Visa utbildning.se som: Mobil
Key account manager

Kursbeskrivning

Lär dig optimera dina säljprocesser, bygga framgångsrika KAM-team, lyckas i affärer och utveckla dina kundrelationer.

Med en certifiering kommer ny kunskap, nya insikter och inte minst viktiga konkurrensfördelar gentemot konkurrenterna.


Som Key Account Manager är du ansvarig för företagets viktigaste kunder vilket gör dig till en av verksamhetens viktigaste resurser! Det är genom dig som företagets största inkomster ska genereras. Du har i uppgift att bygga långsiktiga och goda relationer till nyckelkunderna, samtidigt finna nya möjligheter så att kunden kan se en framtid tillsammans med dig och företaget.


Programmet för kursen är framtaget i syfte att uppmärksamma de komplexa och svåra situationer som du som Key Account Manager ofta befinner dig i. Få idéer, lösningar och tips i din hektiska arbetsdag!


Din erfarna kursledare kommer med stort engagemang att dela med sig av sina värdefulla tips och tekniker som hjälper dig att utvecklas i din roll som Key Account Manager.
Allt detta för att du ska komma tillbaka till jobbet med ny, konkret kunskap som du omedelbart kan applicera och praktisera i din arbetsvardag!


Missa inte detta! Försäkra dig om en plats och anmäl dig redan idag.

Kursen är under certifiering genom standarden DNV GL-ST-0008 - Certified Learning Programmes, vilket garanterar dig som deltagare högsta kvalitet och relevans i alla led. Detta är en dokumenterad trygghetsstämpel både för dig själv och för din arbetsgivare.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Kursledare:

Roger Brixberger, har sedan början av 1980-talet tillbringat mer tid än de flesta runt förhandlingsbordet, både i rollen som inköpschef och säljare. Roger har som Key Account Manager och försäljningschef från 1990-talets början, genomfört över 7000 kundbesök. Hans drivkraft är det mänskliga mötet och att få dela med sig av sina kunskaper som gett fantastiska resultat.

Kursinnehåll

  • Så arbetar du framgångsrikt med nyckelkunderna
  • Den framgångsrika säljprocessen – från leads till merförsäljning
  • Så effektiviserar du din arbetsdag som KAM – prioritera rätt och spara tid
  • Kundrelationen – skapa, vårda, utveckla!
  • Så leder du andra utan formell makt
  • Förhandlingspsykologi – lär dig att bemästra ”förhandlingsspelet"

Alla som går kursen får fri rådgivning hos kursledaren i 12 månader efter avslutad kurs.

Upplägg

Dag 1

KÖPLOGIK OCH SÄLJLOGIK – VAD STYR EGENTLIGEN?
De olika rollerna en bra KAM-säljare ska klara att uppfylla
Vilka egenskaper krävs för att bli en riktigt framgångsrik KAM?
Säljkultur och säljprocess – säljmodellen som förklarar hela resan från lead till återkommande kund
Nulägesanalys av din personliga försäljning - har du rätt säljverktyg och interna förutsättningarför att klara av KAM jobbet?

KEY ACCOUNT MANAGER – MER ÄN EN SÄLJTITEL
Vad är KAM?
Utveckling från tidigare säljstrategier till dagens KAM roll
Kundvårdens ABC – du behöver hela ditt företags hjälp med försäljningen

VAD FÖRVÄNTAS AV EN MODERN KAM-SÄLJARE
Varför KAM för ditt företag?
Varför KAM för kunden?
En Key Account Managers arbetsuppgifter
Omvärlden och marknaden är i ständig förändring.
Vad vet du egentligen om dina kunder och konkurrenter – checklistan du inte kan vara utan.

SÅ BYGGER DU DITT EGET KAM-TEAM
Att leda utan formell makt
KAM´en som coach
Affärsmannaskap i teamet
Icke säljande personal som konkurrensmedel
Intern workshop för att skapa fler leads – lär dig hur

HUR DU ANVÄNDER DIN TID EFFEKTIVT SOM KAM
Hur du prioriterar mellan att få rätt saker gjorda eller gjorda saker rätt
Identifiera dina tidstjuvar och lär dig hantera dem – en gång för alla
Hur en enkel veckoplanering av varje timme får dig mer effektiv
Hur prioriterar du din säljvecka – vi gör en nulägesanalys

08.30 Registrering och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

Dag 2

OPTIMAL FÖRSÄLJNING - LÄR DIG MER OM OLIKA KOMMUNIKATIONSSTILAR
Extended DISC – ett verktyg för att förstå din egen och andras beteende – vi analyserar din
Utifrån din personliga Disc profil, vilken säljstil fungerar bäst i olika situationer?
Vilken kund och vilken säljare säger vad utifrån deras Disc profiler – en annorlunda och kul övning

STRATEGIER FÖR ATT OPTIMERA SÄLJPROCESSEN
Vem är den typiske inköparen och hur tänker hen när du kör din säljretorik?
Hur du säljer in den egentliga kundnyttan – från subjektivt till objektivt
EFI och Power Questions – så får du kunden att omvärdera ny information
Vad dina kunder egentligen vill ha – övningen som ställer saker på sin spets

FÖRHANDLINGSPSYKOLOGI FÖR KEY ACCOUNT MANAGERS
Att förbereda en förhandling
Så reagerar du och andra på de vanligaste typerna av förhandlingsteknik
Se möjligheter och hot med olika typer av förhandlingsteknik
Offerten som konkurrensmedel – rubriceringarna du måste ha med

DIN MOTIVATION - DEN VIKTIGASTE FRAMGÅNGSFAKTORN
Du blir vad du tänker
Så tar du hand om dig själv när det blåser
Motivation kräver motiv – vilka är dina motiv?
Att veta men inte göra – hur du går från tanke till handling

08.30 Samling och frukost
09.00 Kursen börjar
12.00 Lunch
16.00 Kursen avslutas
Fika serveras på förmiddag och eftermiddag

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Key Account Manager, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 4,9

Baseras på 45 recensioner.

Johanna Rostedt
(5)
Väldigt professionellt och hög nivå, inspirerande och genomfattande
Carl Jansson
(5)
Bra sammansättning av kurs innehållet. Roger var väldigt inspirerande och visade / besitter en hög motivation och ambition vilket gjorde kursen ännu mer intressant.
Morgan Gullklint
(5)
Mycket bra och öppen föredragshållare som osjälviskt delar med sig av erfarenheter och mallar för att lyckas framömer i KAM-rollen.

Confex

Confex

Confex är en ledande kursleverantör som erbjuder kurser som är anpassade till det skandinaviska arbetslivet. Sedan 1997 har vi hjälpt hundratusentals deltagare att nå sina personliga karriärmål och vi erbjuder en unik bredd av kurser för ett brett spektrum av...


Läs mer om Confex och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Confex

Kronhusgatan 7
411 05 Göteborg

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,9)
Baseras på 45 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 1743 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Key Account Manager från Confex, fyll i dina uppgifter: