Visar 1-25 av 36 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar utbildningar i sökresultatet.
Visar 1-25 av 36 träffar
1
2

Utbildningar i storytelling

Storytelling är en typ av varumärkesstrategi som lika enkelt som det låter handlar om att skapa en berättelse. Genom ett narrativ berättar du er historia, varför ni är där ni är, hur ni tagit er dit, vad ni tror på och vart ni är på väg. Det behöver inte se ut exakt så. Meningen är att väcka känsla baserat på fakta om vilka ni är och vad som är viktigt för ert företag. Varje del i ert varumärke från färgerna i er logga till ledorden ni valt – är element som berättar vilka ni är. Förstärk denna kvintessens och bygg ditt företags varumärke starkare än någonsin.

Styrkan i storytelling ligger i din förmåga att anspela på människors känslor och impulsivitet. Man brukar ofta säga att människor tänker med magen eller hjärtat. Vilket betyder att många av dina kunders köpbeslut inte alltid är så rationella. Det är därför du måste vara i framkant när det kommer till att skapa en historia som framkallar känslor.

Vem behöver storytelling?

Den främsta målgruppen för en kurs inom storytelling är någon som jobbar inom marknadsföring, design eller kommunikation. Men det kan också nyttjas flinkt av chefer och andra personer inom ledande befattningar, såväl som projektledare av olika slag. Är du egenföretagare och behöver mer insyn i hur du skapar ett varumärke från grunden – då är storytelling ingen dålig start!

Organisationer som kämpar med ett otydligt varumärke eller som saknar en holistisk strategi för varumärkesbyggande är båda prima exempel på verksamheter som skulle kunna behöva en utbildning i storytelling.

Innehållet i en storytelling-utbildning

Innehållet varierar baserat på vilken inriktning kursen har. Vissa kurser fokuserar stenhårt på att lära dig exakt hur du ska tänka och framförallt hur du gör när du skriver din berättelse! Andra kurser fokuserar mer på det teoretiska, varför storytelling är så givande och hur du bör tänka för att implementera det i din verksamhet. Sedan finns det kurser som är betydligt mer övergripande som fokuserar på varumärkesbyggande i stort, där storytelling är en del av innehållet. Nedan följer några av de vanligaste punkterna från olika utbildningar inom storytelling. Hitta en som passar din önskelista!

  • Vad är egentligen storytelling och hur fungerar det?
  • Storytelling i sociala medier.
  • Engagera kollegor
  • Vad är din organisations tone-of-voice.
  • Lär dig skriva spännande narrativ som berör.
  • Hur och vart börjar du?
  • Varumärkesstrategi.
  • Internkommunikation.

Livet är en berättelse och det är du som är huvudkaraktär, författare och antagonist. Skriv din egen framtid!

Så här går du vidare

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Jämför utbildningar
Jämför utbildningar
Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨
Reportage
De nya kunskaperna stärker henne...

Åse Larsen, säkerhetsansvarig och dataskyddsombud på Affärsverken, om sin diplomutbildning som hon avslutade i januari 2021.

Läs mer
"En utbildning helt rätt i tiden"

Kurssamordnare Lars Zetterström om varför du ska gå en diplomutbildning i krisledning på Företagsuniversitetet.

Läs mer
"Förändringen går snabbt och vi ...

Åsa Liedgren, Executive Assistant på Sustainable Banking på SEB, berättar om sina erfarenheter av utbildningen ”Executive Assistant 2025” under hösten 2020.

Läs mer
Bra framtidsutsikter för utbilda...

Jenny Gentele, kursledare i utbildningen Diplomerad redovisningsekonom, om goda framtidsutsikter för utbildade redovisningsekonomer och sitt intresse för årsredovisningar.

Läs mer