Beskrivning av: Content Marketing

Content Marketing
Även om ni är två personer eller en hel avdelning brukar det krävas en viss nivå av flexibilitet både när det gäller planering och utbildningsområden. Istället för krångliga formulär och knapptrixande får ni personlig och professionell hjälp att möta de önskemål och krav ni har, bara ett mail eller telefonsamtal bort.
Plötsligt var det bara på alla läppar. Begreppet Content Marketing. Men det är knappast något som kommer blåsa förbi lika fort som det kom. Innehåll och story har nämligen visat sig vara en guldgruva när det gäller branding, att skapa lojalitet och långsiktig relation till ett varumärke. Och till viss del har det också vänt på ordningen i och med det vi kallar inbound marketing – att få målgruppen att hitta dig direkt snarare än att leta upp dem och sedan markadsföra sig. Du som vill jobba med content har förmodligen en särskild lust för att väcka känslor med hjälp av ord och förmågan att vara kreativ efter en given kommunikationsstrategi. Att veta hur man ska arbeta med content är något som många kan ha nytta av, vare sig det är som anställd på en marknadsavdelning, på en reklambyrå eller som frilansare. Vi lär dig inbound marketing, att arbeta strategiskt med att bygga en story, om olika målgrupper och kanaler samt hur du tar dig an det redaktionella arbetet.
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,1
3/5
3/5

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.
3/5