Visa utbildning.se som: Mobil

Academy GMS English for Customer Service®

Academy GMS
Kort om utbildningen
Längd: Anpassad
Nästa tillfälle: Kontakta oss för mer information! - Sverige
Utbildare: Academy GMS plus
   
Ort: Rikstäckande

Beskrivning av: Academy GMS English for Customer Service®

Förbättre ditt engelska ordförråd för bättre kundbemötande!

Det är viktigt att man bemöter engelskspråkiga med samma service och självförtroende som Academy GMS English for Customer Service®när man talar sitt modersmål.
Detta gäller oavsett man arbetar på exekutive nivå, inom administration och reception eller i kundtjänst.

Kursen är riktad till medarbetaren som arbetar med service i en global organisation. Att kunna uttrycka sig korrekt är viktigt vare sig det handlar om att ta emot och välkomna personer på engelska, vidareförmedla meddelanden via telefon eller formulera e-mail och brevutskick.

Målet är att du efter avslutad kurs ska känna dig tryggare med att bemöta och administrera mellan organisation och kund på engelska. Detta med hjälp av att du blir medveten om artighetsfraser, kan koderna vid s.k. small talk, lär dig formellt bemötandet och får förståelse för kulturella skillnader och betydelsen som dessa har för att er medpart i affärsrelationen ska känna sig väl bemött!

Tveka inte att kontakta oss via mail eller på telefon nummer +46 (0)8 798 20 80 om du har några frågor!

Kursinnehåll

This course will include information, relevant material and roll-play activities covering the following topics:

  • Basic polite English words and phrases
  • Getting the facts from and to your customer in English
  • Exchanging information
  • Handling negative information or complaints
  • Solving problems: identify causes, consider alternatives, provide solutions
  • Giving advice and making suggestions
  • Dealing with difficult clients: how to empathize, how to be firm, how to be diplomatic, how to neutralize a         negative situation in English
  • Basic, polite writing conventions for e-mails and letters
  • Using the right tone of voice

Kursmål

The aim of this course is to improve your confidence, accuracy and fluency in typical customer service situations in English.

Målgrupp

This course is ideal for personnel who need to improve their customer service vocabulary and deal with negative situations in a service related situation in English etc.

The minimum entry requirement is level A2- C1 of The European Language Level Scale for each level group.

Investering

Please send us an information request for more information. 

Academy GMS

Academy GMS

Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!

Redan för 35 år sedan började GMS International att skapa utbildningslösningar och tjänster för företagsmarknaden. Men eftersom alla företag har helt olika behov och önskemål stod det tidigt klart att vi behövde vara flexibla och verkligen lyssna på våra kunder....


Läs mer om Academy GMS och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: Academy GMS English for Customer Service®.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Skicka mig gärna information om liknande kurser!

Kontaktuppgifter till Academy GMS

Academy GMS

Solkraftsvägen 2
135 70 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner

2016-11-29
Vår lärare var väldigt bra. Hon lyssnade på oss och anpassade lektionerna helt utifrån vad vi behövde och vilka problem som vi brukade stöta på. Vi fick hela tiden göra bra praktiska övningar som verkligen var tagna ur verkligheten. Kursen har hjälpt otroligt mycket i hur vi kommunicerar med våra kunder!
          (5)
Elev   |   2016-11-29
Grymt bra lärare! Jättebra upplägg med roliga och kreativa övningar!
          (5)