Visa utbildning.se som: Mobil

COVID-19 - hur påverkas din utbildning? Vi samlar artiklar kring coronaviruset och utbildning samt tips för dig som ska söka utbildning. Läs mer här.

Kursbeskrivning

Nu även som distanskurs! För dig som vill utveckla din B2B-marknadsföring

Välkommen till en mycket aktuell kurs som lär dig hur du ska synka marknadsföring och försäljning för att nå bättre resultat. Allt fler B2B-företag jobbar med Account Based Marketing (ABM) för att kunna fokusera på de kunder som verkligen kan generera stora intäkter. Genom att använda ABM kan marknadsförare och säljare gemensamt arbeta mot utvalda företag, för att vinna just deras affärer eller öka merförsäljningen, istället för att sikta brett med samma innehåll och aktiviteter – oavsett om det finns stor potential eller inte.

Den här kursen erbjuds nu även som distanskurs. Det är samma innehåll på distanskursen och den fysiska kursen.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om utbildningen påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Den här kursen är perfekt för dig som jobbar med marknadsföring eller försäljning på ett B2B-företag. Målet är att ge dig kunskaper och verktyg som gör att du kan arbeta med ABM på ett effektivt och framgångsrikt sätt – om strategi, planering, produktion av innehåll, spridning samt mätning och analys.

Kursinnehåll

Det här lär du dig på kursen

  • Att skapa en strategi för ABM – som möjliggör ett framgångsrikt samarbete mellan marknadsförare och säljare
  • Att välja ut och segmentera kunder och prospects för bearbetning
  • Content-arkitekturen: Relevant och engagerande innehåll för olika delar av köpresan
  • Olika typer av spridning, exempelvis IP-styrd annonsering och annonser i sociala medier
  • Det konkreta arbetet med ABM, bland annat social selling och kombinationen av digitala och fysiska touchpoints
  • Hur du sätter upp rätt mål och mäter ditt ABM-arbete

Upplägg

09:00-10:00 Introduktion till Account based marketing (ABM)

10:00-10:45 Ett verkligt ABM-case (gästföreläsare)

10:45-11:00 Förmiddagspaus

11:00-12:00 Så skapar du relevant innehåll för de utvalda företagen och de olika stegen i köpresan

12:00-13:00 Lunch

13:00-13:45 Välja ut företag för ABM-arbetet, och olika nivåer du kan använda

13:45-14:45 Spridning – Köpt media, Social selling med mera

14:45-15:00 Eftermiddagspaus

15:00-16:00 Mäta, anpassa och löpande förbättra

Kursledare

Pontus Staunstrup – ledande profil inom B2B-marknadsföring

Pontus har 30 års erfarenhet av digital marknadsföring på både byrå- och kundsidan – framförallt på B2B-företag. I dag arbetar han som Account director på Content marketing-byrån Brand Movers i Köpenhamn. Han är dessutom en efterfrågad och uppskattad utbildare inom både ABM och Content marketing, samt författare till boken Content marketing för alla.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Account Based Marketing-kurs, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är Sveriges ledande kursarrangör inom digitala ämnen. Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika heldagskurser kurser på distans och i Stockholm med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här...


Läs mer om Webbdagarna Academy och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Webbdagarna Academy

Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

 Visa telefonnummer

Liknande utbildningar