ITIL Managing Professional (MP) - Master Program - Ett unikt utbildnings- och certifieringsprogram!

Längd
Egen takt
Pris
65 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill, i din egen takt! se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Engelska
Längd
Egen takt
Pris
65 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill, i din egen takt! se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Engelska
Från 65 000 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

ITIL Managing Professional (MP) - Master Program

Ett unikt utbildnings- och certifieringsprogram!

Detta ITIL® Managing Professional (MP) masterprogram ger dig omfattande utbildning i de viktigaste begreppen inom service management och teknisk management. I den här kursen får du lära dig hur du framgångsrikt IT-enable produkter, tjänster och team.

Du kommer att lära dig:

  • ITIL 4-ramverket, kärnkoncept och terminologier för ITIL:s tjänste
    livscykel
  • Förstå hur ITIL-verktyg och tekniker kan användas för att förbättra effektiviteten och förbättra kundupplevelsen
  • Få en förståelse för service management, inklusive allmänna begrepp, nyckelprinciper och ITIL 4
  • Förstå hur man integrerar aktiviteter och värdeströmmar för att leverera IT-aktiverade tjänster
  • Veta hur ITIL-principer kan hjälpa någon att förstå och tillämpa service management i sin organisation.
  • Lär dig hur Kafka används i verkligheten, inklusive dess arkitektur och komponenter, få praktisk erfarenhet av att ansluta Kafka till Spark och arbeta med Kafka Connect

Vad ingår?

  • 12 månaders tillgång till onlinekurserna
  • Giltighet för provkupongerna: 12 månader
  • Tillgång till alla ITIL 4 MP-kurser 
  • Tillgång 24/7 dagar
  • Video-lektioner
  • Nedladdningsbara PDF-dokument för varje lektion
  • Övningar med omedelbar rättning online
  • Officiella testprov för alla ITIL MP-kurser 
  • Examenskuponger för alla ITIL MP-kurser 
  • Bli ITIL Managing Professional (MP)
  • Bli certifierad som ITIL 4-specialist och strateg
  • 80 PDU:er erbjuds (PMI)

Vad ingår i examenskupongerna?

  • Officiell manual i digitalt format (pappersversion tillgänglig mot en avgift genom att klicka på alternativet "Tilläggsavgift för pappersmanual" längst ner på denna sida) - Vi rekommenderar att du väljer manualen på kursspråket, om det finns tillgängligt
  • PeopleCert Official Training Material (OTM) - Officiellt kursmaterial, utgivet av PeopleCert, extra studieresurs utöver AVC's onlinekursen

Utbildningsplan

  1. ITIL® Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI)
  2. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS)
  3. ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)
  4. ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVI)


1. ITIL® Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI)

I den här kursen får du lära dig de praktiska färdigheter som behövs för att skapa en "lärande och förbättrande" IT-organisation med tillförlitlig och effektiv strategisk inriktning. Denna ITIL 4 Strategist-utbildning hjälper dig att förstå effekterna av agila och lean arbetsprocesser och hur de kan användas till en organisations fördel.

Viktiga inlärningsmål

  • Lära sig att använda praktiska, strategiska metoder för att planera och leverera kontinuerlig förbättring med agilitet
  • Förstå hur man använder metoder och principer för kontinuerlig förbättring och mätning för styrning och planering

Kursplan

  • Lektion 1 - Introduktion till kursen
  • Lektion 2 - Nyckelbegrepp inom DPI
  • Lektion 3 - Viktiga principer och metoder för styrning och planering
  • Lektion 4 - Styrning, risk och efterlevnad
  • Lektion 5 - Kontinuerlig förbättring
  • Lektion 6 - Kommunikation och hantering av organisatoriska förändringar
  • Lektion 7 - Mätning och rapportering
  • Lektion 8 - Värdeströmmar och metoder

2. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS)

Lär dig att skapa, leverera och stödja IT-aktiverade produkter och tjänster med denna ITIL 4 CDS Specialist certifieringskurs. Denna ITIL 4-specialistkurs hjälper dig att förstå tjänsteprestanda, tjänstekvalitet och förbättring, inklusive relevanta metoder och verktyg.

Viktiga inlärningsmål

  • Lära dig att planera och bygga värdeströmmar för att skapa, leverera och stödja tjänster
  • Förstå hur ITIL-praxis bidrar till att skapa, leverera och stödja värdeströmmar för tjänster
  • Få kunskap om att skapa, leverera och stödja värdeströmmar för tjänster

Kursplan

  • Lektion 1 - Introduktion till kursen
  • Lektion 2 - Tjänstevärdessystem för att skapa, leverera och stödja tjänster
  • Lektion 3 - Skapa, leverera och stödja värdeströmmar
  • Lektion 4 - Skapa, leverera och stödja tjänster

3. ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)

Denna ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value-kurs täcker engagemang och interaktioner mellan tjänsteleverantörer och kunder, användare, leverantörer och partners, inklusive viktiga CX-, UX- och journey mapping-koncept. Lär dig de färdigheter som behövs för att skapa en "lärande och förbättrande" IT-organisation.

Viktiga inlärningsmål

  • Upptäcka hur kundresor utformas och förbättras
  • Analysera marknader och kundbehov och främja relationer med intressenter
  • Upptäcka hur man skapar en plan för onboarding och offboarding av kunder och användare
  • Förstå hur man formar efterfrågan och omvandlar den till värde genom IT-aktiverade tjänster

Kursplan

  • Lektion 1 - Introduktion till kursen
  • Lektion 2 - Förstå hur kundresor utformas
  • Lektion 3 - Hur man riktar in sig på marknader och intressenter
  • Lektion 4 - Hur man främjar relationer med intressenter
  • Lektion 5 - Hur man formar efterfrågan och definierar tjänsteerbjudanden
  • Lektion 6 - Kunna anpassa förväntningar och matcha detaljer om tjänster
  • Lektion 7 - Hur man tar in och ut kunder och användare
  • Lektion 8 - Hur man agerar tillsammans för att säkerställa ett kontinuerligt värdeskapande (tjänstekonsumtion/leverans)
  • Lektion 9 - Hur man realiserar och validerar tjänstevärdet

4. ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVI)

Kursen ITIL 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT) hjälper dig att förstå hur digitala företag och verksamhetsmodeller fokuserar på snabb leverans av sina produkter och tjänster samtidigt som de presterar i höghastighetsmiljöer för att uppnå maximalt värde.

Viktiga inlärningsmål

  • Förstå hur digitala företag arbetar i höghastighetsmiljöer
  • Ha en rimlig förståelse för ITIL:s riktlinjer
  • Utforska den digitala produktlivscykeln i termer av ITIL:s "operativa modell"
  • Lära sig hur man uppnår maximalt värde med digitala produkter

Kursplan

  • Lektion 1 - Förstå begrepp relaterade till det digitala höghastighetsföretaget, inklusive de krav som detta ställer på IT
  • Lektion 2 - Förstå livscykeln för digitala produkter i termer av ITIL:s "operativa modell"
  • Lektion 3 - Förstå vikten av ITIL-riktlinjer och andra grundläggande koncept för att leverera höghastighets-IT
  • Lektion 4 - Hur man kan bidra till att skapa värde med digitala produkter

Obs: Om du vill läsa mer om varje enskild kurs, vänligen ta en titt på varje kurs som publiceras på denna plattform. Du kommer att få samma innehåll.

Varför bli en ITIL Managing Professional (MP)?

Certifieringen ITIL Managing Professional (MP) hjälper dig att komma vidare i din ITIL-karriär genom att bli en kompetent ITIL 4-proffs. Du kommer att få ITIL-färdigheter och den kunskap som krävs för att navigera i den digitala tjänsteekonomin.

Är detta program lämpligt för?

ITIL® 4 Managing Professional Packs riktar sig till yrkesverksamma som är intresserade av att erhålla ITIL® Managing Professional-behörighet. När en kandidat har slutfört de fyra modulerna erkänns automatiskt ITIL® Managing Professional-titeln.

Vilka är förkunskapskraven?

  • För att få tillgång till ITIL® 4 Specialist och ITIL® 4 Strategist kurser och prov, måste du ha erhållit ITIL® 4 Foundation certifikat.
  • Om du inte har det kan du lägga till Foundation-nivån i paketet till ett mycket förmånligt pris.

ITIL Managing Professional (MP) - Master Program Ett unikt utbildnings- och certifieringsprogram!

ITIL-ramverket utvecklades som en källa till bästa praxis för tjänstehantering och används globalt av organisationer för att etablera och förbättra sin IT-verksamhet. ITIL 4 är den senaste versionen av världens mest populära ITSM-ramverk. Detta ITIL Managing Professional-program tar dig igenom följande fyra ITIL-moduler för att hjälpa dig att uppnå ITIL Managing Professional-beteckningen (MP).

Denna ITIL Managing Professional-utbildning fokuserar på nyckelbegrepp och dimensioner av service management, ITIL:s servicevärdesystem och ITIL:s vägledande principer och praxis. Kursen hjälper dig att förstå hur du använder ITIL-verktyg och tekniker för att förbättra effektiviteten och kundupplevelsen.

Med mer än 45 timmar högkvalitativt elearninginnehåll och simuleringsprov kommer det här programmet att hjälpa dig på vägen mot att bli en ITIL Managing Professional.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Börja när du vill, i din egen takt!

  • Onlineutbildning
  • Distans
  • Engelska

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL Managing Professional (MP) - Master Program - Ett unikt utbildnings- och certifieringsprogram!, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 1 recensioner
Skriv en recension
5/5
J. Johansson
11 apr 2024

Jag har haft förmånen att få detta mycket bra paket, att bli Master i ITIL (eller "Managing Professional" :) vilket gav mig möjlighet att arbeta som IT-konsulent. Tack vare denn...

Visa mer
Adding Value Consulting AB
Embassy House, Box 24243
Linnégatan 89C
104 51 Stockholm

Adding Value Consulting (AVC) är en ledande ATO (Accredited Training Organization). Vi har introducerat ett stort antal 'Best Practice'-metoder i Skandinavien. Vi är experter inom utbildning och certifiering. Under åren har AVC förvärvat omfattande kunskap om olika ledningsmetoder, relevant praxis...

Läs mer om Adding Value Consulting AB och visa alla utbildningar.

Highlights