Gör vår undersökning om kompetensutveckling för chansen att vinna en helt gratis utbildning från Keystone Production!

ITIL® 4 Foundation – utbildning med certifiering

IDG Academy , Distans (+1 orter)
Längd
2 dagar
Pris
15 950 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Längd
2 dagar
Pris
15 950 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Välkommen till en utbildning som ger dig fördjupad kunskap om ramverket ITIL® 4 och förbereder dig för den nya certifieringen från AXELOS. ITIL® 4 innebär en modernisering av det befintliga service lifecycle-upplägget. Det nya upplägget beskriver hur en verksamhet på bästa sätt kan hantera kraven på ökad förändringstakt utan att ge avkall på stabilitet – och tillhandahåller omfattande vägledning för hantering av IT i en modern tjänsteekonomi.

Utbildningen pågår under två dagar och därefter ges du möjlighet att certifiera dig för ITIL® 4. Certifieringen sker online vid ett tillfälle som passar dig. Deltagaravgiften omfattar ett certifieringsförsök.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Kontakta oss!

  • Onlineutbildning
  • Distans

Målgrupp

Utbildningen är perfekt för dig som jobbar med IT och vill ha en bred förståelse för best practice inom affärsdrivna IT-tjänster samt processer inom IT Service Management.

Kursinnehåll

Exempel på vad du lär dig

  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management

  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)

  • Beståndsdelarna i det nya upplägget – ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain

  • Kontinuerligt förbättringsarbete

  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Upplägg

Dag 1

Service Management:

  • Value
  • Services and Products

The four dimensions of Service Management

The ITIL®  Service Value System (SVS):

  • Opportunity, demand and value
  • The ITIL guiding principles
  • Governance
  • Service value chain
  • Practices (overview)
  • Continual improvement (overview)

Dag 2

Practices (in more detail):

  • Supplier management
  • Relationship management
  • Information security management
  • Continual improvement
  • Service desk
  • Incident management
  • Problem management
  • Service request management
  • Change control
  • Service level management
  • IT asset management
  • Service config management
  • Monitoring & event management
  • Release management
  • Deployment management

Continual Improvement (in more detail)

Kursledare

Kursledare: Fredrik Hultén – hyllad utbildare och coach

Fredrik är en mångsidig utbildare, verksamhetsutvecklare och coach på Olingo – med gedigen bakgrund inom ledarskap.

Han har erfarenheter från ett flertal branscher och har en gedigen förståelse för vad som krävs för att utveckla en verksamhet. Han har en mycket god pedagogisk förmåga och är en duktig kommunikatör.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® 4 Foundation – utbildning med certifiering, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
IDG Academy
Magnus Ladulåsgatan 65
10678

Att ständigt vidareutbilda dig i din yrkesroll är en av de smartaste investeringarna du kan göra för både din arbetsgivare och din egen karriär. IDG Academy erbjuder fördjupande, nyskapande och mycket uppskattade utbildningar och diplomeringar som hjälper dig att utvecklas och ligga i framkant...

Läs mer om IDG Academy och visa alla utbildningar.

Highlights