Visa utbildning.se som: Mobil
Sök utbildning
Sök arrangör
ÄmnenVälj ett ämne, t.ex. Juridik
PlatsVälj en plats, t.ex. Lund
Du kan förfina sökningen i nästa steg
Sök utbildning
Sök arrangör
Populära ämnen
Teknik
Ledarskap
Vård
Ekonomi
Arbetsmiljö
Distans
Rikstäckande
Populära platser
Stockholm
Göteborg
Malmö
Örebro
Västerås

Sociala Medier & Strategier

Mediakurser
Kort om utbildningen
1 dag
5 995 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: Kursen startar flera gånger per år. - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning

Planera din närvaro i sociala medier för att lyckas!

Lär dig hur du anpassar dina kanaler mot din målgrupp, hur du lägger upp en strategi, vilka kanaler du ska satsa på, juridik, bevaka vad som skrivs på internet och hur du kan vara förberedd med svar och inlägg. Efter kursen kan du direkt komma igång med dina sociala kanaler.

Kursens mål

Målet med kursen är att du ska förstå nyttan med sociala medier och hur ditt företag eller din organisation kan använda sig av sociala medier för att marknadsföra era tjänster och stärka kundrelationer.

Workshopdator

Dator finns på plats. Du kan välja att låna en Mac eller Windows som workshopdator på våra kurser. Du väljer vilken dator du vill låna i bokningsformuläret.

Antal deltagare

Max antal deltagare på våra kurser är endast 8 personer.

Kursinformation

I kursens pris ingår för och eftermiddagsfika samt lunch. Dessutom ingår tillgång till videofilmer (12 mån) inspelade av oss själva motsvarande det du lärt dig på kursen så att du kan repetera efteråt i lugn och ro. 

Kurslitteratur

I kursens pris ingår en distanskurs i 12 månader för att repetera kursen efteråt i lugn och ro. Du kan välja att köpa till en bok för 400 kr. Vi använder inte boken på kursen utan den är till för att läsa i efter hand.

Målgrupp

Diplom ges efter kursen.

Kursinnehåll

  • Vilka kanaler finns och vilka ska man finnas i?
  • Olika målgrupper i olika kanaler
  • Var finns min målgrupp?
  • Hur vet man vad man ska skriva om i de olika kanalerna?
  • Vad ska vi satsa på i sociala medier?
  • Vad är populärt och trendigt idag?
  • Hur når man sin målgrupp?
  • Hur ger jag min målgrupp mervärde?
  • Behöver man annonsera och vad ska en annons innehåll i sociala medier?
  • Tips och ideer på innehåll
  • Olika typer av annonser och riktade annonser
  • Hur arbetar jag med min målgrupp om jag har olika målgrupper?
  • Var hittar man ämnen att skriva om?
  • Vad är ett varumärke?
  • Kris och kommunikation, vad ska du tänka på?
  • Ta kontrollen över hur du kommunicerar med din målgrupp
  • Hur bygger jag upp mitt varumärke för att synas och vad ska man tänka på?
  • Skapa mål och arbeta målinriktat
  • Mäta din framgång
  • Vilka dagar och när ska man posta?
  • Digital strategi och taktik
  • A/B testa

Tid & plats

Klockan 9-16.

Drottninggatan 88 D, inne på Centralbadets innergård.

Kursledare

Våra kursledare arbetar aktivt som frilansare både med utbildning och reklamproduktion. Vi har varit aktiva i branschen sedan mitten av 90-talet och har lång erfarenhet. Vi är Adobe Certifierade Instruktörer och Experter vilket innebär djupa och avancerade kunskaper inom Adobes programvaror.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Sociala Medier & Strategier, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Mediakurser

Mediakurser - vi gör vad vi heter!

Vårt mål är att samtliga deltagare ska få så relevant kunskap som möjligt och redan dagen efter kursen kunna använda sina nya kunskaper i den dagliga produktionen. Bra priser & kurspaket som tål att jämföras Distanskurs på köpet Alltid kursstartsgaranti...


Läs mer om Mediakurser och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Mediakurser

Drottninggatan 88 D
111 36 Stockholm (i Stockholms län)

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Sociala Medier & Strategier!

Arrangörsrecensioner
(5,0)
Baseras på 2 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Sociala Medier & Strategier från Mediakurser, fyll i dina uppgifter: