Marknadskommunikation
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 29 000 SEK
-
2024-09-16
Content marketing
-
Flera orter (2)
-
Öppen utbildning
-
Från 9 975 SEK
-
Flera starter (2)
Medieplanering inom mixed media
-
Distans
-
Korta YH-utbildningar
-
2024-09-02
Certifierad Marknadskoordinator
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 11 992 SEK
Digital Strategy for Brand Marketing certifiering utbildning - Digital marknadsföring
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 4 900 SEK
Berghs Intro
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 8 000 SEK
-
2024-09-05
Storytelling
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 26 000 SEK
-
2024-11-05
Copywriting
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 32 000 SEK
-
2024-08-30
Marknadsföring
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 3 592 SEK
Marknadsföring - Kommunikationsplan
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 2 155 SEK
Advanced Mobile Marketing certifiering utbildning
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 4 500 SEK
Mer om marknadskommunikation
Det blir allt svårare att ta sig igenom myllret av alla budskap som företag försöker presentera för konsumenter. För att lyckas väcka konsumentens intresse och öka försäljningen måste kommunikationen vara effektiv; en marknadskommunikatör måste kunna matcha budskapets innehåll med målgruppen. Det krävs då att man känner sina kunder och vet hur de reagerar och hur deras attityd påverkas av olika typer av information och kommunikation.
Varför bör man gå en utbildning i marknadskommunikation?
En del av marknadskommunikation är att man förstår hur kunden tar emot och förstår den information och de budskap du presenterar. Detta är viktigt eftersom att man då kan förstå det bakomliggande kund- och köpbeteendet. Om du känner dina kunder och förstår vad som påverkar dem kan du enklare rikta ditt budskap för att påverka deras köpbenägenhet.
Med en utbildning inom marknadskommunikation får du lära dig att bli en skicklig kommunikatör. Du utvecklar kunskaper i att kommunicera säljande budskap och får de verktyg du behöver för att lyckas.
Vem är den här typen av utbildning till för?
Denna utbildning är till för dig som arbetar med kommunikation och marknadsföring, du kan till exempel arbeta som kommunikationschef, marknadschef, kommunikatör eller marknadsförare.
Vanligt innehåll för utbildning inom marknadskommunikation
- Konsumentpsykologi
- Kommunikationsteori
- Taktisk och strategisk kommunikation
- Marknads- och målgruppsanalys
- Reklam och kommunikation
- Kreativt skrivande
- Varumärke och positionering
Ett vanligt upplägg
Plats: En utbildning i marknadskommunikation är främst öppen. Den sker därför oftast antingen på plats i utbildarens lokaler eller hos ert företag. En del av utbildningarna går även att läsa på distans genom e-learning vilket betyder att du kan läsa på valfri plats.
Format: När du går en utbildning i marknadskommunikation är upplägget oftast att teori varvas med gruppövningar/praktiska övningar.
Tid: Längden på en utbildning i marknadskommunikation är oftast mellan en dag till en månad beroende på utbildningens omfattning.