Visa utbildning.se som: Mobil

Digital innehållsstrategi

Berghs School of Communication
Kort om utbildningen
20 timmar
24 500 SEK exkl. moms
   
Stockholm
Svenska

Beskrivning av: Digital innehållsstrategi

Att finnas på Internet är inte detsamma som att höras – och att formulera sig kreativt är tyvärr inte någon garanti för att nå fram. Men med rätt strategi för hur kommunikationen ska gå till och med användarens upplevelser i fokus kan du börja skapa framgångsrik närvaro på nätet.

Om kursen

Internet svämmar över av webbplatser med innehåll som ingen läser. Bakom kulisserna kämpar webbredaktörer och innehållsarbetare med att försöka göra något bra av sin webb trots knappa resurser, otydliga krav och en känsla av att inte bli tagen på allvar inom organisationen. Innehållsstrategi eller Content Strategy som det ofta benämns, är kittet mellan verksamhetens mål för webben, besökarens behov och innehållsarbetarnas förmåga att arbeta effektivt med rätt saker.

En genomtänkt innehållsstrategi utgör grunden till en framgångsrik webbnärvaro över tid. Som innehållsstrateg ansvarar du för att webben har det innehåll som ger bäst effekt för er verksamhet. För att lyckas med det behöver du ha insikt i hur besökare beter sig på webben i allmänhet och hur de reagerar på ditt innehåll i synnerhet. På kursen kommer du att utgå från innehåll du känner till idag och lära dig hur du kan utforma en innehållsstrategi baserat på de förutsättningar och behov som gäller inom din verksamhet. Unikt för denna innehållskurs är att vi tar stor hänsyn till användarnas upplevelser (UX) av ditt innehåll.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till dig som idag arbetar som kommunikatör och/eller webbstrateg på en marknadsavdelning eller informationsavdelning samt till dig som idag arbetar som webbansvarig eller webbredaktör. För att få ut maximalt av den här kursen är det bra om du har erfarenhet eller kommit i kontakt med innehållsarbete för webb. Du som idag inte jobbar med innehållsfrågor men brinner för kommunikation och vill avancera till innehållsstrateg är givetvis också mycket välkommen.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Digital innehållsstrategi, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication
– Utbildning och kurser inom PR, reklam och media

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation.  Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Sveavägen 34, Box 1380
111 93 Stockholm

 Visa telefonnummer
www.berghs.se

Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Digital innehållsstrategi från Berghs School of Communication, fyll i dina uppgifter:

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Digital innehållsstrategi!

Arrangörsrecensioner
(4,3)
Baseras på 1507 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar