Kursbeskrivning

Planera din närvaro i sociala medier för att lyckas!
Lär dig hur du anpassar dina kanaler mot din målgrupp, hur du lägger upp en strategi, vilka kanaler du ska satsa på, juridik, bevaka vad som skrivs på internet och hur du kan vara förberedd med svar och inlägg. Efter kursen kan du direkt komma igång med dina sociala kanaler.
Kursens mål
Målet med kursen är att du ska förstå nyttan med sociala medier och hur ditt företag eller din organisation kan använda sig av sociala medier för att marknadsföra era tjänster och stärka kundrelationer.
Workshopdator
Dator finns på plats. Du kan välja att låna en Mac eller Windows som workshopdator på våra kurser. Du väljer vilken dator du vill låna i bokningsformuläret.
Antal deltagare
Max antal deltagare på våra kurser är endast 8 personer.
Kursinformation
I kursens pris ingår för och eftermiddagsfika samt lunch. Dessutom ingår tillgång till videofilmer (12 mån) inspelade av oss själva motsvarande det du lärt dig på kursen så att du kan repetera efteråt i lugn och ro.
Kurslitteratur
I kursens pris ingår en distanskurs i 12 månader för att repetera kursen efteråt i lugn och ro. Du kan välja att köpa till en bok för 400 kr. Vi använder inte boken på kursen utan den är till för att läsa i efter hand.
Kommande kursstarter
Målgrupp
Diplom ges efter kursen.
Kursinnehåll
- Vilka kanaler finns och vilka ska man finnas i?
- Olika målgrupper i olika kanaler
- Var finns min målgrupp?
- Hur vet man vad man ska skriva om i de olika kanalerna?
- Vad ska vi satsa på i sociala medier?
- Vad är populärt och trendigt idag?
- Hur når man sin målgrupp?
- Hur ger jag min målgrupp mervärde?
- Behöver man annonsera och vad ska en annons innehåll i sociala medier?
- Tips och ideer på innehåll
- Olika typer av annonser och riktade annonser
- Hur arbetar jag med min målgrupp om jag har olika målgrupper?
- Var hittar man ämnen att skriva om?
- Vad är ett varumärke?
- Kris och kommunikation, vad ska du tänka på?
- Ta kontrollen över hur du kommunicerar med din målgrupp
- Hur bygger jag upp mitt varumärke för att synas och vad ska man tänka på?
- Skapa mål och arbeta målinriktat
- Mäta din framgång
- Vilka dagar och när ska man posta?
- Digital strategi och taktik
- A/B testa
Tid & plats
Klockan 9-16.
Drottninggatan 88 D, inne på Centralbadets innergård.
Kursledare
Våra kursledare arbetar aktivt som frilansare både med utbildning och reklamproduktion. Vi har varit aktiva i branschen sedan mitten av 90-talet och har lång erfarenhet. Vi är Adobe Certifierade Instruktörer och Experter vilket innebär djupa och avancerade kunskaper inom Adobes programvaror.
Intresseanmälan
Mediakurser - vi gör vad vi heter!
Vårt mål är att samtliga deltagare ska få så relevant kunskap som möjligt och redan dagen efter kursen kunna använda sina nya kunskaper i den dagliga produktionen. Bra priser & kurspaket som tål att jämföras Distanskurs på köpet Alltid kursstartsgaranti...