Art Director / Copywriter

Längd
4 terminer
Pris
196 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 augusti, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Språk
Svenska
Längd
4 terminer
Pris
196 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 augusti, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Språk
Svenska
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Beskrivning av: Art Director / Copywriter

Art Director/Copywriter är ett tvåårigt program inom reklam och kommunikation som riktar sig till dig som älskar att väcka känslor och lösa problem. Genom att välja en av inriktningarna – Art Director eller Copywriter – specialiserar du dig inom ett hantverksområde som antingen fokuserar på visuella uttryck eller text.

Om utbildningen

Rollerna Art Director och Copywriter har många likheter. Ni jobbar tillsammans i team och kommer gemensamt fram till insikter, idéer och koncept som löser era uppdragsgivares kommunikationsutmaningar och berör deras målgrupper emotionellt. När idéerna och koncepten paketeras ansvarar ni för olika delar och det är här era respektive hantverk gör skillnad för att lyfta era gemensamma idéer. Som Art Director arbetar du med de visuella uttrycken medan du som Copywriter ansvarar för orden och texten. Kombinationen av era discipliner skapar magin och helhetsupplevelsen.

Under utbildningen bygger du din kreativa verktygslåda med teoretiska och praktiska kunskaper genom att delta i föreläsningar, seminarier, workshops och case. Du jobbar med kreativa modeller i verklighetsnära projekt och tränas i din roll inför det kommande arbetslivet. I programmet ingår två praktikperioder där du får chansen att testa dina kunskaper och färdigheter i verkligheten innan du lämnar boet för att flyga fritt.

Efter två år på programmet Art Director/Copywriter har du förutom dina lärdomar byggt upp en vass portfolio med dina bästa projekt, ett ovärderligt kontaktnät och många fina minnen från en väldigt intensiv och rolig tid i ditt liv. Potentiella arbetsgivare är reklambyråer, PR-byråer, produktionsbolag, inhousebyråer, marknadsavdelningar, start-ups och techbolag. Men vi vet också att kreativa människor kan hamna på helt andra ställen – möjligheterna är många!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Du ska även ha minst 1 års yrkeserfarenhet inom valfritt område alternativt 1 års eftergymnasiala studier.

Skicka också med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Intyg som styrker 1 års yrkeserfarenhet/eftergymnasiala studier.
4. Fullständiga arbetsprover enligt instruktioner.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
196 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
196 000 kronor

Tillkommande kostnader

Studiematerial om ca 5 000 kronor inkl. moms per läsår

Programmet innehåller

  • Copywriting/ Art Direction
  • Idé- och konceptutveckling
  • Storytelling
  • Varumärkestrategi
  • Presentationsteknik
  • PR
  • ARU (Ansvarig reklamutgivare / Certifikat)
  • Samverkansprojekt

Efter genomförd utbildning utfärdas diplom samt utbildningsbevis med delbetyg.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

12 augusti, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm
  • Svenska

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Art Director / Copywriter, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Highlights