Bygga varumärke i sociala medier

Längd
18 timmar
Pris
26 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
29 november, 2023 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Språk
Svenska
Längd
18 timmar
Pris
26 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
29 november, 2023 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Språk
Svenska
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Beskrivning av: Bygga varumärke i sociala medier

  • Strategi och varumärke
  • Innehåll och engagemang
  • Sociala medier och influencers

Att finnas i sociala medier är en självklarhet för de flesta företag och organisationer – men att veta på vilket sätt man ska kommunicera för att få effekt kan vara en utmaning. På kursen lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och effektivt planera marknadskommunikation i sociala medier.

Om kursen

Under det decennium som sociala medier varit på tapeten har företag och organisationer valt att se sociala medier som ett komplement till den vanliga kommunikationen. Det har inneburit att varumärken har förlorat både möjligheter men också värde genom att inte arbeta strategiskt och konsekvent med sociala kanaler.

Ett varumärke i sociala medier har nya utmaningar och måste förtjäna sina vänner, advokater och nya följare. Det är en sak att använda sociala medier – en annan att göra det effektivt. Det är en utmaning som många företag står inför som redan har dem i sin kommunikationsstrategi: att gå från att använda det som ett komplement till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare. Kursen tar sin utgångspunkt i detta.

Fokus är på varumärket och effektiv varumärkeskommunikation i sociala medier. Vi gör bland annat djupdykningar i varumärket och målgruppen i en digital verklighet, kanalernas strategiska möjligheter, hur content fungerar i sociala medier och hur du praktiskt kan implementera dem i företagets kommunikationsstrategi.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till dig som redan idag jobbar med att strategiskt och taktiskt utveckla kommunikation mot era målgrupper eller siktar på att arbeta med det framöver. Du har baskunskaper om sociala medier redan idag, men vill nu fördjupa kunskapen för att öka nytta och värde och göra varumärket till ett socialt varumärke.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du har baskunskaper om sociala medier redan idag, men vill nu fördjupa kunskapen. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
33 125 kronor

Studieavgift exkl. moms
26 500 kronor

Övrig information

Räkna med att direkt efter första och andra kursdagens slut stanna kvar och avsätta 1-2 timmar till hemuppgiften.

Kursdatum

Onsdag 29/11, torsdag 30/11 och fredag 1/12 kl 9:00-16:00

Egna studietimmar

ca 2-3 timmar

Kursansvariga

Deeped Niclas Strandh, Senior social media strategist

Sarah Larsson Bernhardt, Senior social media strategist

 

 

Det här får du

  • Sociala medier idag – hur använder vi dem för att få affären att växa?
  • Att arbeta strategiskt med varumärken i sociala medier
  • Att taktiskt använda innehåll och kanaler för att uppnå engagemang
  • Syftesdriven marknadsföring – existensberättigande som grund för sociala medier
  • Beteenden/målgrupp – hur använder människor sociala medier och hur ska vi använda dessa beteenden?
  • Innehåll – content marketing är mer än att berätta om vad. Hur arbetar man i teman, koncept och format?
  • Kanaler – Hur ser kanalerna ut idag? Multifunktionalitet och tidsaspekter
  • Grundläggande insikter i hur man skriver en sociala mediestrategi
  • Att sätta mål och syfte med sin sociala medienärvaro
  • Att arbeta med influencers och experter
  • Basinsikter i att arbeta med paid social
  • Grundläggande mätning

Kursens tre dagar är uppdelade i strategi, taktik och implementering. Teori och mer praktiska övningar varvas. Genom hela kursen har du som deltagare en uppgift att själv, eller tillsammans med andra, göra en strategisk plan och ett taktiskt ramverk för ett (fiktivt) varumärke.

OBS: Räkna med att direkt efter första och andra kursdagens slut stanna kvar och avsätta 1-2 timmar till hemuppgiften.

 

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

29 november, 2023

  • Öppen utbildning
  • Stockholm
  • Svenska

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Bygga varumärke i sociala medier, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Highlights