Visa utbildning.se som: Mobil

Kurser i onlinemarknadsföring

Här hittar du utbildningar i onlinemarknadsföring för dig i arbetslivet. Utbildningarna går att sortera på ort, längd, pris och typ av utbildning. Om du vill ha mer information om en specifik utbildning kan du kontakta respektive utbildningsarrangör genom att göra en intresseanmälan.

Internet tillhör kategorin nya medier och är den plattform som växer mest när det kommer till marknadsföring. För att kunna konkurrera idag blir det därför viktigt att man förstår hur man kan använda sig av onlinemarknadsföring. Det gäller att ha en insikt i de fördelar och de svårigheter som finns. Man måste kunna hantera de problem som uppstår men också ta till vara på och kunna utveckla de möjligheter som det innebär att finnas online. En utbildning skulle därför kunna ge klarhet i de koncept, taktiker och lösningar som är mest effektiva när det kommer till onlinemarknadsföring.

Google Analytics för företag
Rekommenderad Nischad Utbildning
7,5 timmar
 
Stockholm
Denna kurs lär dig grunderna i detta fantastiska redskap. Du kommer få insikter kring digital analys med fokus på Google...
Öppen utbildning
Google Analytics – grundkurs
SES Nordic
1 dag
9 990 SEK
Stockholm
Behöver du grundläggande kunskap i Google Analytics? Vill du lära dig omvandla fler besökare till kunder, veta vad på din...
SEO, digital marknadsföring och Google Analytics
SES Nordic
2 dagar
19 990 SEK
Stockholm
Vilka marknadsaktiviteter genererar affärer, hur hamnar man högt i Google och hur når du just din målgrupp?  Under denna kurs...
SEO och Skriva för webben
SES Nordic
2 dagar
19 990 SEK
Stockholm
Vilka är skillnaderna på att skriva för webben och att skriva för tryck? Rankingfaktorer? Hur styr jag in just min...
Internetmarknadsföring – grundkurs
Diploma Utbildning
1,5 timmar
2 700 SEK
Flera orter (2)
Internetmarknadsföring - Grundkurs  ger dig insikter om hur och när du kan använda olika sorters marknadsföringsmetoder på Internet. Utbildningen guidar...
Google Analytics certifiering IQ
InfoMediaTech
8 timmar
9 195 SEK
Flera orter (2)
Webbanalys är bland det roligaste som finns att arbeta med. Men för att man ska kunna lita på sin data...
Google AdWords
SES Nordic
1 dag
9 990 SEK
Stockholm
I denna kurs i Google AdWords får du kunskap om hur du optimerar samt utvecklar grundläggande och avancerade AdWords-kampanjer både...
Google Analytics
Företagsuniversitetet
         
(1)
2 dagar
14 500 SEK
Stockholm
Webbstatistik - teori och praktisk användning Dra maximal nytta av Google Analytics Så använder du statistiken i praktiken Optimera din...
Google Analytics för företag
Nischad Utbildning
7,5 timmar
 
Stockholm
Denna kurs lär dig grunderna i detta fantastiska redskap. Du kommer få insikter kring digital analys med fokus på Google...
Skriva för webben
Batteri Kommunikation AB
2 dagar
9 975 SEK
Flera orter (3)
Är det någon skillnad på att skriva texter för webben och att skriva till exempelvis en trycksak? Vad ska man...
Certifikat Marknadsföring
FEI - Företagsekonomiska Institutet
5 dagar
26 900 SEK
Stockholm
Certifikat Marknadsföring är en introduktionskurs i modern marknadsföring. Kursen är lämplig för chefer som vill uppnå ett mer marknadsorienterat synsätt....
Certified Digital Marketing Specialist in Strategy & Planning
CHART Learning Solutions
         
(1)
30 timmar
2 175 EUR
Distans
Digital technologies have changed the way we work, live and communicate. We know this huge shift can pose challenges for...
Digital annonsering
Företagsuniversitetet
3 dagar
17 900 SEK
Stockholm
För dig som vet att ettor och nollor är A och O Fånga upp potentiella kunder med smart annonsering i...
Content Marketing
InfoMediaTech
8 timmar
6 995 SEK
Flera orter (3)
Vill ni hitta ett bra sätt att öka försäljningen? Vill lära marknadsavdelningen om de nya möjligheterna till ökade intäkter som Content...
Sökmotoroptimering (SEO)
SES Nordic
1 dag
9 990 SEK
Stockholm
Vill du veta hur du ska få din målgrupp att hitta till din webbplats, hur du får webbplatsen att komma...
Google Analytics
InfoMediaTech
1 dag
6 395 SEK
Flera orter (3)
Bli proffs på verktyget för att optimera din webbplats Det blir allt viktigare att kunna mäta och följa upp sina investeringar...
Högre utbildning i Digital Marknadsföring
CHART Learning Solutions
         
(1)
32 veckor
4 750 EUR
Distans
Digital technologies have changed the way we work, live and communicate. We know this huge shift can pose challenges for...
Certified Digital Marketing Specialist in Search
CHART Learning Solutions
         
(1)
30 timmar
2 175 EUR
Distans
Digital technologies have changed the way we work, live and communicate. We know this huge shift can pose challenges for...
Certifierad Digital Marknadsförare
CHART Learning Solutions
         
(2)
30 timmar
17 995 SEK
Distans
Digital technologies have changed the way we work, live and communicate. We know this huge shift can pose challenges for...
Digital Marketing
IHM Business School
4 dagar
21 700 SEK
Flera orter (2)
Planering & arbetssätt Implementering & verktyg Analys och optimering PERNILLA ZAHN Kommunikationsspecialist på PostNord "Jag valde att gå IHM Digital...
E-learning
Internetmarknadsföring – grundkurs
Diploma Utbildning
1,5 timmar
2 700 SEK
Flera orter (2)
Internetmarknadsföring - Grundkurs  ger dig insikter om hur och när du kan använda olika sorters marknadsföringsmetoder på Internet. Utbildningen guidar...
Google Analytics - Grundkurs
Diploma Utbildning
1 timme
2 700 SEK
Flera orter (2)
I den här utbildningen får du lära dig hur du med verktyget Google Analytics kan få din hemsida att främja...
Webbstrategi och sociala medier
InfoMediaTech
1 dag
5 995 SEK
Flera orter (3)
Detta är en kurs för dig som vill ha kunskap och verktyg för att ta fram en webbstrategi för ditt...
  • = Film
Visar 1-22 av 22 träffar
 

Mer om Kurser i onlinemarknadsföring

kurser i onlinemarknadsföringVad är onlinemarknadsföring?

Onlinemarknadsföring syftar till den marknadsföring, kommunikation och PR som man ägnar sig åt online med internet som plattform. Eftersom det sker online kan man genom effektiva verktyg spåra konsumenters beteende och skapa sig en väldigt tydlig bild av vad människor efterfrågar. Det går därför också att skapa sig en oerhört tydlig bild av vilka målgrupper man har och genom detta kan man anpassa marknadsföringen ytterligare. Det kan exempelvis handla om att genomföra analyser och skapa statistik för sökmotorsoptimering men det handlar också om strukturer, varumärkesbyggande och besökartrender för hemsidor.

Varför ska man gå en utbildning i onlinemarknadsföring?

Internet är den marknadsföringskanal som växer absolut mest. Det går att nå ut till stora målgrupper och skapa resultatrika budskap. Genom webbanalyser kan man dessutom skapa sig en väldigt tydlig bild av vad konsumenter efterfrågar. Det här gör att du sedan kan skapa starka och effektiva strategier för din onlinemarknadsföring. Om man kan utnyttja de system och program som finns kan man därför skapa en väldigt välplanerad och slagkraftig marknadsföring och sökmotorsoptimering. Genom en utbildning i onlinemarknadsföring får du den kunskap du behöver för att lära dig att hantera de program, verktyg och system som hjälper dig i din kommunikationsplanering.

Olika typer av kurser inom onlinemarknadsföring:

SEO står för search engine optimization eller sökmotorsoptimering. Sökmotorsoptimering är ett av de viktigaste verktyg en kommunikatör eller marknadsförare har idag. Genom en utbildning i onlinemarknadsföring lär du dig att använda de strategier och verktyg som finns för att på bästa sätt synas i konsumenters sökresultat .

Google Analytics och Google Adwords är två av Googles egna verktyg som används för att göra analyser och skapa statistik. Resultatet av detta kan sedan användas för att skapa bra innehåll på hemsidan så att den sökmotoroptimeras. Eftersom att Google är världens största sökmotor så har man en väldig fördel bland sina konkurrenter om man förstår hur man kan optimera sin hemsida för Google.

Webbutveckling ingår också inom området onlinemarknadsföring. Här finns flera olika hjälpmedel som man kan använda sig av för att optimera sin marknadsföring. Det kan handla om att utveckla intresseväckande texter och applikationer men även grafik, ljud och video som alla på sitt sätt förstärker budskapet och hjälper dig nå konsumenten.