Säljchefsutbildning Online - Commercial Director Master Class

Mercuri International Sverige AB, Distans (+1 orter)
Längd
Egen takt
Pris
6 995 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Längd
Egen takt
Pris
6 995 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Onlineutbildning, Företagsanpassad utbildning
Från 6 995 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

säljchefsutbildning online

Commercial Director Master Class Online

Att leda en modern säljorganisation strategiskt och operativt är helt avgörande för att skapa lönsam försäljningstillväxt. Tyvärr är allt för många säljfunktioner ineffektiva och inte anpassade efter nya köpbeteenden och krav från marknaden. På den här onlinekursen får du adekvata och forskningsbaserade insikter om hur du leder, organiserar och styr din säljfunktion mot nya höjder inför 2020. Kursen baseras på Mercuris (f.d ProSales) mångåriga studier av hur man skapar långsiktig framgång på en snabbt föränderlig marknad.

Kursen finns både som självstudier och lärarledd.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Löpande

  • Onlineutbildning
  • Distans

Målgrupp

VD
Affärsområdeschef
Försäljningsdirektör
Försäljningschef
Marknadschef
Personalchef

Kursinnehåll

Strategiskt ledarskap

  • Vilka är byggstenarna i en framgångsrik sälj- och marknadsfunktion? Du får en heltäckande forskningsbaserad säljmodell.
  • Vad är en säljstrategi och vilka delar bör finnas med i en strategisk säljplan?
  • Hur analyserar du kundernas köpbeteenden? Matcha dina kunders olika
  • köplogiker med rätt säljlogik.
  • Vilka typaffärer gäller för just din verksamhet? Säkerställ att ni använder rätt
  • framgångsfaktorer!
  • Segmenteringsmodell och kvalificering – vilka kunder ska ni prioritera och varför?
  • Så organiserar du din försäljning - vikten av att ha rätt roller, ansvar och funktioner.

Operativt ledarskap

  • Styr försäljningen på rätt sätt – olika styrmodeller för olika affärer
  • Hur sätter man upp KPI:er och nyckeltal för olika typer av affärer som driver försäljningen åt rätt håll?
  • Vad kännetecknar framgångsrika säljare i olika affärer?
  • Att leda och styra medarbetarnas på beteenden snarare än resultat
  • Hur styr, leder och coachar vi säljare mot ökad kundvärdesorientering?
  • Hur skapas motivation och vad kan vi göra åt det?
  • Hur kan du kartlägga vilka drivkrafter som är centrala för din personal?
  • Vilka incitament och belöningsmodeller bör användas för olika affärer, roller och drivkrafter?

Ovanstående innehåll baseras på över 10 års forskning och mer än 40 000 timmars studier genom forskningsprojektet ”Sales Efficiency Study” om hur man skapar högpresterande säljorganisationer.

Fortsatta studier

Efter avslutad utbildning rekommenderar vi medlemskap i Mercuri Network Digital - Sveriges vassaste online kunskapsnätverk för ledare inom B2B.

Upplägg

Modul 1

  • Behovet av forskning & fakta
  • Sales Excellence modellen
  • Köplogikmodellen

Modul 2

  • Säljstrategi
  • Segmentering
  • Kvalificering

Modul 3

  • Organisering
  • Köp- och säljprocessen
  • KPI:er och nyckeltal

Modul 4

  • Affärscoachning
  • Motivation och drivkrafter
  • Incitament och belöningsmodeller

Tid & plats

Kursen är en onlineutbildning.

Investering

4.495 ex moms

Erbjudande

Det finns flera fördelar med att vara flera deltagare från samma företag. Fler blir insatta och tillsammans kan ni skapa samsyn om framtida satsningar och investeringar. Kontakta oss - vi erbjuder olika grupprabatter beroende på gruppens storlek.

Kursledare

Henrik Larsson-Broman, grundare till Mercuri International (f.d) ProSales Institute, är en av Sveriges mest engagerande utbildare och föreläsare inom ledning och strategier inom försäljning och marknadsföring. Han anlitas av företag som ABB, Canon, Microsoft, Telenor, Dustin och Scania. Med tusentals timmar av forskning, observationer och spaning, levererar han faktabaserad kunskap om hur man skapar framgångsrika säljorganisationer. Hans senaste bok "Supertrenderna" är uppskattad läsning både bland sälj- och marknadschefer.

Examen, diplom m.m.

Efter avslutad utbildning utfärdas fysiskt och digital diplom för genomgången Master Class och du får en utbildnings-badge till din Linkedinprofil.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Säljchefsutbildning Online - Commercial Director Master Class, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 4,8

Baseras på 18 recensioner
Skriv en recension
5/5
Johan Erixon, Tromb
01 jul 2020

Mycket bra input med både erfarenhet och vetenskap om hur en modern säljledning ska fungera. Bra diskussioner med övriga deltagare trots att allt kördes digitalt. Bra upplägg ...

Visa mer
4/5
Mikael Anstrin, Collector bank
25 jun 2020

Utbildningen överträffade helt klart mina förväntningar. Har gått många utbildningar i företagshuset och törs säga att denna var en av de bästa. Det digitala formatet gjorde den...

Visa mer
5/5
Josef, Collector Bank
25 jun 2020

Klockrent kurs som både gav inspiration och konkreta tips och råd på actions

Mercuri International Sverige AB
Gustav III:s Boulevard 42
169 03 Solna

Mercuri International Buisness School

Hos oss hittar du utbildningar på alla nivåer som ger motivation, kunskaper, vanor och verktyg för att du ska bli framgångsrik inom försäljning, förhandling och ledarskap. Våra konsulter har både lång erfarenhet och specialistkompetens och leder utbildningar där vi blandar...

Läs mer om Mercuri International Sverige AB och visa alla utbildningar.

Highlights