Visa utbildning.se som: Mobil
  • = Reportage kopplat till arrangören
  • = Film
Visar 1-30 av 30 träffar
 

Mer om Säljkurser

Den viktigaste egenskapen som säljare

Den viktigaste egenskapen att ha som säljare är vilja, det krävs enormt mycket vilja om man hela tiden ska lyckas nå nya mål. De bästa säljarna har ofta de största vinnarskallarna. Naturligtvis finns det fler faktorer som kännetecknar den duktiga säljaren, t e x självsäkerhet, säljteknik, envishet, kunskap etc.  Alla har dock möjligheten att utveckla dessa egenskaper hos sig själv.

Varför ska du nöja dig med att vara en medelmåttig säljare när du kan och har möjlighet att ta dig till toppen och bli en av de bästa säljarna, och kanske bli en key account manager? Det finns alltid saker du kan förbättra. Sätt upp ett mål var du ska befinna dig om t ex ett halvår eller ett år. En del i din utveckling kan vara en fortsättningsutbildning i försäljning.

Tips för att hålla dig motiverad som säljare

1. Var ärlig mot kunden så slipper du hålla reda på vad du har sagt.
2. Du måste se varje kund som en utmaning – och varje order som en vinst.
3. För att lyckas måste du dels sälja dig själv och dels sälja ditt företag. Du måste dessutom sälja ditt erbjudande. Det gör du genom trovärdighet och övertygelse.
4. Den dag du slutar att försöka bli ännu bättre – har du troligtvis redan slutat att vara bra.
5. Stora affärer utvecklas ofta från en enda liten order. Om du får en liten order, se då till att den kan utvecklas till en stor affär.
6. Om du lurar en kund så lurar du även dig själv.
7. Kundens invändning ställer till problem om du inte är beredd på invändningen och förberett dig på att hantera den.
8. Om du aldrig gör mer än du har betalt för, kommer du heller aldrig att få betalt för mer än du gör.

Så här går du vidare

Filtrera listan och välj passande utbildningar


Gör intresseanmälningar


Du blir kontaktad och får mer information av arrangören

Favoriter

boka utbildning

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av det senaste inom kompetensutveckling!
Populära sökningar
Reportage
"Ny som chef" hos Mindset
Utbildningen började redan innan första kursdagen

Carl Carlsson, Systemutvecklarchef Multisoft Consulting, har gått kursen Ny som chef. 

Läs mer om vad Carl tyckte om kursen
Mercuri International Sverige
Bra kundservice från grunden

Vittnar era resultat om att ni har rätt kundfokus? Mercuri International hjälper medarbetarna och organisationen att få ut så mycket som möjligt av varje kundsituation.

Läs mer
BiTA Service Management
Så säger kunderna om BiTA Service Management

Vad tycker våra kursdeltagare? Läs några kommentarer här.

Läs mer
Retorik – konsten att övertyga h...
Jag kände att jag utvecklades successivt

Christie Jansson Bussiness Practic Lead Human Recourse, Ericsson har gått kursen Retorik – konsten att övertyga.  

Läs mer om vad Christie tyckte om kursen