ut vilka personer som vill/ska vidareutvecklas inom försäljning.

Steg 2

Var och en besvarar frågorna i SPQ*Gold®-formuläret, (Sales Preferences Questionnaire), via Internet.

Steg 3

För att varje deltagare sedan verkligen skall förstå sina egna kontakthinder och hur de kan bli av med dem, så behöver de få djupare kunskap om detta. De deltar då i en endagsutbildning. Den första delen ägnas åt att gå igenom alla kontakthinder och belysa vanliga beteenden, så att man får förståelse för olika tankemönster och invanda beteenden. Därefter är varje person redo att ta del av sina egna testresultat. Under den andra delen går vi igenom utvalda metoder som finns för att arbeta bort olika destruktiva beteenden och ersätta dem med nya konstruktiva. Dessa metoder bygger på kognitiv beteendeträning. Allt handlar om att lära sig att ändra felaktiga tankemönster och oönskade beteenden till att tänka och agera mer målstödjande när det gäller prospekteringsarbetet. I slutet av dagen får alla deltagarna sin individuella handlingsplan.

Steg 4

Sedan följer deltagarna sina individuella handlingsplaner och Paula har uppföljning med dem. Uppföljningstillfällena omfattar den viktigaste fasen; uppföljning och beteendeförändring. I snitt tar det 21 dagar att ändra en vana, så effekterna av utbildningen kommer att märkas fullt ut efter några veckor. Vi föreslår 4 uppföljningstillfällen för att dels coacha var och en i förändringsprocessen och dels för att säkerställa att alla faktiskt följer de individuella åtgärdsprogrammen och ändrar på sina arbetsmönster.

Företagsanpassad utbildning

Att sätta samman företagsanpassade utbildningar är en av våra främsta styrkor. Vi utgår från företagets nuläge och anpassar utbildningen för att uppnå önskat framtida läge.

Alla våra utbildningar kan kombineras och anpassas efter era behov och önskemål vad gäller tid, utbildningsform och studietakt etc. Välkommen att kontakta oss!

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundfokus och merförsäljning, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Nercia Utbildning AB

Nercia Utbildning AB

Nercia Utbildning

Nercia är ett privatägt utbildningsföretag som har mer än 25 år i branschen. Nercia kompetensutvecklar medarbetare från såväl företag som offentliga verksamheter inom områden som ledarskap, produktivitet/kvalitet, marknad/ekonomi, el/teknik och data. Metoden är i första hand att utveckla företagsanpassade utbildningsprogram i...


Läs mer om Nercia Utbildning AB och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Nercia Utbildning AB

Grusgropsvägen 2
702 36 Örebro

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Kundfokus och merförsäljning!

Arrangörsrecensioner
(4,4)
Baseras på 319 recensioner
Alla recensioner för arrangören