ITIL® 4 Foundation

Informator, i Stockholm (+2 orter)
Längd
2 dagar
Pris
20 200 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
23 april, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Språk
Engelska
Längd
2 dagar
Pris
20 200 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
23 april, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Språk
Engelska
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Kursbeskrivning

The world is becoming digital. As technology is becoming embedded insociety, organizations need to ready themselves for a new way of working. Over the years organizations and professionals have looked at ITIL® as their guiding light to support organizations, now ITIL has evolved, and ITIL 4 is here to navigate organizations into the modern age.”

Lär dig grunderna i ITIL och IT Service Management, förstå skillnaden mellan ITIL® v3 och ITIL® 4 samt förbered dig för den nya ITIL® 4 Foundation-certifieringen i vår kurs ITIL® 4 Foundation.

ITIL® 4 innebär en modernisering av det befintliga Service Lifecycle-upplägget.

Det nya upplägget beskriver hur en verksamhet på bästa sätt kan hantera kraven på ökad förändringstakt utan att ge avkall på stabilitet.

Kort sagt; ITIL® 4 tillhandahåller omfattande vägledning för hantering av IT i en modern tjänste-ekonomi.

Kommande kursstarter

Välj mellan 4 kursstarter

23 april, 2024

  • Onlineutbildning
  • Distans

3 juni, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

1 juli, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Hör gärna av er för mer information

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

För dig som vill lära dig grunderna i ITIL och IT Service Management, förstå skillnaden mellan ITIL® v3 och ITIL® 4 samt förbereda dig för den nya ITIL® 4 Foundation-certifieringen.

Cer­ti­fi­e­rings­för­be­re­dan­de: Certifiering ingår i kurspriset.

Kursinnehåll

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Beståndsdelarna i det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Certification voucher is included in this course.

Course documentation included in the course price; the presentation material and the e-book ITIL® foundation: ITIL® 4 edition

Acknowledgements. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Accredited ITIL 4 training is provided by Olingo, accredited by Peoplecert.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® 4 Foundation, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Highlights