Visa utbildning.se som: Mobil

Receptionisten

Confex
Kort om utbildningen
2 dagar
Nästa tillfälle: Kontakta oss för mer information - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Receptionisten


Du som är verksamhetens ansikte utåt – vill du bli ännu proffsigare?

Du som arbetar med reception och kundservice är verksamhetens ansikte utåt och många gånger omgivningens första intryck av verksamheten. Det krävs mycket av dig. Du bör bl.a. vara serviceinriktad, effektiv, strukturerad och professionell, samtidigt som dina kollegor förväntar sig att du är där för dem – ögonblickligen.

Därför har vi i samarbete med receptionister och kundservicemedarbetare landet runt, skapat en kurs just för dig!

Vi har valt ut två av våra mest engagerande och kompetenta föreläsare för att ge dig massor av ny inspiration och kunskap om hur du kan:

  • Utvecklas och nå din fulla potential som receptionist eller kundservicemedarbetare
  • Bli bättre på att hantera besvärliga personer och telefonsamtal
  • Våga jobba med merförsäljning, som en del i din goda service
  • Vässa kommunikationen med kunder och kollegor – förstå och bli förstådd!
  • Hantera vardagsstressen i rollen som spindeln-i-nätet
  • Få människor att respektera din tid och lyssna på vad du säger!

Välkommen till kursen där ditt yrke står 100 % i fokus!

Kursinnehåll

  • Så hanterar du vardagsstressen i rollen som spindeln i nätet
  • Att vara ansiktet utåt – så kan du utvecklas i din roll
  • Led och samordna – så skapar du bättre samarbeten
  • Så bemöter du besvärliga personer och samtal
  • Prioritera rätt – så effektiviserar du din arbetsdag

Kursledare:

Thomas Kahn
Thomas Kahn har mer än 20 års erfarenhet av försäljning och ledarskap samt 12 års erfarenhet som utbildare och konsult. Thomas har bl.a. arbetat som VD för ett IT-bolag och som försäljningschef på Apple Sverige. Nu ägnar han all sin tid åt att hjälpa säljare, ledare och företag att skapa bättre resultat och högre försäljningssiffror. Dessutom fungerar han som mental rådgivare åt elitidrottare.
Jeanette Dahlgren
Jeanette Dahlgren är beteendevetaren med fast förankring i affären, som i sin ledargärning varit framgångsrik tack vare humor, närhet och omsorg om verksamhetens alla komponenter. Jeanettes största bidrag både som ledare och konsult är förmågan att snabbt växla mellan det korta, här och nu-perspektivet, och det övergripande med fokus på det verksamhetsgemensamma målet.
Innehållet i hennes föreläsningar grundar sig i en kombination av beprövad erfarenhet, evidensbaserad kunskap, kreativitet och lekfullhet, i avsikt att hjälpa människor och organisationer att blomstra.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Receptionisten, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Confex

Confex

Confex

Confex är en ledande kursleverantör som erbjuder kurser som är anpassade till det skandinaviska arbetslivet. Sedan 1997 har vi hjälpt hundratusentals deltagare att nå sina personliga karriärmål och vi erbjuder en unik bredd av kurser för ett brett spektrum av...


Läs mer om Confex och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Confex

Kronhusgatan 7
411 05 Göteborg

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Receptionisten!

Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 753 recensioner.
Alla recensioner för arrangören