Storytelling
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Storytelling
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 1 495 SEK
Storytelling
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
-
Från 7 975 SEK
-
Flera starter (2)
Data Storytelling & Visualization
-
Distans
-
Korta YH-utbildningar
-
2024-10-21
Storytelling
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 26 000 SEK
-
2024-11-05
Content marketing
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
-
Från 9 975 SEK
-
Flera starter (2)
Digital presentationsteknik
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 2 370 SEK
Bättre berättande
-
Distans
-
Onlineutbildning
Retorik och Presentationsteknik
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 2 900 SEK
Presentationsteknik i framkant
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning, Onlineutbildning
-
Från 7 500 SEK
-
2024-11-11
Slagkraftiga presentationer
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Affärsretorik
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning, Onlineutbildning
-
Från 8 900 SEK
-
Flera starter (2)
Praktisk internkommunikation
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 19 000 SEK
-
2024-11-11
Strategisk internkommunikation
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 14 900 SEK
-
2024-12-05
Snacka Snyggt
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
-
Från 15 900 SEK
-
Flera starter (7)
Snacka Snyggt
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 1 995 SEK
EFL Marketing
-
Lund
-
Öppen utbildning
-
Från 44 600 SEK
David Phillips
-
Rikstäckande
-
Företagsanpassad utbildning
Liftutbildning
-
Alingsås
-
Öppen utbildning
-
Från 2 300 SEK
-
2024-08-16
Truckteori online - eTruck
-
Distans
-
Onlineutbildning
Content Marketing
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 28 000 SEK
-
2024-10-15
Fotokurs - så fotar du inredning och styling
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 2 360 SEK
Social Video
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 27 000 SEK
-
2024-10-09
Utbildningar i storytelling
Storytelling är en typ av varumärkesstrategi som lika enkelt som det låter handlar om att skapa en berättelse. Genom ett narrativ berättar du er historia, varför ni är där ni är, hur ni tagit er dit, vad ni tror på och vart ni är på väg. Det behöver inte se ut exakt så. Meningen är att väcka känsla baserat på fakta om vilka ni är och vad som är viktigt för ert företag. Varje del i ert varumärke från färgerna i er logga till ledorden ni valt – är element som berättar vilka ni är. Förstärk denna kvintessens och bygg ditt företags varumärke starkare än någonsin.
Styrkan i storytelling ligger i din förmåga att anspela på människors känslor och impulsivitet. Man brukar ofta säga att människor tänker med magen eller hjärtat. Vilket betyder att många av dina kunders köpbeslut inte alltid är så rationella. Det är därför du måste vara i framkant när det kommer till att skapa en historia som framkallar känslor.
Vem behöver storytelling?
Den främsta målgruppen för en kurs inom storytelling är någon som jobbar inom marknadsföring, design eller kommunikation. Men det kan också nyttjas flinkt av chefer och andra personer inom ledande befattningar, såväl som projektledare av olika slag. Är du egenföretagare och behöver mer insyn i hur du skapar ett varumärke från grunden – då är storytelling ingen dålig start!
Organisationer som kämpar med ett otydligt varumärke eller som saknar en holistisk strategi för varumärkesbyggande är båda prima exempel på verksamheter som skulle kunna behöva en utbildning i storytelling.
Innehållet i en storytelling-utbildning
Innehållet varierar baserat på vilken inriktning kursen har. Vissa kurser fokuserar stenhårt på att lära dig exakt hur du ska tänka och framförallt hur du gör när du skriver din berättelse! Andra kurser fokuserar mer på det teoretiska, varför storytelling är så givande och hur du bör tänka för att implementera det i din verksamhet. Sedan finns det kurser som är betydligt mer övergripande som fokuserar på varumärkesbyggande i stort, där storytelling är en del av innehållet. Nedan följer några av de vanligaste punkterna från olika utbildningar inom storytelling. Hitta en som passar din önskelista!
- Vad är egentligen storytelling och hur fungerar det?
- Storytelling i sociala medier.
- Engagera kollegor
- Vad är din organisations tone-of-voice.
- Lär dig skriva spännande narrativ som berör.
- Hur och vart börjar du?
- Varumärkesstrategi.
- Internkommunikation.
Livet är en berättelse och det är du som är huvudkaraktär, författare och antagonist. Skriv din egen framtid!