Visa utbildning.se som: Mobil

Sociala medier - Kurser & Utbildningar

utbildning i sociala medier

Här hittar du utbildningar inom sociala medier för dig i arbetslivet. Omvärlden är i ständig utveckling och likaså den digitala världen. Idag är det viktigt för alla företag att ha en strategisk plan med sina sociala medier. Via sociala medier som Facebook och Twitter kan du kommunicera med din målgrupp direkt och även få direktrespons. Du får lära dig metoderna för hur du ska arbeta för bästa resultat, vilket kan vara allt från hur du generar fler följare till hur du bäst arbetar med det bildbaserade nätverket Instagram.

Nedan har vi samlat olika utbildningar inom sociala medier där du enkelt kan jämföra kursernas innehåll, ort och pris. När du väl hittat en intressant utbildning så fyll i en intresseanmälan och få mer information skickad till dig.

Sociala medier
Företagsuniversitetet
         
(1)
3 dagar
15 900 SEK
Flera orter (2)
Fördjupad kunskap om sociala mediers fulla potential i företagets kommunikation och marknadsföring. Kursen om sociala medier på Företagsuniversitetet vänder sig...
Sociala medier
InfoMediaTech
         
(2)
1 dag
4 995 SEK
Flera orter (3)
I kursen Sociala Medier lär dig hur du framgångsrikt kan marknadsföra dig själv och ditt företag på Facebook, Twitter och...
Master Class – sociala medier
Sveriges Kommunikatörer
1 dag
7 325 SEK
Stockholm
Idag är det enkelt att skapa en företagsprofil på nätverk som Facebook, Instagram eller Snapchat men det är inte lika...
Arbetsrätt - Sociala medier, visselblåsare och integritet
Fakultetskurser
6 timmar
6 500 SEK
Stockholm
Frågan kring yttrandefriheten i arbetslivet har länge varit på tapeten. Den senaste tiden har frågan kring användandet av sociala medier och...
Introduktion till Sociala Medier
Informator
1 dag
Flera orter (3)
I dagens mediasamhälle där fler och fler är uppkopplade mot Internet så är det även i den digitala världen som...
Facebook redaktör
InfoMediaTech
1 dag
5 395 SEK
Flera orter (3)
...
Facebook för företag - Steg 2
Nischad Utbildning
7,5 timmar
6 450 SEK
Flera orter (4)
Dra nytta av ditt Facebookberoende! Dags att avancera! Du som redan jobbar med Facebook förstår möjligheterna att nå ut med...
Facebook för företag - Steg 1
Nischad Utbildning
7,5 timmar
6 450 SEK
Flera orter (9)
Är du en av dem som kollar Facebook var tionde minut? Då vet du vilket genomslag vissa företag och produkter har....
LinkedIn för företag
Nischad Utbildning
6 timmar
6 440 SEK
Flera orter (5)
Nå ut med ditt budskap! Oavsett vad du vill nå ut med – en tjänst, en produkt, ett varumärke –...
Skriva för digitala kanaler
Nischad Utbildning
6 450 SEK
Flera orter (3)
Hur fångar du nya kunder med bara några ord? Hur skriver du innehåll som berör, och väcker intresse? Hur förklarar du...
Företagsanpassad utbildning
Att använda sociala medier vid utredning och kontroller
Nordic Protection Academy
Anpassad
Rikstäckande
Zendry Svärdcrona  är en tidigare journalist på Aftonbladet och har en lång och omfattande erfarenhet av både diverse olika utredningar...
Föreläsare
Internet och sociala medier
Kristin Heinonen
Rikstäckande
Några exempel på föredrag: Vad kan företag vinna på att synas i sociala medier? Vilka är framgångsexemplen och vilka är...
Internet är en hydra - hur ska vi hantera vår tids stora revolution?
Alexander Bard
Rikstäckande
Alexander föreläser mycket i olika sammanhang på företag och talar då helst om framtiden, globaliseringen, teknologi och livsåskådning. Handelshögskolan i...
E-learning
Certified Digital Marketing Specialist in Social Media
CHART Learning Solutions
30 timmar
1 999 USD
Distans
Digital technologies have changed the way we work, live and communicate. We know this huge shift can pose challenges for...
  • = Film
Visar 1-14 av 14 träffar
 

Om sociala medier och marknadsföring

Drygt hälften av Sveriges befolkning är aktiva i olika sociala medier idag. Det är ett utmärkt forum för marknadsföring och många företag och organisationer har hakat på tåget. Sociala medier är ett allt mer växande verktyg inom marknadsföring, men tyvärr kommunicerar inte alla företag och organisationer på rätt sätt. Med en utbildning i sociala medier får du lära dig när, hur och var du ska kommunicera. Det behöver inte bara handla om hur du genererar fler följare, utan också hur du bemöter din målgrupp.

Social media listening

Allt fler företag och organisationer förstår också nyttan med att lyssna av sociala medier för att få ytterligare kunskaper om medarbetare och målgrupper. Vid Social media listening använder man inte främst sociala medier för att marknadsföra sina produkter, eller så använder man det som ett komplement till marknadsföring. Istället fokuserar man på att få kunskap som man kan använda för att förbättra exempelvils produkter och processer. Och få veta vad användarna egentligen tycker om företaget - som en konstruktiv feedback.

Utbildning inom sociala medier

Sociala medier är en stor del av vår mediekonsumtion idag. Därför är det viktigt att ha en strategisk plan kring hur de olika medierna ska hanteras. Med rätt utbildning kan du lära dig kommunicera med dina kunder på rätt sätt i rätt kanal och bemöta deras beröm och kritik direkt. En utbildning inom sociala medier är till för dig som arbetar med
ett företagets marknadsföring, information, kommunikation eller kundservice. Eller du som arbetar som chef och vill få större förståelse för den strategiska rollen sociala medier idag spelar i företagets kommunikation.

Olika typer av utbildningar

  • Sociala medier för företag
  • Lyckas i sociala medier
  • Lär dig Facebook/Twitter/Youtube m.fl.


Vanligt innehåll i utbildningar inom sociala medier

  • Förstå sociala mediers roll
  • Välj rätt sociala medier
  • Lägg upp handlingsplan
  • Använd sociala medier på ett framgångsrikt sätt
  • Så fungerar Facebook, Twitter, Youtube, Instagram med flera.


Vanligt kursupplägg

Plats: En utbildning inom sociala medier är främst öppen eller företagsanpassad. Den sker därför oftast antingen på plats i utbildarens lokaler eller hos ert företag. En del av utbildningarna går även att läsa på distans genom e-learning vilket betyder att du kan läsa på valfri plats.

Format: När du går en utbildning inom sociala medier varvas ofta föreläsningar med gruppövningar.

Tid: Längden på en utbildning är oftast mellan en dag till en vecka beroende på omfattning. En del av utbildningarna går även att läsa på distans genom e-learning vilket betyder att du kan läsa dem i din egen takt.