Visa utbildning.se som: Mobil
Visar 1-12 av 12 träffar
 

Mer om Kurser i internkommunikation

Internkommunikation handlar om företags och organisationers kommunikation bland de egna cheferna och medarbetarna. Internkommunikationen görs via flera kanaler, exempelvis via intranätet och på möten. Allt fler företag skaffar även sociala verktyg inom organisationerna för att få medarbetarna att aktiv medverka i den interna dialogen. Så internkommunikationen handlar inte längre om information kommunicerad uppifrån ledningen och ned ut till den övriga organisationen, utan om kommunikation i alla led.

Värdeskapande internkommunikation

Ofta talar man om värdeskapande internkommunikation, för det kan finnas stora vinster med en effektiv intern dialog. Internkommunikationen kan främja kulturen på arbetsplatsen, är nödvändig för att kommunicera ut målen till medarbetarna så det vet vad som förväntas av dem i arbetet, och kan förenkla medarbetarnas i deras vardag. Detta kan i sin tur leda till effektivare arbete och ökad teamkänsla.

Framgångsrikt arbete med internkommunikation

Det kan vara bra att satsa på cheferna för att bygga en bra internkommunikation. Ett nytt intranät löser inte allt, även om det är en viktig kanal. Ett bra arbetssätt, tydlig kommunikation från cheferna och utarbetade rutiner är en god bas för att få internkommunikationen att fungera.

Storytelling

Med storytelling menas den typen av historier som skapar intresse och främjar en kultur och spridning av budskap. Storyteling kan användas såväl externt som internt. Ofta har en god storytelling bra extern viral spridning och kan vara varumärkesbyggande. Vid internkommunikation kan storytelling användas som ett effektivt verktyg för att bygga den interna gemenskapen, sprida kunskap och användas vid förändringsprocesser.

Så här går du vidare

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Jämför utbildningar
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av det senaste inom kompetensutveckling!
Reportage
Därför ska du gå utbildningen ”A...
Kursakademin

Vem har egentligen bäst koll på hur en utbildning är? Jo, kursledaren såklart. Därför har vi pratat med Jan Kronkvist, kursledare för “Att leda andra utan att vara chef” hos Kursakademin. Vi pratar om varför du bör gå den här utbildningen, varför du ska gå den just hos Kursakademin och Jan, samt vad du kan förvänta dig av den.

Läs mer
”Vill du prata efter f.d statsmi...
Snacka Snyggt

70 % tackar nej till ett avancemang i karriären om rollen innebär presentationer inför andra. Jag kan tycka att det är sorgligt att tacka nej baserat på rädslor. Därför har jag alltid tackat ja till saker som skrämmer mig, på gott och ont men mest på gott.

Läs mer