Visa utbildning.se som: Mobil

Introduktionskurs i Google Analytics

IDG Sverige
Kort om utbildningen
1 dag
5 950 SEK exkl. moms
Öppen utbildning
   
Stockholm
Introduktionskurs i Google Analytics

Kursbeskrivning

Introduktionskurs i Google Analytics i Stockholm

Välkommen till en lärorik och uppskattad heldag där vi går igenom Google Analytics från grunden. Som deltagare får du en helt ny syn på möjligheterna med webbanalys och på hur de rapporter och funktioner som finns i Google Analytics kan hjälpa dig i din yrkesroll. Kursen bygger på Googles egen inlärningsprocess och vi använder skräddarsydda övningar som är integrerade i tjänsten.

För dig som vill lära dig Google Analytics

Kursen vänder sig till dig som är relativt ny inom Google Analytics och vill lära dig att navigera genom produkten och dess möjligheter. Är du intresserad av en mer avancerad nivå rekommenderar vi varmt vårcertifieringskurs i Google Analytics (GAIQ).

Det här lär du dig som deltagare

  • Vilka rapporter du kan få ut genom Google Analytics och vad de innebär
  • Vilka trafikkällor som är viktigast för din sajt och hur de samspelar med varandra
  • Hur du kan generera värdefulla insikter om din marknadsföring på nätet
  • Vad dina besökare gör på din sajt och vilka de är
  • Hur du sätter upp mål och analyserar vad varje besökare är värd

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som är relativt ny inom Google Analytics och vill lära dig att navigera genom produkten och dess möjligheter.

Upplägg

Här är dagens program

08:30-09:00 – Registrering och frukost

Registrering i IDG:s lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65.

09:00-09:15 – Inledning

09:15-10:30 – Kom igång med Google Analytics

  • Navigering i verktyget
  • Lär dig hitta de viktigaste rapporterna och kontrollerna

10:30-10:45 – Förmiddagsfika

10:45-12:15 – Innehållsrapporter och beteende på sajten

  • Så skapar du egna översikter/instrumentpaneler
  • Lär dig de viktiga mätetalen – som hjälper dig att:
    – Förstå vad besökarna gör på din sajt
    – Segmentera besökarna efter ålder, kön och intressekategorier
    – Förstå din sajts effektivitet

12:15-13:15 – Lunch (en väldigt god lunch)

13:15-14:15 – Mål och konverteringar

  • Så skapar du mål i Google Analytics
  • Hur använder du rapporter kopplade till målen?
  • Vilka mål är viktiga och hur ska du tänka kring mål på sajten?

14:15-14:45 – Eftermiddagsfika

14:45-15:45 – Trafikkällor och KPI:er

  • Så följer du trafiken i olika kanaler
  • Hur kommer besökarna till din sajt?
  • Vilka KPI:er är viktigast för att utvärdera trafiken på sajten
  • Så mycket är besökaren värd
  • Vi sätter mål och visar hur du tolkar några av de mest använda rapporterna

15:45-16:00 – Summering och slutsatser

Investering

5 950 kr

Kursledare

Kursledare: Emina Dervisevic – en av världens främsta Google Analytics-experter

Emina är en uppskattad Webbdagarna-talare och en av världens mest kompetenta personer på Google Analytics ur ett affärsperspektiv. Hon har tidigare arbetat på Google som produktspecialist på just Analytics och har dessutom precis släppt en bok om webbanalys. I korthet: en bättre kursledare inom Google Analytics finns nog inte.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Introduktionskurs i Google Analytics, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

IDG Sverige

IDG Sverige

Välkommen till IDG Academy

Tillsammans med Sveriges bästa kursledare inom IT, tech och ledarskap arrangerar vi nyskapande, djupgående och lärorika heldagskurser med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här vi tar innehållet från IDG Sveriges branschledande event och sajter och förvandlar...


Läs mer om IDG Sverige och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

IDG Sverige

Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Bli den första att recensera Introduktionskurs i Google Analytics!