Sociala medier - strategier för kanaler och innehåll

Webbdagarna Academy, i Stockholm (+2 orter)
Längd
1 dag
Pris
8 950 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Längd
1 dag
Pris
8 950 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Lyckas med din närvaro i sociala medier

För dig som arbetar med sociala medier

Välkommen till vår mycket populära sociala medier-kurs. Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål. 

Det här lär du dig som deltagare

  • Att skapa en modern sociala medier-strategi
  • Hur du skapar relevant och engagerande innehåll
  • Vad du behöver veta om de olika kanalerna för att sprida ditt innehåll
  • Hur en optimal sociala medier-organisation ser ut och vilka kompetenser som behövs
  • Hur du sätter upp rätt mål och KPI:er

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

Kontakta oss!

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som jobbar med ett varumärke i sociala medier. Du har ambitionen att ta er närvaro till nästa nivå och vill veta hur. Du arbetar förmodligen med marknadsföring eller kommunikation, antingen som operativt eller strategiskt ansvarig eller både och.

Upplägg

Här är dagens program

08:30-09:00 – Registrering med frukost

  • Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.

09:00-10:30 – Principer för att arbeta med sociala medier

  • Så fungerar sociala medier – att kommunicera med guldfiskar i 3 sekunders-sekvenser
  • “Social first” – vilken effekt får vår kommunikation och marknadsföring när sociala medier får en mer central roll? Hur påverkar det oss när vi måste vara sociala för att kunna konkurrera?
  • Marknadsteamets, kommunikationsavdelningen och alla andras roll i att organisera sig kring sociala medier
  • Hög- och lågengagemangs-produkter/tjänster – skiljer sig arbetet med sociala medier inom olika kategorier av B2B och B2C?
  • Workshop

10:30-10:45 – Förmiddagsfika

10:45-12:00 – Strategi och uppföljning

  • Sociala medier-strategi – där du börjar resan med att räkna hem din aktivitet i sociala medier
  • Varumärke VS. Sälj – så särskiljer du aktiviteter och sätter ambitionen för din närvaro i sociala medier
  • KPI:er och mätpunkter – vad kan mätas och hur mäter vi?
  • Kommunicera resultat – så bygger du enkel rapportering som gör att du får hela organisationen med dig
  • Workshop

12:00-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

13:00-14:30 – Sociala kanaler

  • Sociala kanalerna du behöver hålla koll på just nu – Ska du hoppa på alla trender?
  • Fördjupning Facebook
  • Fördjupning Instagram
  • Organiskt vs. Köpt – tips och tricks för annonsering
  • Dark social – så hanterar du de dolda kanalerna
  • Workshop

14:30-14:45 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

14:45-16:00 – Innehåll

  • Innehåll – så bygger du organiskt engagemang över kanalerna
  • Tips på hur du ta fram bra innehåll
  • Workshop – skapa din egen innehållsmall

Kursledare

Kursledare: Sara Öhman

Sara är frilansande konsult och en av Sveriges främsta experter inom sociala medier och digital marknadsföring, med fokus på att driva och konvertera trafik. Hon är dessutom en mycket uppskattad Webbdagarna-talare och är pedagogisk som få. I korthet: En bättre kursledare inom sociala medier får du leta länge efter.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Sociala medier - strategier för kanaler och innehåll, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Webbdagarna Academy
Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

Webbdagarna Academy Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar Webbdagarna Academy nyskapande, djupgående och lärorika heldagskurser inom digital marknadsföring och digitala affärer, både på distans och på plats i Stockholm. •  Tusentals utbildade deltagare hittills – 99,3% är mycket nöjda• ...

Läs mer om Webbdagarna Academy och visa alla utbildningar.

Highlights