Visa utbildning.se som: Mobil

Digital producent, kurspaket

InfoMediaTech
Kort om utbildningen
4 dagar
21 380 - 22 995 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-09-18 - Malmö
Göteborg, Malmö
Öppen utbildning
Kommande starter
Malmö
2019-09-18  
22 995 SEK
2019-10-09  
22 995 SEK
2019-11-13  
22 995 SEK
Göteborg
2019-09-20  
22 995 SEK
2019-10-16  
22 995 SEK
2020-01-15  
22 995 SEK

Kursbeskrivning

KURSPAKET DIGITAL PRODUCENT – 4 DAGAR

digital

I kurspaketet Digital Producent lär du dig hur du framgångsrikt kan jobba med digitala medier och digital produktion samt få fler besökare och kunder. Under 4 dagar får du möjlighet att lära dig mer om hur du kan skapa en digital marknadsföringsplan. Efter avslutad kurs har du den kunskap som krävs för att utforma en grundläggande digital strategi för ditt företag. Du vet också hur du får fler sidvisningar och kunder samt hur du kostnadseffektivt kan etablera och sprida dig i dina digitala marknadsföringskanaler.

Målgrupp: Företagsledare, Kommunikationschef, Informationschef, Kommunikationsplanerare

Kurser som ingår:

Digitala strategier – 1 dag
Content Marketing – 1 dag
Google Analytics – 1 dag
Sociala Medier – 1 dag

Tid: 09:00-16:00

Målgrupp

Företagsledare, Kommunikationschef, Informationschef, Kommunikationsplanerare

Kursinnehåll

Digitala strategier

Under en heldag för du möjlighet att lära dig mer om hur du kan skapa en digital marknadsföringsplan. Efter avslutad kurs har du den kunskap som krävs för att utforma en grundläggande digital strategi för ditt företag. Målgrupp: Denna kurs riktar sig till dig som helt eller delvis ansvarar för kommunikationen Syfte: Kursen passar både små och stora företag/organisationer/varumärken. Ni kanske idag saknar en digital strategi eller så kanske ni håller på att bygga upp er strategi och behöver hjälp för att komma igång

Kursinnehåll:

  • Hur ser kundens köpprocess ut och hur kan olika digitala kanaler stötta processen?
  • Vilka kanaler ska vårt företag prioritera och varför?
  • Hur skiljer sig marknadsföring för B2C och B2B på nätet?
  • Hur säkerställer vi att vi gör rätt saker på nätet?
  • Hur kan vi följa upp resultatet?
  • Hur kan vi mäta effekten av våra marknadsföringsåtgärder och vilka KPI:er kan vi använda?
  • Hur mäter vi effekten av en kampanj som aktiveras i olika kanaler?
  • Hur kan vi använda oss utav omvärldsbevakning för att bevaka vårt eget och konkurrenternas varumärken?
  • Budgetplanering och kostnader som är förknippade med genomförandet av företagets digitala strategi.
  • Hur ska vi tänka kring annonsering på nätet?
  • Vilka olika sätt finns det att köpa annonsering och vad passar oss bäst?

Content marketing

För dig som inte har någon, eller har väldigt begränsad, erfarenhet av att arbeta med marknadsföring på sökmotorer men som vill hitta ett bra sätt att öka försäljningen. Passar dig som vill lära marknadsavdelningen om de nya möjligheterna till ökade intäkter som Content marketing innebär.

Målgrupp:Kursen vänder sig till dig som vill ha nya idéer om hur man kan marknadsföra sin webbplats, sina sociala medier, digital media och vill lära sig synas på sökmotorerna.

Syfte:Utveckla företagets kunnande om innehållsmarknadsföring med inriktning på strategier, innehåll, branded content, sökoptimering och PPC. Vi går igenom hur man på bästa sätt kan sprida sin info och kommunikation i olika digitala kanaler. Planera och utföra annonskampanjer i sökmotorer, innehållsnätverk, vi går igenom strategier och tankesätt på förmiddagen. På eftermiddagen jobbar vi med ert eget material som ni kan ta med er eller ett case.

Kursinnehåll:

• Webben – Hur du optimerar och skriver bra content.
• SEO/ PPC – Planera och utföra annonskampanjer i sökmotorer, innehållsnätverk.
• Sociala medier.
• Innehålls- och spridningsstrategi.
• Branded content.
• Tips och trix.

Google Analytics

Tillgång till relevant data är en förutsättning för bra beslut. Digital analys handlar om att använda data för att förbättra din verksamhet. Google Analytics är ett gratisverktyg för digital analys som låter dig samla in data från din webbplats, skapa rapporter och analysera data.

Målgrupp:Utbildningen vänder sig till dig som är involverad i företagets digitala strategier, till exempel genom att arbeta på en marknadsavdelning, är webbredaktör, eller varför inte VD?

Syfte:Du får introduktion till vad, varför och hur du ska göra för att med hjälp av Google Analytics fatta smartare beslut baserade på data från besökare till din webbsajt. Fokus ligger på att lära sig förstå var besökarna kommer ifrån, vad de gör och vad de inte gör på sajten så att du blir bättre på att såväl optimera din marknadsföring som att avgöra vad som behöver förbättras på din sajt.

Kursinnehåll:

  • Vad Google Analytics kan mäta, och hur det går till.
  • Hur gränssnittet ser ut och vilka funktioner som är mest användbara.
  • Viktiga begrepp som du måste kunna och förstå.
  • Vilka rapporter som är mest relevanta för dig.
  • Hur du genom att segmentera skapar bättre förutsättningar att analysera dina besökare.
  • Kvalitetsbedömma besök utifrån kriterier som trafikkälla, geografisk placering och besökta sidor.
  • Jämföra och analysera besök från datorer, mobiltelefoner och surfplattor.
  • Hur du med kampanjparametrar ”taggar” dina nyhetsmail, Facebook-inlägg, tweets, banners och andra länkar för att kunna utvärdera dina kampanjer såväl enskilt som i relation till övriga trafikkällor.
  • Analysera huruvida dina viktigaste landningssidor fungerar bra eller dåligt.
  • Bedöma vilka sidor på sajten som engagerar besökarna mest/minst.
  • Metoder för att titta närmare på hur besökarna navigerar på sajten.
  • Sätta upp och analysera konverteringsmål. – Skapa Dashboards.
  • Filtrera bort intern trafik från statistiken

Sociala medier

Kursen kommer att fokusera på två delar:Hur du använder sociala medier för att marknadsföra ditt företag
och hur du använder dem olika kanalerna för att marknadsföra dig själv för att skapa ökad försäljning eller för att
marknadsföra dig till potentiella kunder. I takt med att de sociala kanalerna blir fler och fler -att utvecklingen går i
rasande takt är det alltmer viktigt att ha en grundläggande strategi för att veta vilka kanaler man ska använda för att
synas på rätt sätt.

Målgrupp: För dig som vill marknadsföra dig själv och ditt företag på Facebook, Twitter och på andra sociala nätverk.

Syfte: Lär dig skapa professionella nätverk och marknadsföra dig. Kursen är fylld av spännande moment och kreativa övningar

Kursinnehåll:

Strategi

– Strategi för digitala kanaler och sociala medier – vad bör du tänka på?
– Vilka kanaler ska vi använda?
– Hur skiljer sig ex Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram och Wordpress?
– Hur skiljer sig marknadsföring i sociala medier för B2C- och B2B-företag?
– Hur följer vi upp resultatet och hur kan vi försäkra oss om att våra investeringar ger resultat?

Integrering av din befintliga webbnärvaro

  • Optimering
  • Shareability
  • E-postmarknadsföring
  • Google Analytics
  • Google Ads
  • Facebook Annonsering
  • Social Buttons
  • Marknadsföringssyfte – skapa intresse
  • Bygga upp trovärdighet och varumärke

Facebook

  • Sidor, hur o varför
  • Annonser – olika annonsformat osv
  • Grupper och Events
  • Hur du kan använda Facebook Insights, Facebook Connect och Open-Graph

Twitter

  • Twitter – när och varför?
  • Kundsupport

Blogga

  • Blogga – när och varför?
  • Hur gör du? – WordPress osv
  • Fördelar/Nackdelar
  • FAQ – Svara på frågor

YouTube

  • YouTube – när och varför?
  • Viral marknadsföring

Instagram/ Pinterest

  • Visuell marknadsföring
  • Hur när och varför

Lite kort om nya sociala medier

Göra en egen liten social media strategi

Anpassad skräddarsydd kurs: Vi kan ju naturligtvis även anpassa utbildningen för era behov och kunskapsnivå. Hör av er till oss för mer information

Mer info

Internet finns tillgängligt för alla under kursen. Viss kurslitteratur och diplom ingår också.
Kursdagarna är från 09.00 - 16.00 med frukost kl 10.00, lunch 12.00 - 13.00 och fika 14.30.

Alla utbildningar kan även skräddarsys efter just era utbildningsbehov. 
Har vi inte satt något datum kan vi naturligtvis komma överrens om ett.

För mer information, vänligen skicka en intresseanmälan!

Fortsatta studier

Ta kontakt för oss för rådgivning

Tid & plats

9.00- 16.00

Investering

Ordinarie pris: 26.580kr exkl moms 
Pris kurspaket: 22.995kr exkl moms

Mat & logi

Mat ingår, logi har vi rabatter hos hotell hör med oss

Examen, diplom m.m.

Diplom 

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Digital producent, kurspaket, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

InfoMediaTech

InfoMediaTech

InfoMediaTech håller utbildningar inom bland annat kommunikation, marknadsföring, och projektledning samt grafiska kurser och webb/ sociala medier. InfoMediaTech har utbildat i många år, inom olika branscher och områden. Du som väljer att utbilda dig hos InfoMediaTech gör garanterat ett bra...


Läs mer om InfoMediaTech och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

InfoMediaTech

Stortorget 4
211 34 Malmö

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Digital producent, kurspaket!

Arrangörsrecensioner
(4,6)
Baseras på 3 recensioner.
Alla recensioner för arrangören