Kursbeskrivning
EFL Marketing
- Marknadsföring på djupet och bredden
Gör bättre marknadsplaner och maximera effekten av er kommunikation i traditionella och nya medier. En kväll i veckan under en termin fördjupar vi oss i marknadsföring. Poängen med utbildningen är att du ska få nya verktyg för att kunna jobba mer strategiskt. Detta är ett bra sätt att kombinera arbete med studier på högskolenivå.
Innehåll
- Strategi
- Branding
- Tjänste- och relationsmarknadsföring
- Målgruppsanalys och positionering
- CSR(Corporate Social Responsibility) och etik
- Reklam och mediaval - traditionella och nya medier
- Marknadsplan
- Entreprenöriell marknadsföring
- Förhandlingsteknik
- Kommunikation
Föreläsare
Vi använder erfarna föreläsare från Ekonomihögskolan vid Lunds universitet i kombination med föreläsare från näringslivet, som har gedigen erfarenhet inom respektive område.
Omdöme från deltagare:

”Jag valde EFLs utbildning för att jag behövde utvecklas och få nya impulser och idéer. Sen är det ju också intressant att träffa nya människor från andra branscher och att bredda sitt nätverk. Jag är mycket nöjd med utbildningen och jag känner att jag har utvecklats personligen och utvidgat min horisont - idag är jag säkrare och tryggare i min yrkesroll. Det var också bra att direkt få testa nya grepp genom marknadsplanen för mitt företag som jag hade som projekt. Efter kursen har jag fortsatt med marknadsplanarbetet och även börjat jobba mer med kundundersökningar.”
Lars Braedstrup-Holm
Marknads- och försäljningschef
Rusthållargården
Lars har gått EFLs Akademiska Diplomprogram Diplomerad Marknadsekonom där EFL Marketing ingår som fördjupningskurs.
Målgrupp
Du vill växa i din yrkesroll och söker nya utmaningar. Du har erfarenhet från exempelvis information, marknad eller försäljning och har grundläggande kunskaper i företagsekonomi.
Upplägg
Utbildningen omfattar en termin (ca 20 veckor) med sammankomst vanligtvis en kväll per vecka. Sammankomsterna består av föreläsningar, praktikfallsdiskussioner, workshops och gästföreläsare. Kursen genomförs i form av föreläsningar/lektioner och egna studier. Under kursens gång löper även ett fördjupningsarbete i form av en marknadsplan för ditt företag.
EFL Marketing ingår även som en del av Diplomerad Marknadsekonom i EFLs Akademiska Diplomprogram.
Investering
39 500 kr.
För medlemmar i EFLs nätverk är kostnaden 35 500 kr. Priser exklusive moms och litteraturkostnader.
Intresseanmälan
Med program såsom EFL:s Styrelseprogram, Leading Change, Ledarskap i organisationer och managementprogrammet Leading IMPACT är EFL Executive Education ett av regionens starkaste varumärken för utbildningar till yrkesverksamma. Leading IMPACT, som startade för första gången hösten 2019 bygger på samma pedagogik...
Läs mer om EFL, Executive Foundation Lund och visa alla utbildningar.