Utbildning inom omvärldsbevakning

Låt inget undgå ditt vakande öga. Att ständigt hålla koll på omvärlden är idag nödvändigt för att positionera företag och produkter på marknaden. Efter en utbildning i omvärldsbevakning har du verktyg för att hålla utkik efter trender och vad som skrivs om företaget på webbsidor och bloggar.
Filtrera efter
Utbildningsform
Kategori
Plats
Visa alla filter
Visar 1-14 av 14 träffar
Annonser

Reportage inom

Vem har nytta av förbättrad kommunikation och en omvärldsanalytiker-utbildning?

Är du strateg, organisations- och verksamhetsutvecklare, kommunikatör eller marknadsförare så har du en enorm hjälp av en ökad förståelse för kommunikation genom en omvärldsanalytiker-utbildning. På en grundläggande nivå handlar det om att förstå de verktyg som gör att du kan fatta bättre och mer informerade beslut kring kommunikation. På en avancerad nivå är en utbildning ett tillfälle att få en djupare förståelse för nya medier, ett mer effektivt ledarskap men också hur man hanterar medier. En ökad förståelse för kommunikation kommer i båda fallen att ge företaget en säkrare position på marknaden och ett mer framgångsrikt kommunikationsarbete i allmänhet.

Hur blir man en bra omvärldsanalytiker?

Hur utvecklar man den bästa argumentationstekniken? Hur blir man mer effektiv med kommunikation? Vilka metoder och tekniker leder till skapandet av det mest framgångsrika budskapet? När du går en kurs i kommunikation eller en omvärldsanalytiker-utbildning utvecklas du inom samtliga frågor och får en ökad förståelse för hur ditt arbete kan utvecklas på ett framgångsrikt sätt. De vanligaste fokusområden som behandlas är:

• Ledarskap – hur ledarskap, medarbetarsamtal och intern kommunikation sköts på det bästa sättet, men också chefens roll som representant för företaget och hur man hanterar extern kommunikation.

• Omvärldsanalys – hur man får ett bra reslutat av sin kommunikation genom att läsa av de förhållanden och omständigheter som kommer att spela in.

• Nya medier– handlar om att känna till hur man kan använda sig av nya medier såsom facebook och twitter. Sociala medier blir ett tillfälle att ha en aktiv kommunikation med målgruppen om du förstår det bästa sättet att föra samtalet.

•Medieträning– hur företaget kan arbeta för att ha ett bra förhållande till medier där rätt buskap når ut och på ett effektivt sätt.

• Vårda företagets varumärke– fokuserar på hur man kan arbeta praktiskt olika slags tekniker för att skapa ett starkt och hållbart varumärke.

• Retorik– blir ett tillfälle att förstå de olika sätt som ger en övertygande retorik för företagets budskap.

Varför gå en omvärldsanalytiker-utbildning?

Efter en utbildning så kommer du att ha en ökad kompetens och en större förståelse för hur en framgångsrik kommunikation ser ut men också hur en omvärldsanalys skapar en tydligare bild och en ökad insikt i hur företagets framtida kommunikation kommer att se ut mer specifikt. Du kommer känna att du kan:

• Hantera sociala medier och kommunicera med kunder på ett bra sätt

• Förstå för hur tekniker för omvärldsanalys kan hjälpa dig i ditt arbete

• Skapa en tydlig och framgångsrik strategi för framtida kommunikation

• Förstå aktuella trender och ämnen som man kan dra nytta av vid kommunikation

• Hantera intern kommunikation och skapa en effektiv och välmående arbetsplats