Visa utbildning.se som: Mobil

Konflikthantering och svåra samtal

Academy GMS
Kort om utbildningen
Längd: Anpassad
Utbildare: Academy GMS plus
Typ: Företagsanpassad utbildning
   
Ort: Rikstäckande

Beskrivning av: Konflikthantering och svåra samtal

Lös konflikter och gör svåra samtal enkla!

Detta är din chans att bli konstruktiv i konflikthantering och svåra samtal.

Som chef eller arbetsledare är det viktigt att utveckla sitt ledarskap och lära sig att vända potentiella konflikter och svåra samtal till konstruktiva konversationer.

Exempel på svåra samtal är löneförhandlingar med medarbetare, tuffa säljmöten med svårövertalad kund eller destruktiva konflikter på arbetsplatsen. I grund och botten är lösningen ett tryggt ledarskap med kunskap om just konflikthantering och svåra samtal.

Målgrupp:
Detta utbildning är riktad till dig som är chef och som vill lära dig mer om hur man håller konstruktiva och förlösande svåra samtal.


Målsättning:

Målet med den här kursen är att ge dig som chef nya kunskaper i att hantera och bemästra svåra samtal. Därmed kommer ditt förtroende att öka markant och göra både dig och ditt företag mer effektivt!

Lär dig hantera konflikter som uppstår

Det är viktigt att erkänna att konflikter uppstår på alla arbetsplatser. På kursen talar vi om vad de potentiella svåra situationerna har för inverkan på medarbetare, organisationen och förtroendet för ledare eller ansvariga. Genom att utarbeta en förståelse för medarbetarna, bygger man också en tillit för hur man personligen hanterar stress och konflikter.

Kursen tar t. ex. upp frågeställningar som:

  • Hur man med tydlig struktur håller “svåra samtal”
  • Hur man på bästa lösningsorienterade sätt behåller fokus på “målet” med samtalet
  • Hur man förebygger konflikter på en arbetsplats
  • Hur man konfronterar en befintlig konflikt eller svår situation på bästa sätt

Tveka inte att Kontakta oss för mer information!

Kursinnehåll

Vår lärare, som innehar hög expertis och kommer direkt från branschen, med flera års erfarenhet av ledarskap och svåra förhandlingar, kommer att guida er genom en mängd ämnen:

Kommunikation gentemot medarbetare
        – Allmänna tips och råd inför svåra samtal
        – Olika typer av svåra samtal – förhandlingar och uppsägningar
        – Hur man etablerar ett gott samtalsklimat på arbetsplatsen
        – Att vara konsekvent och tydlig i tal och skrift
        – Konflikter på kontoret. Hur man förebygger, hanterar och löser dem
        – Att ge konstruktiv feedback
        – Härskartekniker och hur man hanterar dem

Att förhandla med kunder
        – Planera säljmötet. Scouta kunden, hitta öppningar
        – Retorik. Konsten att intressera, övertyga & avsluta försäljningar
        – Hur man bryter dödlägen
        – Hur man vänder en negativ kund till att bli positiv
        – Uppföljning.

För att nå bästa resultat skräddarsys utbildningen utifrån era mål och behov på ett sätt som tydligt stärker såväl chefslinjen som er företagskultur.

Kursmål

Ni får kunskaperna och färdigheterna för att våga hålla konstruktiva och förlösande svåra samtal som leder till positiva resultat.

Företagsanpassad kurs

Självklart kan vi erbjuda anpassad utbildning för dig och ditt företag eller organisation.
Kontakta oss via en intresseanmälan nedan för mer information!

Målgrupp

Utbildningen riktar sig till ledare och andra som önskar utveckla skicklighet i att bemästra svåra samtal.

Investering

Kontakta oss via en intresseanmälan för mer information.

Academy GMS

Academy GMS

Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!

Redan för 35 år sedan började GMS International att skapa utbildningslösningar och tjänster för företagsmarknaden. Men eftersom alla företag har helt olika behov och önskemål stod det tidigt klart att vi behövde vara flexibla och verkligen lyssna på våra kunder....


Läs mer om Academy GMS och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Konflikthantering och svåra samtal, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Kontaktuppgifter till Academy GMS

Academy GMS

Solkraftsvägen 2
135 70 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Konflikthantering och svåra samtal!

Arrangörsrecensioner
          (4,7)
Baseras på 81 recensioner
Alla recensioner för arrangören