Kursbeskrivning
Säljutbildning inom strategisk försäljning (KAM)
Denna säljutbildning ger dig verktyg för att hantera komplexa affärsmöjligheter med rätt taktik och rätt strategi. Kursen utgår från dina egna utmaningar och resulterar i en personlig handlingsplan som hjälper dig att nå dina mål.
I säljutbildningen Strategisk försäljning lyfter vi strategier för att sälja till större organisationer med flera beslutsfattare. Den typen av komplex försäljning ställer stora krav på dig som säljare. I rollen som Key Account Manager (KAM) eller ansvarig för komplexa försäljningar behöver du tydliggöra en strategi för att komma till avslut i affären.
Under kursen strategisk försäljning ger vi dig kunskap i form av verktyg och metoder för en framgångsrik komplex försäljning. Du kommer att arbeta fram en egen handlingsplan utifrån din situation för att komma igång med din nya säljstrategi med detsamma, men även för att jobba långsiktigt med den. Tillsammans identifierar vi olika affärsmöjligheter, tydliggör din positionering och utvecklar din säljplan. Säljutbildningen är praktisk inriktad för att du ska få ut så mycket som möjligt.
Mål med kursen
Kursen i strategisk försäljning (KAM) ger dig verktyg för att bygga hållbara relationer med stora och viktiga kunder. Efter kursen har du metoder och en egen handlingsplan för att utveckla dina viktigaste kundrelationer, kartlägga strategiska beslutsfattare och förutse eventuella förändringar som kan påverka dig och din process. Du kommer även ha en konkret insikt i dina styrkor och svagheter som du kan använda för att skapa en hållbar säljplan, budget och nå dina mål.
Academic House strävar efter små grupper där alla deltagare får möjlighet att öva och ställa egna frågor. Vill du veta mer om kursen, klicka på knappen ’’Beställ information’’ ovanför.
Kommande kursstarter
Varför välja Academic House?
Kursledare med
branschexpertis
Anpassas efter dina behov
Extra minikurs ingår
Ur innehållet:
- Key Account Management (KAM)
- Nyckelfaktorer för din framgångsrika säljstrategi
- Kombinera rätt taktik med rätt strategi
- Positionering, frekvens och stil
- Beslutsfattarnas olika roller
- Att se och förstå olika affärsmöjligheter
- Se affärsmöjligheternas styrkor och svagheter
- Konkurrentanalys
- Utveckling av din personliga sälj- och handlingsplan
- Förutse förändringar som påverkar beslutet
- Olika anledningar som leder till ett beslut
- Att planera och effektivisera din tid
- Att göra en säljplan anpassad till din budget och dina mål
Intresseanmälan
Academic House ger dig träning och kunskap inom områdena projektledning, ledarskap, kommunikation, affärsmannaskap, försäljning och förhandling.
Vi vet att utveckling kräver förberedelse, engagemang och uppföljning. För dig som kursdeltagare innebär det att du redan innan du tagit första steget in i kurslokalen har påbörjat din utbildning. Den förberedelse och uppstartsdel som du får göra innan din...