Copywriting

Längd
15 veckor
Pris
32 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
30 augusti, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Svenska
Längd
15 veckor
Pris
32 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
30 augusti, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Svenska
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Beskrivning av: Copywriting

  • Roller och uppgifter
  • Idégenerering
  • Marknadskommunikation

Du som brinner för att trolla med ord i alla dess former får en inblick till copyyrket här. Kursen lär dig bland annat att skriva målgruppsanpassat och ger dig en förståelse för hur språket kan användas för att skapa effektiv kommunikation.

Om kursen

Kursen utvecklar dina färdigheter i copywriting och ger ökad förståelse för copywriterns yrkesroll. I de uppgifter som följer med avsnitten kommer du att få skriva för olika målgrupper och för olika ändamål. I övningarna får du träning i att skriva så att andra vill läsa och insikter om hur språket bidrar till effektiv kommunikation. Det viktiga är inte vad du arbetar med eller har för bakgrund, det viktiga är att du har ett stort intresse för reklam, kommunikation, svenska språket och språkets inneboende kraft.

Vem är kursen för?

Den här kursen vänder sig till dig som har arbetslivserfarenhet, gärna inom områden som information, kommunikation eller journalistik. Du kan även ha viss erfarenhet sen tidigare av området copywriting.

Kursansvarig

Ylva Björnström

Copywriter.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper.
För kursen krävs goda kunskaper i svenska språket.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida), i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
40 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
32 000 kronor

Tillkommande kostnader

Kurslitteratur 1.600 kronor.

Övrig information

I veckan för kursstart får du inlogg till onlineplattformen med kursplan, schema och information om kurslitteratur. För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. I veckan före kursstart får du inlogg till Berghs onlineplattform i Canvas, där kursstarten sker och genomförs i videokonferens.  Videomöten genomförs i videoverktyget Zoom. Kursplan och schema finns i kursen i onlineplattformen.

Kursdatum

Start på Berghs, Bobergsgatan 48 den 30/8
kl 12:00-17.00.
Avslut på Berghs, Bobergsgatan 48 den 13/12
kl 12:00-17:00.
Däremellan läser du kursen via vår lärplattform Canvas och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna under veckan enligt schemalagd inlämning.
Handledning i Zoommöte 1.5 tim och tips/trick i 2 x Zoommöten 1,5 tim.
Grupparbete i Öppet klassrum, ett frivilligt och ett obligatoriskt. 1 inspelad föreläsning. Framgår i schema HT24.

Egna studietimmar

10 timmar per vecka

Det här får du

Kursen ger dig en allmän orientering samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter inom följande områden:

  • Reklamskribentens roller och uppgifter
  • Reklamtexter och genrer
  • UX copy
  • Språk och retorik
  • Marknadskommunikation
  • Branschorientering
  • Konceptutveckling
  • Idégenerering och kreativt skrivande
  • Feedback som möter dig på din nivå

Kursstart och avslut på Berghs

På denna kurs samlas vi i våra lokaler i Stockholm vid start och avslut. Dagen inleds med en gemensam lunch i klassrummet och avslutas med en AW tillsammans med alla som läser en 15-veckors distanskurs under terminen. Det är värdefulla tillfällen att träffa din klass och din lärare och bygga nätverk för framtiden!

Att läsa en distanskurs på Berghs

  • Det är ej lärarledda lektioner varje vecka (vissa undantag finns). Kursuppgifterna publiceras i lärplattformen Canvas och du bestämmer själv när du löser uppgifterna enligt schemalagd inlämning. Vanligtvis en uppgift per vecka.
  • De föreläsningar och möten som sker live spelas in och går att ta del av i efterhand.
  • Du får personlig feedback på varje uppgift och har kontakt med lärare och kursdeltagare via Canvas.
  • Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback (gemensamt lärande mellan deltagare).
  • Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 timmar/vecka.
  • Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta vid kursstart eller avslut då de *filmas, läggs i lärplattformen Canvas och finns tillgängliga under terminen.
    *Obs! Gäller inte våra 15-veckors kurser samt ARU, de startar och slutar på plats på Berghs.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

30 augusti, 2024

  • Onlineutbildning
  • Distans
  • Svenska

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Copywriting, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Highlights