Gör vår undersökning om kompetensutveckling för chansen att vinna en helt gratis utbildning från Keystone Production!

Filtrera efter
Utbildningsform
Google Analytics
Plats
Visa alla filter
Visar 1-6 av 6 träffar
Annonser

Reportage inom Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics är en kostnadsfri tjänst som erbjuds av Google som genererar detaljerad webbstatistik om besökare till en webbplats. Google Analytics riktar sig till marknadsförare och är den mest använda webbanalys och statistiktjänsten för webbplatser.

En utbildning i Google Analytics lär dig att spåra besökare från andra webbsidor, sociala medier som Facebook och Twitter, sökmotorer, reklam, pay-per-klick-nätverk eller e-postutskick.

Integrerat med Google Ads kan användarna granska onlinekampanjer genom att spåra målsidans kvalitet och konverteringar. Konverteringar kan omfatta försäljning, leadsgenerering, att titta på en viss sida, eller att ladda ner en viss fil. Dessa kan också mätas i pengar. Genom att använda Google Analytics kan marknadsförare avgöra vilka annonser som presterar, och vilka som inte presterar, som ger information för att optimera eller avsluta kampanjer.

Google Analytics strategi är att visa en konfigurerbar instrumentpanel med data för användare, och mer djupgående data i rapporter. Genom Google Analytics kan lågpresterande sidor identifieras med hjälp av tekniker såsom visualisering av kanaler, där besökare kommer från, hur länge de stannade och deras geografiska läge. Det ger också mer avancerade funktioner, inklusive anpassade besökarsegmentering.

Med en utbildning i Google Analytics lär du dig navigera i Googles plattform och hur du ska strukturera ditt konto. Du får lära dig hur du sätter upp mål och mäter resultatet av din webbtrafik. Du får även lära dig vilka funktioner och rapporter som är viktiga för just dig. Med en Google Analytics kurs ger du dig själv möjligheten att få ut mer av din webbplats och att kunna spåra dina besökare och deras aktivitet på din hemsida. Du kommer att kunna avgöra vilka som är de svagaste delarna på sajten och vilka som driver konverteringar och trafik. 

Vanligt innehåll i en Google Analytics-kurs:

  • Organisering av ditt Google Analytics-konto
  • Viktiga begrepp
  • Rapporterna som du ska ha koll på
  • Hur du analyserar trafik på din webbplats
  • Hur du mäter konverteringar och köp
  • Filtrering av trafiken
  • Hitta dina bästa och sämsta sidor