Affärssystem
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
Modern affärsutveckling
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning, Onlineutbildning
-
Från 15 900 SEK
Cirkulär Affärsutveckling
-
Distans
-
Korta YH-utbildningar
-
2024-10-21
Hållbarhet som strategi och affärsutveckling för jurister
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 8 900 SEK
-
2025-03-27
Affärsutveckling - Strategi och taktik
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 2 155 SEK
Ett helhetsperspektiv för framgång - Affärsutveckling, kommunikation, arbetsmiljö
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 2 585 SEK
Företagsekonomi för chefer och ledare – värdeskapande affärsutveckling
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 79 000 SEK
-
2025-03-10
Executive Leadership Program
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 240 000 SEK
-
2024-11-04
Introduktionskurs i omvärldsdriven verksamhetsstyrning
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 7 900 SEK
-
2024-11-28
Datadriven affärs- och verksamhetsutveckling
-
Distans
-
Korta YH-utbildningar
Business Innovation
-
Lund
-
Öppen utbildning
-
Från 57 500 SEK
Certifierad Affärsutvecklare
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 17 400 SEK
Omställningen till hållbar affärsverksamhet - lagar, kontrakt och investeringar
-
Flera orter (2)
-
Onlineutbildning, Öppen utbildning
-
Från 9 900 SEK
-
2025-05-20
Komplett Nordisk Amazon Akademi
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 30 000 SEK
Insiktsdriven strategi
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 30 000 SEK
-
2025-03-17
Kostnadsfri sales excellence workshop för din ledningsgrupp
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Affärssystem
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
Vad menas med affärsutveckling?
Affärsutveckling är på många sätt ett diffust begrepp, utan någon klar definition. Men förenklat kan det sägas vara skapandet av långsiktig lönsamhet för ett företag eller organisation, med hänsyn taget till kunder, marknader och relationer med samarbetspartners, anställda och medier. Med andra ord handlar det om att leta efter möjligheter till tillväxt, genom att se till just alla dessa faktorer, och hur de påverkar företaget. När det kommer till affärsutveckling är strategi och taktik två viktiga ledord. För att utveckla företaget och göra det mer lönsamt krävs ett strategiskt tänkande och taktiska, genomtänkta metoder. Ett långsiktigt marknadsperspektiv är grundläggande, liksom förmågan att ha en helhetssyn som inkluderar det egna företaget, konkurrerande företag, kunder och konsumenter. Affärsutveckling handlar om att kunna förutspå hur framtiden kommer att se ut, och lägga upp en plan för hur affärerna på bästa sätt ska anpassas därefter. Den som sysslar med affärsutveckling utvärderar möjligheterna, chanserna, och tar fram handlingsplaner för dem.
För vem passar en utbildning i affärsutveckling?
Det finns många som kan ha nytta och glädje av en utbildning i affärsutveckling, inom flera olika branscher. Utbildningen passar alla som på något sätt arbetar med att utveckla nya eller förändrade verksamheter, och som vill lära sig hur man får ut det mesta av marknaden, hur man går tillväga för att inte missa några affärsmöjligheter och hur man på ett stabilt och effektivt sätt ökar verksamhetens vinst. Den som är öppen för att lära sig nya metoder, tillvägagångssätt och verktyg för att utveckla företaget kommer med all säkerhet att hitta mycket att ta med sig från en utbildning i affärsutveckling, inte minst självförtroendet att nå de mål man satt upp. Några exempel på personer som kan ha nytta av en utbildning i affärsutveckling är marknadschefer, försäljningschefer, strategiska kommunikatörer, linjechefer, projektledare, verksamhetsledare eller för den delen verkställande direktörer i mindre företag.
Vad kan en utbildning i affärsutveckling ge för kunskaper?
Utan en konkret plan eller ett ordentligt formulerat mål är det svårt att få verksamheten att gå i den riktning man vill. För den engagerade och drivne är det därför viktigt att kontinuerligt uppdatera sina kunskaper och lära sig hur man går tillväga för att nå målen. Att vidareutbilda sig inom affärsutveckling kan i praktiken innebära en mängd olika saker, då innehållet skiljer sig åt beroende på utbildningens inriktning och omfattning. Men i stort handlar det om att få insikt i hur man skapar sig en helhetssyn på företaget och dess utveckling, och det inbegriper flera olika perspektiv. Andra viktiga lärdomar är att kunna lägga upp en ordentlig affärsplan och att kunna hitta nya kreativa lösningar och tillvägagångssätt. En utbildning i affärsutveckling kan ge kunskaper inom exempelvis marknadskommunikation, kunddriven utveckling, behovsanalys, riskanalys, kundbeteenden, affärsvision, målformulering och utvärdering. Du får verktyg för mätning av resultat, avvikelser och nyckelvariabler. Med hjälp av såväl teoretiska kunskaper som praktiska övningar förankrade i verkligheten får du metoder som du kan ta med dig tillbaka till din verksamhet och använda dig av i din yrkesroll. Kanske är utbildningen precis den knuff i rätt riktning som du och ditt företag behöver.