Visar 1-12 av 12 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar utbildningar i sökresultatet.
Visar 1-12 av 12 träffar

Mer om marknadskommunikation

Det blir allt svårare att ta sig igenom myllret av alla budskap som företag försöker presentera för konsumenter. För att lyckas väcka konsumentens intresse och öka försäljningen måste kommunikationen vara effektiv; en marknadskommunikatör måste kunna matcha budskapets innehåll med målgruppen. Det krävs då att man känner sina kunder och vet hur de reagerar och hur deras attityd påverkas av olika typer av information och kommunikation.  

Varför bör man gå en utbildning i marknadskommunikation?

En del av marknadskommunikation är att man förstår hur kunden tar emot och förstår den information och de budskap du presenterar. Detta är viktigt eftersom att man då kan förstå det bakomliggande kund- och köpbeteendet. Om du känner dina kunder och förstår vad som påverkar dem kan du enklare rikta ditt budskap för att påverka deras köpbenägenhet.   

Med en utbildning inom marknadskommunikation får du lära dig att bli en skicklig kommunikatör. Du utvecklar kunskaper i att kommunicera säljande budskap och får de verktyg du behöver för att lyckas.  

Vem är den här typen av utbildning till för?

Denna utbildning är till för dig som arbetar med kommunikation och marknadsföring, du kan till exempel arbeta som kommunikationschef, marknadschef, kommunikatör eller marknadsförare. 

Vanligt innehåll för utbildning inom marknadskommunikation

  • Konsumentpsykologi 
  • Kommunikationsteori
  • Taktisk och strategisk kommunikation
  • Marknads- och målgruppsanalys
  • Reklam och kommunikation
  • Kreativt skrivande
  • Varumärke och positionering

Ett vanligt upplägg

Plats: En utbildning i marknadskommunikation är främst öppen. Den sker därför oftast antingen på plats i utbildarens lokaler eller hos ert företag. En del av utbildningarna går även att läsa på distans genom e-learning vilket betyder att du kan läsa på valfri plats.

Format: När du går en utbildning i marknadskommunikation är upplägget oftast att teori varvas med gruppövningar/praktiska övningar.

Tid: Längden på en utbildning i marknadskommunikation är oftast mellan en dag till en månad beroende på utbildningens omfattning.

Så här går du vidare

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Jämför utbildningar
Jämför utbildningar
Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨
Reportage
PRINCE2 – Kungen av projektledni...
Adding Value Consulting AB

– Att vi nu har en mall att utgå ifrån vid allt projektarbete har gjort organisationen mycket mer effektiv och dessutom talar vi alla samma språk. Våra kunder ser att vi arbetar efter en internationell erkänd standard och de vet då att vi är effektiva och har kontroll på risker, kvalitet och levererar det vi har lovat och oftast lite extra därutöver!

Göran Enström, Commercial Manager, Envirotainer

Läs mer