Visa utbildning.se som: Mobil

Growth marketing – strategier och arbetssätt

Webbdagarna Academy
Kort om utbildningen
1 dag
5 950 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2021-09-07 - Distans
Onlineutbildning
   
Distans
Growth marketing

Kursbeskrivning

För dig som vill arbeta mer datadrivet

Growth marketing är ett datadrivet och kundfokuserat förhållningssätt till marknadsföring som ligger bakom den snabba tillväxten hos varumärken som Slack, Spotify, AirBnB, Dropbox och Uber. På denna heldagskurs ger vi dig aktuella kunskaper om de strategier och arbetssätt som definierar framgångsrik growth marketing i dag – och visar hur ett growth-mindset kan leda till dramatisk tillväxt även för ditt varumärke.

Det här lär du dig på kursen:

  • De viktigaste grundbultarna i en growth-fokuserad och datadriven marknadsstrategi
  • Vilka data du behöver ha på plats för att utnyttja potentialen i growth marketing
  • Vilka plattformar, verktyg och system en framgångsrik growth marketer jobbar med
  • Hur du mäter och analyserar dina marknadsaktiviteter
  • Varför vissa företag lyckas med growth marketing – och vissa andra misslyckas
  • Hur du skapar en kundfokuserad helhet av dina marknadsaktiviteter inom exempelvis sociala medier, e-postmarknadsföring, SEO, SEM, display och influencersamarbeten

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Kursen är perfekt för dig som arbetar med marknadsföring, kommunikation eller digital affärsutveckling och som vill påbörja din egen resa mot att bli en fullfjädrad growth marketer genom att använda mer data, kundfokus och kreativitet i din digitala marknadsföring.

Kursprogrammet

09.00-10.45 – Kom igång med ett datadrivet mindset

  • Därför arbetar fler och fler datadrivet. Den tekniska utvecklingen och lyckosamma case
  • Förstå kundens köpresa och lär dig studera målgruppens beteenden
  • Behovet av data för att kunna arbeta med målgruppssegmentering
  • Vad kan vi spåra? Så kartlägger du hur kunden rör sig i både det digitala och i det fysiska

10.45-11.00 – Förmiddagspaus

11.00-12.00 – Workshop: Sätt upp mål och delmål för att lyckas

  • Lär dig att sätta relevanta mål och delmål för att lyckas med datadriven marknadsföring och för att kunna arbeta sekventiellt.Här får du jobba hands-on med de utmaningar du och din organisation har framför er.

12.00-13.00 – Lunch

13.00-14.30 – Gör din organisation datadriven – och undvik misstagen

  • Fallgroparna – all digital marknadsföring är inte datadriven
  • Så kommer du igång med arbetet och så undviker du investeringar i system du inte använder
  • Lagar och regler kring insamling och användning av data
  • Checklista! Vad du behöver ha på plats beslutsmässigt, organisationsmässigt och tekniskt för att kunna arbeta datadrivet

14.30-14.45 – Eftermiddagspaus

14.45-16.00 – Growth hacks – så använder du datan för att öka tillväxten

  • Growth hacksen som tillsammans gör din datadrivna marknadsföring framgångsrik
  • Så maximerar du din aktivitet kanal för kanal: Från Facebook och Google-data till e-post, affiliates och influencersamarbeten

Kursledare

Sara Öhman

Sara är frilansande konsult och en av Sveriges främsta experter inom datadriven marknadsföring och sociala medier, med fokus på att driva och konvertera trafik.

Hon är dessutom en mycket uppskattad Webbdagarna-talare och har många års erfarenhet av att leda kurser och workshops över hela landet.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Growth marketing – strategier och arbetssätt, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är Sveriges ledande kursarrangör inom digitala ämnen. Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika heldagskurser kurser på distans och i Stockholm med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här...


Läs mer om Webbdagarna Academy och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Webbdagarna Academy

Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Bli den första att recensera Growth marketing – strategier och arbetssätt!
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Growth marketing – strategier och arbetssätt från Webbdagarna Academy, fyll i dina uppgifter: