Kurs i Svenska - Forum

2009-04-27 15:02   Vedat
Jag har en vän som är väl angelägen om lära sig svenska. Genom mig vill han hitta en passande svenskakurs, gärna på distans eller som e-learning. tack på förhand!

RE: Kurs i Svenska
2009-04-27 15:14   Gry
Jag hittade tre utbildningar i svenska som jag tror passar: » Språkutbildning på CD eller MP3 » Språkkurs Rosetta Stone » Svenska distansutbildning

RE: RE: Kurs i Svenska
2009-11-08 10:56   TY
Hej, Kan jag få hjälp med att hitta olika kurser för min särbo/fästmö som bor i Düsseldorf? Efter många år som advokat har språkintresset tagit över och efter att ha tagit lärarexamen 2007 arbetar hon nu som språklärare i engelska och franska. Hon är dessutom diplomerad översättare i dessa språk i kombination med tyska. Vi pratar sedan 15 år svenska med varandra och åren 96-97 och 99-00 gick hon två terminer på Stockholms universitet då hon enbart studerade svenska. Hon är mycket duktig och vi söker ingen nybörjarkurs. Hon är dessutom engagerad av Folkhochschule Langenfeld som svensklärare för nybörjare. Hon vill gå kurser i svenska, dels en kort uppfräschningskurs under två veckor 29/3 – 9/4 då hon är påskledig i Tyskland, dels en sommarkurs till sommaren som kan vara ca 1 månad någon gång mellan 15/7 – 27/8. Vet ni om det finns några kurser som kan passa för henne, i så fall vad och när? Vart kan jag få mer information om det? Om inte ni har sådana kurser, vart kan man vända sig? Utbildningen måste vara i Stockholm eller i Sundsvall. Med vänliga hälsningar Torbjörn Ytterström Överkovland 225 860 25 Kovland torbjorn.ytterstrom@telia.com

RE: Kurs i Svenska
2010-12-20 12:08   Eva

Folkuniversitetet har bra utbildningar inom Svenska som andraspråk. Det ska också finnas distanskurser. De finns över hela landet.


Utbildningskategorier som matchar tråden
Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨