Visa utbildning.se som: Mobil

COVID-19 - hur påverkas din utbildning? Vi samlar artiklar kring coronaviruset och utbildning samt tips för dig som ska söka utbildning. Läs mer här.

Klagomålshantering - Lagar, regler och beteenden inom bank, finans och försäkring

Diploma Utbildning
Kort om utbildningen
0,8 timmar
2 100 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: - Distans
   
Distans
Svenska

Kursbeskrivning

Den här utbildningen fokuserar på hur medarbetare kan bidra till att göra företag lönsammare via sin hantering av kundklagomål. Stor vikt läggs vid den lagstiftning som gäller för bank, finans och försäkringsbolag där medarbetarna måste registrera kundklagomål.

Innehållet spänner över Eiopa, Solvens II och rent praktiskt internt dagligt arbete där medarbetarnas bemötande, policys och återkoppling till kund är det som gör skillnaden. Utbildningen passar både chefer och medarbetare som har kundkontakt.

Spara tid med streamad version av din utbildning

  • Kursen ger samma utbildningspoäng hos olika branschförbund som den gör i sin fysiska form.
  • Uppspelningstiden för kursen är 48 minuter vilket motsvarar ½ dag lärarledd utbildning.
  • Kursen leder till diplom.

Kursinnehåll

  • Konsumentskydd - Lagar och regler
  • Finansinspektionen, Eiopa och Konsumenternas försäkringsbyrå
  • Mandat, rutiner och policys
  • Process och överklagningsinstanser
  • Klagomål som operativ risk
  • Dokumentationskrav
  • Input till förbättringsarbete
  • Effektivt bemötande
  • Effektiva rutiner och effektiv återkoppling
  • Avslag eller bevilja klagomål

Video

Premium ifrån Diploma Utbildning

Denna utbildning kan även köpas som en del i paketet Diploma Premium. Premium ger dig som användare obegränsad tillgång till våra 300 streamade utbildningar i ett helt år för endast 4295 kr exklusive moms.

För mer information om möjligheter för grupper, allmänna villkor och liknande vänligen kontakta oss.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Klagomålshantering - Lagar, regler och beteenden inom bank, finans och försäkring, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Diploma Utbildning

Diploma Utbildning

Traditionell utbildning möter den digitala världen

Vi på Diploma Utbildning har tagit oss an uppgiften att digitalisera landets mest populära utbildningar samtidigt som vi vill bibehålla våra omtyckta lärare i centrum. Det är trots allt deras kunskap som är värdefull. Mediet är bara ett sätt att sprida...


Läs mer om Diploma Utbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Diploma Utbildning

Hantverkargatan 52
112 31 STOCKHOLM

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Klagomålshantering - Lagar, regler och beteenden inom bank, finans och försäkring!

Arrangörsrecensioner
(5,0)
Baseras på 1 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar