Visa utbildning.se som: Mobil

Att ge service via mejl & chatt

Hjärtum Utbildning
Kort om utbildningen
1 dag
5 480 - 5 980 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2022-03-16 - Distans
Distans, Stockholm
Öppen utbildning, Onlineutbildning
Kommande starter
Distans
5 480 SEK
2022-03-16

Stockholm
5 980 SEK
2022-03-16

Stockholm
5 980 SEK
2022-05-06

Kursbeskrivning

Kundservice i mejl och chatt kundservice

Lär dig att ge suverän kundservice via mejlen och chatten! Kursen visar dig hur du uttrycker dig professionellt, snabbt och korrekt, vilket kommer att ge kunderna service som förmedlar förståelse, engagemang och en positiv känsla i skrift.

Kundservice via mejl och chatt - du lär dig att:

  • skriva tydligt, enkelt och kundvänligt 
  • möta kundens förväntningar vid skriftlig kommunikation
  • använda rätt ton och tilltal som visar på engagemang och intresse
  • undvika de vanligaste fallgroparna vid skriftlig kommunikation

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som arbetar med kundservice och använder t ex mejl eller chatt i din kundkommunikation. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst eller support och i dina arbetsuppgifter ingår att skriftligt besvara frågor, bemöta klagomål, ta emot synpunkter, ge information osv.

Kursinnehåll

  • Vilka är kundens förväntningar på era kommunikationskanaler?
  • Vilka väntetider kan era kunderna acceptera innan de får svar?
  • Skillnaden mellan vad jag ger kunden och vad kunden upplever sig få av mig
  • Skillnaden mellan vad jag vill förmedla och vad kunden vill ha
  • Så sorterar du mellan konkreta frågor, synpunkter önskemål och reklamationer
  • Förstå vad kunden verkligen vill - lär dig läsa mellan raderna
  • Anpassning till kundens nivå
  • Olika kunder kräver olika saker - välj rätt rätt ton och tilltal
  • Skapa goda intryck och lämna goda avtryck hos kunden 
  • så gör du för att förmedla en känsla via tangentbordet, t ex engagemang, förståelse eller beklagande 
  • Undvik de vanligaste fällorna i skriftlig kommunikation

Program för dagen

09.00 Registrering med kaffe och smörgås

09.15 Kursen inleds

12.00 Lunch

14.30 Eftermiddagskaffe

16.30 Kursen är avslutad

Upplägg

Föreläsning och fakta varvas med övningar. Vi analyserar och diskuterar olika mejl- och chattkonversationer ur ett kundserviceperspektiv, så att det blir tydligt hur olika sätt att skriva påverkar upplevelsen. Ta gärna med dig egna exempel!. 

Investering

Klassrumskurs: 5.980 kr per person inklusive lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation.

Distanskurs: 5.480 kr per person inklusive dokumentation.

Moms tillkommer.

Tips! Är ni flera från samma företag kan det vara fördelaktigt att genomföra denna kundservicekurs som en företagsanpassad utbildning. Använd gärna formuläret längre ned på sidan, så kontaktar vi dig!

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Att ge service via mejl & chatt, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 11 recensioner.

Jale T, kundservicemedarbetare
Tack för en supertrevlig och lärorik dag.
My Hansson, Auto Logik
Väldigt lärorikt och informativt.
Annette Nyberg, enhetschef, Svensk Handel
Bra upplägg och lagom tempo. Mycket kunnig och lyhörd kursledare! Trevliga lokaler, vaken service. Rent, snyggt och trivsamt. Inget saknades :)

Hjärtum Utbildning

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 20 års erfarenhet av kursverksamhet och erbjuder kurser inom ledarskap, kundservice, juridik, ekonomi, Office, administration mm. En lista över våra kurser ser du längre ner på sidan. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför kurser som utvecklar...


Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Hjärtum Utbildning

Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(5,0)
Baseras på 11 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 887 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Att ge service via mejl & chatt från Hjärtum Utbildning, fyll i dina uppgifter:

Reportage
Vässa kompetensen med Hjärtum Ut...

”Bästa utbildning jag varit på, alla kategorier.”

"Nyvunnen kunskap, nya verktyg, bra exempel, dialog, balansen teori-praktik."

 Vilka säger så och om vad?

Läs mer